welke maglite?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

de oplaad maglite vind ik maar zonde van je centen... koop dan voor die paar centen 3/4 oplaadbare D staven en douw ze in je oplader...

heb ze een 4D en vind dat ie erg snel leeg is, ben er niet echt super positief over maar hij doet totnu toe wat ie doen moet... er komt licht uit.. :-)
    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Carl
      • Nov 2000
      • 907

Niet om te zeiken hoor, maar een 6D is maar 9 Volt.
      Batterijen zijn 1,5 Volt per stuk, maal 6 is 9 (toch??)
      Het lampje is maar 8,2 V ofzoiets, omdat een batterij helaas ook nog wat inwendige weerstand heeft.
      Ik hoop niet dat ik je nu meteen een minderwaardigheidsgevoel heb aangepraat, met een 6D heb je toch nog wel een "flinke staaf"
      Overigens gebruik ik een 3D, prima lampje, alleen het opladen van een oneven aantal batterijen in mijn oplader wil niet, da's wel een beetje jammer ja.....

Comment

• Percy
        • Jan 2005
        • 80

Ik heb ook altijd een 3D.. En och.. Ik stop altijd een dubbele set in mijn oplader. Dan heb ik er eentje extra

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

@ Rinus, ok, je hebt gelijk, ik kan niet anders zeggen, hoewel het een beetje aan het uiterlijk van de dames ligt of ze te opdringerig zijn of niet [:P]

en dames die over mijn mengtafel gaan hangen krijgen ook met de lamp hahahah wek gaan VOOR het meisje, (of ze moet heel erg mooi zijn)

runderen worden meestal niet toegelaten, maar bij tent en schuurfeesten weet je het nooit.

bij londsdalejongeren en vandalen ga ik onmiddelijk met de lamp aan de gang, en guess what..
          Ik zou het goek kunnen begrijpen als het in de wapenwet opgenomen zou worden.
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

De rechargeble of hoe je het ook schrijven mag, is het sterkst van allemaal en bovendien oplaadbaar, is dan ook wel te merken in de prijs.. maar toch raad ik je die aan. voor eentje fijn in de hand raad ik je gewoon de minimaglite aan.
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• ivo
              • Jul 2003
              • 390

Maglights met 5 of meer baterijen zijn alleen toegestaan voor hulpverlenende diensten, politie, brandweer ed. Maglights met 4 of minder baterijen mag je particulier dragen. Dit is in de wet opgenomen in '95 ofzo omdat ze idd als wapen werden gebruikt. Ze valen echter niet onder de wapenwet. Een hamer, schroevendraaier ed mag je tegenwordig ook niet bij je dragen, in de stad ed, zonder te kunnen aantonen dat je ze, beroepsmatig, nodig heb. Mijn vrouw heeft voor een beveilegings bedrijf gewerkt, veel bij concerten gestaan ed, en heeft haar beveiligings diploma's natyyrlijk moeten halen, en dan krijg je wel eens wat mee, hmmm vrouwen in uniform [].

Oja, Er werd ook gezegdt dat de grote mag's nog te koop zijn en dat ze onder de wapen wet zouden valen dit niet zou mogen, messen, kapmessen, kruisbogen saurai zwaarden, luchtdrukken ed vallen wel onder de wapen wet maar zijn toch vak te koop in winkels of dumpstors, dit kom omdat zij vaak een verguning voor het houden van deze voorwerpen hebben. Als je zoiets zou kopen en de winkel uit loop ben je strafbaar, jaja raar land verkopen mag wel, kopen mag niet. Zelfde met wiet, verkopen mag, verbouwen niet.
              Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

nee, hoor, das dan weer gelul.

Je hebt dingen die vermoedelijk als wapen zullen gaan dienen, en die zijn verboden. Dus voor security, etc : vermoedelijk een wapen, maar dat is een baksteen ook. En die mag dus ook niet.

Maar ik, als electromonteur loop meestal tegen een kapotte-lamp-storing als-ie het niet doet. En de Arbowet zegt dan weer dan ik voldioende licht moet verzorgen om mijn werk veilig te doen, en daarom heb ik dus een 4staafs in de autoos.
                Ook een miniAA, en miniAAA, en een zweibruder ledlenser. eerlijk? de miniAAA heeft mijn voorkeur...

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

En zo kunnen we nog maanden discusieren, en weet je wat het leukste is, de topic opener heeft al aangegeven zijn keuze te hebben gemaakt [:P]
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• ivo
                    • Jul 2003
                    • 390

citaat:Geplaatst door **************

Je hebt dingen die vermoedelijk als wapen zullen gaan dienen, en die zijn verboden. Dus voor security, etc : vermoedelijk een wapen, maar dat is een baksteen ook. En die mag dus ook niet.

Maar ik, als electromonteur loop meestal tegen een kapotte-lamp-storing als-ie het niet doet. En de Arbowet zegt dan weer dan ik voldioende licht moet verzorgen om mijn werk veilig te doen, en daarom heb ik dus een 4staafs in de autoos.
                    Ook een miniAA, en miniAAA, en een zweibruder ledlenser. eerlijk? de miniAAA heeft mijn voorkeur...
                    Een stukje uit de wet, verband houden met de maglite;

knotsen en telescopische wapenstokken

Ook in het nieuwe wetsontwerp wordt door de wetgever geen omschrijving gegeven van het begrip “knots’ of “massues”, zodat het begrip ook nu weer in zijn gewone betekenis moet worden begrepen. Een knots is een wapen met het uitzicht van een stok, dat bijzonder geschikt is om zware slagen toe te brengen.
                    Het onderscheid tussen een knots en een matrak is niet zo eenvoudig te maken. Onder het begrip “matrak” worden alle kleine slagwapens geklasseerd, uit welke stof ze ook vervaardigd zijn, en die, naar vorm en bestemming, een gelijkenis hebben met de wapenstok.

Een maglite wordt gezien als klein slagwapen.
                    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• sanderr25
                      • May 2008
                      • 26

Originally posted by MacGyverSounds

ik schop het toptic toch ff omhoog
                      maar een 4 d/c mag je wel ik je auto hebben liggen
                      maar je mag er niet zomaar bij kunnen
                      dus dan moet hij in het ruim liggen en niet in de cabbine

verder heb ik een 4C mag een oplaadbare vind ik echt niet handig ondanks dat hij mee licht geeft
                      je zulf altijd zien dat hij leeg is als je hem nodig hebt
                      en bij batterijen mik er gewoon nieuwe in

verder is een maglite verboden als er geen batterijen in zitten en je hebt hem bijv in je hand of hij hangt aan je broek

Comment

• DJ nn
                        • Jun 2006
                        • 489

Dan vraag ik mij af: hoe zit het dan met onze leatherman ?
                        Is nog meer wapen als een mag-lite !

Heb trouwens zelf een kleine led-lenser (de 2de kleinste)
                        Ben er zeer tevreden van, lekker compact

grtzz DJ nn
                        ... the sound of silence...

Comment

• CoenCo
                          • Feb 2005
                          • 230

Op klus: Werknemer/Arbeider in functie, met gereedschap: prima
                          Op straat, in de auto, in de kroeg: Voorbijganger met wapen: niet doen.

Dus haal ik na elke klus m'n leatherman van m'n riem, en stop hem in m'n toolcase. Kleine moeite, want ik moet toch ook al m'n broekzakken legen met tape, stiften, trusspennen, etc

Comment

• Leks
                            • Oct 2007
                            • 330

Ik ben ook wel een op het politieburo wegens vragen naar een gerber ( idd naar stukje metaal met mes, zaag etc om ruzie mee te maken)

het is een grijs gebied,
                            maar ze geven idd de vuistregel ( voor alle soorten gevaarlijk gereedschap):
                            aantoonbaar aan het werk: dan mag het
                            preventief foulleren op straat? in de kroeg/disco? dan ben je em kwijt

En om nog eens even over licht uit een zaklampje te beginnen.

ik heb een Fenix P3D Q5
                            2 123 batterijen ( bestaat ook met AA , maar dan 15 lumen minder output oid.)
                            er komt ZO ONGLOOFELIJK veel licht uit voor een mini lampje. 215 lumen
                            Fenix Nederland, Hoogwaardige LED-Zaklampen

leks
                            Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Christiaan Visser
                              • Apr 2004
                              • 235

De gelukkige eigenaar van een Led lenser V2 Pro, nooit weer anders.

Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• jurjen_barel
                                • Jun 2003
                                • 3148

Originally posted by Leks
                                Ik ben ook wel een op het politieburo wegens vragen naar een gerber ( idd naar stukje metaal met mes, zaag etc om ruzie mee te maken)

het is een grijs gebied,
                                maar ze geven idd de vuistregel ( voor alle soorten gevaarlijk gereedschap):
                                aantoonbaar aan het werk: dan mag het
                                preventief foulleren op straat? in de kroeg/disco? dan ben je em kwijt
                                Is al een topic over: http://www.licht-geluid.nl/forum/org...nmogelijk.html

Om kort samen te vatten: je mag 'm bij je hebben! Volgens de wapenwet is het categorie 4 lid 7: een voorwerp dat niet als wapen bedoeld is, maar wel als zodanig gebruikt kan worden. Hier zijn geen vergunningen voor nodig, tenzij je jonger bent dan 18 jaar (ooit iemand met een vergunning gezien voor een schilmesje om een appeltje te schillen op school?)

Amsterdam is dan een uitzondering: Cohen heeft het centrum van zijn stad uitgeroepen tot risicogebied, dus daar mag je het niet bij je hebben. Hier is preventief fouilleren dus toegestaan en zelfs als hij helemaal onderin je tas zit ben je dan de sjaak. Uiteindelijk heeft de landelijke rechterlijke macht gezegd dat Cohen dit soort maatregelen niet zomaar in kan voeren en dat die extra regels dus nietig zijn verklaard, maar vertel dat maar eens aan Oom Agent op straat, die van zijn commisaris te horen heeft gekregen dat hij Cohens regeltjes uit moet voeren.
                                Uiteindelijk krijg je 'm wel terug en wordt je (behoorlijk hoge) boete kwijtgescholden, maar dat gaat via beroepen e.d.

Leuk toch!?

O ja... zaklampen. Ik zie Zinzi regelmatig met zijn AA Maglite, dus dat zit erop. Voor toekomstige kopers: gewoon een AA aan je riem, is lekker makkelijk klein, lichtgewicht en kan tegen een stootje. In mijn toolcase zit nog een AA led-uitvoering (ook Maglite), maar dat licht ziet er gewoon niet uit. Is echt mijn reserve-lampje. Verder heb ik ook een 3D klaarliggen (just in case of.... Zit nu bijv. in een locatieproject in een bunker, waar hij stand-by staat voor bij eventuele stroomuitval. Geeft een lekkere bak licht en bij evenementen kun je die agressieve Lonsdaler inderdaad een tik tegen de kop verkopen). En als je vaak je handen vrij moet hebben, moet je even zoeken voor een hoofdband voor je Maglite AA of een LED-lampje voor op je kop.
                                Last edited by jurjen_barel; 30-05-08, 12:39.

Comment

Working...