Immitator Frans Bauer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Immitator Frans Bauer

Dit is mij afgelopen vrijdag overkomen

Ik had een feest waarbij een immitator van Frans Bauer kwam kwijlen, dit in de letterlijke zin van het woord !!

Hij vroeg 500 euro ex BTW voor 2 x 30 min.

Zijn materiaal :
    gepowerde spirit 600 en twee Craaft 15-2 speaker kastjes + één of andere goedkope piepende, krakende zendmicrofoon [V]

Ik stond daar zoals welbekend met mijn EAW PA waar hij mocht inprikken !!!!

Maar nee, hij wou zijn materiaal gebruiken, met alle gevolgen vandien

De zogenaamde technieker had op zijn mengtafel alles in het rood staan zowel de input van de micro, md speler als de eindtrappen !!

*** *** , de organisatie was er niet tevreden mee [B)]
    Het was gewoon ééééééén vervormde piepende krakende optreden [xx(]

Wie was het slachtoffer ??? ikke dus !!!

De mensen waren zo ontevreden dat ze zijn gaan lopen [V]

Dit zal mij dus nooit meer gebeuren !!
    Ik ben het gewoon zat dat zulke mutsen een avond kunnen verpesten en dit voor die prijs

Wie heeft dit nog meegemaakt ???

sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Was het tijdens soundchecken al duidelijk dat de set te kort zou komen? Wanneer hij dan al niet reageerde op je aanbod zou ik toch wel het een en ander laten doorschemeren aan de uitbater.

En hoe reageerde namaak frans hierop? Neem toch aan dat de uitbater geen cent heeft betaald? Heeft hij de 2e set nog wel "GEZONGEN"?

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Ik ben al diverse malen van de mix-stack gevlucht, om niet als aanspreekpunt te gelden voor de mensen die met hun commentaar naar mij kwamen.

Heb ook al eens de pa eraf gestacked tijdens zo'n optreden.

was dit btw die club die zo lekker weinig vroeg voor dat optreden?

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door MC Party

Was het tijdens soundchecken al duidelijk dat de set te kort zou komen? Wanneer hij dan al niet reageerde op je aanbod zou ik toch wel het een en ander laten doorschemeren aan de uitbater.

En hoe reageerde namaak frans hierop? Neem toch aan dat de uitbater geen cent heeft betaald? Heeft hij de 2e set nog wel "GEZONGEN"?
        Ze hebben niet eens de moeite genomen om te soundchecken, gewoon alles aansluiten en starten maar [V]

De uitbater in dit geval de voorzitter is een vriendje van die fameuze Bauer immitator , dus hij zal wel betaald zijn [xx(]

Hij heeft de 2 de set inderdaad gezongen ( wat je onder zingen verstaat natuurlijk )

Het leuke is dat ik ook bauer nummertjes speel en ik heb hem gevraagt: of ik hem life mocht begeleiden héhé !

Eerst zag hij het niet zitten maar onder druk van het publiek heeft hij het wel moeten doen , dus ik had hem ferm bij zijn kloten

Jou hart is net als chocolade , hij ging af als een gieter
        1 hij wist de toonaard niet !
        2 hij kende de tekst niet !

Dus ik heb hem de tekst gegeven wat een muts zeg

sis

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

pfft gewoon meteen afvoeren die handel. volk laten beslissen

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door ronny

pfft gewoon meteen afvoeren die handel. volk laten beslissen

mvg
            ronny
            Inderdaad, bij een volgende soortgelijke situatie ga IK beslissen wat er gebeurd !
            Zoniet, inpakken en wegwezen
            sis

Comment

• gaffer
              • Nov 2004
              • 118

Wat een moeilijk gedoe allemaal zeg!!

Jij bent als geluidsman toch wel zo proffesioneel om naar het volk toe aan te geven dat jij het geluid niet doet voor die frans bauer.
              Als ie nou bij je in zou prikken zou het wat lastiger uit te leggen zijn maar het is toch helemaal niet jou probleem dat frans zo slecht over komt!
              Of ben ik nou gek?

Ik snap best dat het voor ons profi's tenen krommend is om dit mee te moeten maken en dat vervolgens elke hulp ook nog afgeslagen word maar ik zou me er niet zo druk over hebben gemaakt.

Groeten Gaffer.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door gaffer

Wat een moeilijk gedoe allemaal zeg!!

Jij bent als geluidsman toch wel zo proffesioneel om naar het volk toe aan te geven dat jij het geluid niet doet voor die frans bauer.
                Als ie nou bij je in zou prikken zou het wat lastiger uit te leggen zijn maar het is toch helemaal niet jou probleem dat frans zo slecht over komt!Of ben ik nou gek?

Ik snap best dat het voor ons profi's tenen krommend is om dit mee te moeten maken en dat vervolgens elke hulp ook nog afgeslagen word maar ik zou me er niet zo druk over hebben gemaakt.

Groeten Gaffer.
                En dat was nou NET het probleem [xx(]
                Ik zat met een publiek die gewoon DOEI zei !!!
                sis

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Het kan ook andersom.

Zo nu en dan staan we met onze 9 personen band eerst de volle avond 'alle hends aan dek' te entertainen. Waarna er een onbekende karaokefiguur staat.

Al een groot aantal malen gezien hoe er een aantal zichtbaar staat te balen als wij er tot de minuut precies op timen dat we hem/haar zonder pauze achter de band aankondigen. Dit om het verschil tussen band en tape te maximaliseren.

Als het hele arrogante en dure luchtzakken zijn willen we nog wel eens eindigen met een of twee nummers die op zijn tape als uitsmijter staan. Die gasten verrekken het namelijk meestal met de band samen te werken voor hun salaris. Zij sturen een lijst met technische eisen en zijn verder voor doorspreken van de avond niet bereikbaar. Hun setlijst is meestal van hun site af te halen...[)]

Hoe bekender de artiest hoe beter de sfeer en de samenwerking. Op een of andere manier zijn het meestal de imitatie-volkszangers die een muil opzetten die de échte-volkszanger het schaamrood op de kaken zou geven. Wij zijn daarom gestopt met onze muziek eenzijdig af te stemmen op dit soort blaaskaken. Voor een 10x overbetaalde act die zijn reet aan ons afveegt zorgen we dat de opdrachtgever zo duidelijk mogelijk het verschil tussen een echte band en 'druk even op nummer8' zangers hoort. [}]
                  lekker belangrijk!

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Kijk showband, ik heb véél respect voor U omdat jij ook in die wereld zit !!!
                    Je hebt helemaal gelijk [^]
                    sis

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

We hadden hier op het dorp vorig jaar een groot feest in een enorme tent. Wij stonden daar met een hele dikke set. Het was erg gezellig eerst een soort van dj. Daarna zouden er 2 bands komen. De eerste was erg leuk, niet bijzonder maar wel een leuke cover band. Daarna kwam de volgende band opbouwen. Allemaal heel erg vage figuren. Klein drumstel 3 gitaren en meer niet geeloof ik. Toen ze uiteindelijk begonnen te spelen was het echt knetter en echt knetter harde metal/hard rock. Ze speelde ook echt bager slecht. Niemand op 3 mafkeze na vonden dit leuk. Er waren voor deze band nog 1000 man in de tent. Toen ze begonnen te spelen waren er nog 30 over en stonden er nog een stuk of 50 buiten te wachten tot het over was. Zaten ze ons boos aan te kijken! Toen heeft de de leiding besloten deze band weg te sturen en heeft de DJ van de avond nog 3 uur gedraait.
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

maw de zwakken moeten eruit , en vlug !!!
                        Want ik ben het kotsbeu om met zulke pipo's nog samen te werken [V][V]
                        sis

Comment

• Roland
                          • Jan 2001
                          • 480

Als ik dit allemaal zo lees, denk ik toch dat sommige organisaties verkeerd bezig zijn. Als je toch een artiest of band boekt ken je toch de kwaliteiten van diegene.

en als je ziet dat het zo slecht is trap je ze toch het podium af.
                          Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

citaat:Geplaatst door Roland

Als ik dit allemaal zo lees, denk ik toch dat sommige organisaties verkeerd bezig zijn. Als je toch een artiest of band boekt ken je toch de kwaliteiten van diegene.

en als je ziet dat het zo slecht is trap je ze toch het podium af.
                            Roland , inderdaad , maar het is een vriendje van de voorzitter !!
                            Niet misselijk eigenlijk !!
                            Want de voorzitter is Directeur bij ALCATEL [:I][)][V]
                            Eigenlijk stond ik daar lekker voor l*l met 5000 watt rms [xx(]
                            sis

Comment

• test12
                              • Jan 2003
                              • 901

Hebben er ook ervaring mee in een sporthal wel eigen monitoring maar bij ons ingeprikt.
                              Vooraf test signaal van hun (0 db dat lukte nog, tenminste??).
                              Daarna het optreden, een piepende opkomst. Nou dan heeft ie wel ingeprikt, maar daar word je ook niet blij van.
                              Het FransImmiTeam heeft het nog niet helemaal onder de knie.

gr. Herman

Comment

Working...