Discussie: hard rijden kost teveel...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Discussie: hard rijden kost teveel...

Naar aanleiding van lopend onderwerp: http://www.licht-geluid.nl/forum/top...29&whichpage=1
    en een artikel in de diverse dagbladen:
    citaatj Jean mag het autorijden voorlopig aan anderen over laten. De dj werd gisteren tussen Haarlem en Bloemendaal aan Zee aangehouden omdat hij veel te hard reed. Hij kon ter plekke zijn auto en rijbewijs inleveren.

De artiest uit Almere was onderweg naar een optreden in een strandtent. Dj Jean (37), een pseudoniem van Jan Engelaar, is vooral bekend van het nummer The Launch, waarmee hij in 1999 een grote hit scoorde.
    De stelling:
    Je bent onderweg naar een opdracht, je dreigt te laat te komen. Wat doe je:
    1. Netjes aan de snelheid houden en wat later komen.
    2. Gas! alles om op tijd te zijn.
    3. Opdrachtgever bellen en informeren dat het ietsje later wordt

Graag alleen reageren op de stelling, laten we voor de gein eens proberen om met enige structuur te discussieren. Dat betekend dus ook dat iemand anders een afwijkende mening kan hebben!!!!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

citaat:Geplaatst door moderator

De stelling:
    Je bent onderweg naar een opdracht, je dreigt te laat te komen. Wat doe je:
    2. Gas! alles om op tijd te zijn.

Je bent toch al te laat, dus waarom zou je je nog haasten? Het feit dat je al te laat bent verander je niks aan. Wel zo netjes om dan in ieder geval nog even een belletje te geven.

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

3 Uiteraard, maar ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ik optie 2 ook al eens benut heb. Daarbij, 's avonds laat kom je terug van een klus... die weg voor je is 4 baans leeg, dan rijd ik ook geen 100 of 120. Veroordeel me maar, het is inderdaad gevaarlijker en tegen de wet maar dat kwartiertje eerder thuis betekend dan nog even een borrel voor het slapen gaan . Ik heb wel een hekel aan die dikke Mercedessen en BMW's die het in de spits nog nodig vinden het gaspedaal maar even in te stampen, dat is ronduit asociaal en onverantwoord. Maarja, wie ben ik

Comment

• Christiaan Visser
        • Apr 2004
        • 235

&
        3. Opdrachtgever bellen en informeren dat het ietsje later wordt.

Ik bedoel, onze vrachtwagen gaat toch niet sneller dan 85 ofzo en de bus niet sneller dan 100, dus als je niet de gas in kunt trappen moet je het ook niet proberen en dus gewoon op de aangegeven snelheid blijven rijden..

Verder is het wel zo netjes en professioneel om de klant even te informeren over de 'delay'
        Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• LJ Chris
          • Jul 2002
          • 477

Meestal gas geven

Maar wel met een beetje inzicht, truc is om 's nachts iemand op 500m te volgen die ook te snel rijdt, zie je een flits, heb je nog tijd om af te remmen

Greetz
          Chris
          Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

citaat:Geplaatst door LJ Chris

Meestal gas geven

Maar wel met een beetje inzicht, truc is om 's nachts iemand op 500m te volgen die ook te snel rijdt, zie je een flits, heb je nog tijd om af te remmen
            Ja alleen ben ik dan over het algemeen de voorste wagen en heeft die wagen achter me ook nog extra pimp-my-ride apparatuur aan boord [:P]. Overdreven hoor, ben tot nu toe 1x geflitsts, op een verlaten weg zondag avond 11 uur... ach ja, ze moeten een hobby hebben nietwaar.

Even laten weten dat je het niet gaat halen is overigens altijd een goed idee natuurlijk.

Comment

• djbirdie
              • Oct 2002
              • 509

ik zou tussen 1 en 2 zitten, iets harder rijden maar niet als een gek over de weg vliegen...
              grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

De afstanden zijn in Nederland te klein om goed te kunnen maken met het gaspedaal dieper in te drukken. Dus hou je nou maar gewoon aan de regels voordat er ongelukken gebeuren. Het is wel onprofessioneel om te laat te komen en het probleem is in principe altijd het te laat vertrekken. Half uurtje eerder opstaan dus!

Helaas, het bovenstaande verhaal klinkt verstandig, alleen heb ik met tapesetjes ook het gas weleens behoorlijk diep ingetrapt omdat de heren zangers drie klusjes op een avond hadden verdeeld over Nederland op afstanden dat hun het wel haalde met 130 rijden, alleen moest ik nog opbouwen en afbreken [B)]
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

2 en 3 omdat je hier op de lege wegen meestal flink kan door rijden. Alleen naar de grotere steden is wat lastiger.
                  Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Als je het sowieso niet meer kan halen uiteraard even optie 3, gewoon even de opdrachtgever laten weten. Dan weet hij ook dat jullie eraan koemn, dat jullie (nog) niets is overkomen en dat er alleen iets sneller opgebouwd moet worden. Hiermee kun je bijv. ook regelen dat men alvast ff de achterdeur van de lokatie opendoet en met 2 of 3 extra man klaar staat om snel alles naar binnen te rijden.

Onderweg een beetje spelen tussen opties 1 en 2. Te laat kom je toch wel en met 180 km/h wordt het er ook niet veilig op. Ietjes boven de max. snelheid is 1 ding (ook afhankeling in en met wat je rijdt), maar je leven gigantisch risceren gaat te ver! [V]

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Op een rit van 3,5 uur, scheelt 180 rijden gemiddeld een uur reistijd... Midden in de nacht; planken... Overdag; te gevaarlijk door alle bejaarden en vrouwen op de weg... Enkel te hard op de snelweg, binnen bebouwde kom veel te dom... Je zult een kind aanrijden,...

's Nachts wordt ik nog wel eens van de weg geplukt door een motormuis, maar doorgaans mag je met waarschuwing door...Gewoon uitleggen dat je doodmoe bent etc... Af en toe eens een bon, maar da's risk of the game...

If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• SpaceyDeeJ
                        • Sep 2001
                        • 876

Ik ga voor 3, en snachts beetje bijgassen. Maar een volle bwakwagen gaat nu eenmaal niet harder dan 140...
                        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Strat
                          • Feb 2005
                          • 125

Optie 3 om er dan uiteindelijk achter te komen dat het waarschijnlijk toch optie 2 is geworden . . .

Comment

• Robert
                            • Aug 2000
                            • 630

180 rijden op een lege snelweg vind ik prima, als je tenminste een auto hebt waarmee dat veilig kan. Ik moet het niet proberen met mijn opel corsa in ieder geval. Daarin voelt het boven de 140 allemaal niet meer zo relaxed.

Hoe dan ook; ik zou je adviseren om (als je een degelijke auto hebt) toch niet harder te gaan dan 170... daar ligt namelijk de grens van 'rijbewijs kwijt'.

Verder overdag inderdaad op tijd vertrekken en normaal doen op de weg.

Comment

• LJ Tom
                              • Nov 2003
                              • 202

Geen enkel excus is goed om 180 te rijden op een weg, tenzij het hulpdiensten zijn, en dan nog, 180 :s
                              Groeten

Tom Venken

Comment

Working...