Database

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sompi
    • Mar 2003
    • 200

Database

naar aanleiding van verschillende topics in het verleden volgende vraag

velen onder ons moeten regelmatig materialen gaan bijhuren als support
    er werd reeds door verschillende mensen gesproken over het aanmaken van een database met vermeldind van waar of bij wie grote hoeveelheden zitten van bepaalde artikels , ik den hierbij oa aan prolyte trus, martin macs ed

zijn er al dergelijke databases ? zijn hier al meer concrete initiatieven ?

• sompi
    • Mar 2003
    • 200

Na een jaar nog geen enkele reactie .

Misschien nu wel ?

Comment

• daantje
      • Aug 2004
      • 265

spit ff het forum door zal ik zeggen
      later
      can you feel the light [:)]

Comment

• meyerfreak
        • Mar 2004
        • 142

Yo, hoe zou je dit up-to-date willen houden dan? heb jij veel zin om full-time telefoontjes aan te nemen van bedrijven die hun voorraad hebben vergroot dan wel niet verkleint??
        ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Moet toch niet zo moeilijk zijn? Dat iemand misschien eens een webapplicatietje schrijft om dat in een database te stockeren en dat elke aanbieder dit online kan aanpassen?
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Ik heb deze vraag al vaker gehoort het afgelopen jaar en nu 1 jaar en 1 maand later is het dan zover, ik heb met een webdesigner zitten klussen en op het adres http://www.avps.co.nr is het mogelijk je als verhuurder aan te melden en hier zelfstandig je producten in te voeren en bij te houden zodat andere er naar kunnen zoeken en zo contact kunnen opnemen met de verhurende.

Nu is dit nog een leeg systeem en staat het onder een gratis domein. Als het echt aanslaat dan wil ik het onder een normaal domein gaan plaatsen. Zou dus zeggen; "Hoor zeg het voort" en voer je bedrijf in met alles wat je verhuurt zodat het systeem tot leven komt en je op deze manier een extra middel hebt om je klantenkring te vergroten.

Er lopen al registraties bij zoekmachines naar dit systeem en verder kunnen wij het natuurlijk met z'n allen promoten.
            Last edited by vasco; 17-03-06, 13:31.

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Als het om grotere aantallen gaat is bij de importeur toch wel wat bekend wie wat hoeveel waar heeft ?

De wat grotere "pro's" maken zich sterk en zijn vaak opgenomen als partner in een network waardoor je nagenoeg onbeperkte capaciteit tot je beschikking hebt ... contact met 1 "network partner" en je hebt gelijk de hele lijst aangesloten bedrijven.

Of is dit niet helemaal wat je bedoelt ?

Enfin, groeten & succes !
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Dit systeem is uiteraard prima te gebruiken als en kan een mooi netwerk worden voor ons allemaal. Ik kan mij zo voorstellen dat je hier ook gaat zoeken als je zelf niet voldoende ergens van hebt en dit wil gaan bijhuren van een collega.

Bijvoorbeeld een DJ die zo af en toe een grote klus doet zal niet zelf een grote hoeveelheid PAR's aanschaffen maar deze bijhuren voor die enkele keer. In dit systeem is dan te zoeken naar verhuurders die 40 PAR's kunnen leveren.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Ik vraag me af wat het nut is van die database.

Kijk, als ik een bepaald merk moet leveren weet ik echt wel een stel leveranciers waarvan ik weet dat ze merk X behoorlijk op voorraad hebben.

En anders ben ik met 2 foontjes ook een stuk verder. En de gene die dergelijke info wil is meestal ook wel een goed georienteerd bedrijf.

En de rest is gewoon niet groot genoeg om dergelijke grote klussen aan te pakken, niet alleen qua bedrijf, maar ook niet qua ervaring... Waar hebben ze die info dan voor nodig???

Anders gezegd, disco janssen met 2 behringer topjes gaat toch niet op zoek naar 200 m X30-Heavy Duty, om daar 6 linearrays en een 100 mac500's in te knopen? En zo wel, dan gaat het feest toch bij voorbaat al de mist in...

Comment

• tuurKE
                    • Jan 2005
                    • 252

Originally posted by MacGyverSounds
                    Ik vraag me af wat het nut is van die database.

Kijk, als ik een bepaald merk moet leveren weet ik echt wel een stel leveranciers waarvan ik weet dat ze merk X behoorlijk op voorraad hebben.

En anders ben ik met 2 foontjes ook een stuk verder. En de gene die dergelijke info wil is meestal ook wel een goed georienteerd bedrijf.

En de rest is gewoon niet groot genoeg om dergelijke grote klussen aan te pakken, niet alleen qua bedrijf, maar ook niet qua ervaring... Waar hebben ze die info dan voor nodig???

Anders gezegd, disco janssen met 2 behringer topjes gaat toch niet op zoek naar 200 m X30-Heavy Duty, om daar 6 linearrays en een 100 mac500's in te knopen? En zo wel, dan gaat het feest toch bij voorbaat al de mist in...
                    Wat een negatievisme hier de laatste tijd.

Ik zie hier eigelijk wel het nut van in voor de kleinere bedrijfjes hier op het forum. Grote bedrijven weten toch al wie welk materiaal heeft en hoeveel ervan.
                    Maar de kleine drive-in's die af en toe eens een iets grotere klus doen en dan bvb eenzelfde berhringersysteempje zoeken om bij het hunne te plaatsen vinden dit dan veel gemakkelijker terug.

Of je wordt als bruiloft-DJ gevraagd om een iets grotere installatie dan normaal neer te zetten. Als je dan naar een Pro-bedrijf gaat kan je bijna niks meer verdienen. Maar als je dan bij een lokale collega kan gaan die dezelfde avond toch niks te doen heeft en blij is dat hij zijn spullen op de baan heeft, kom je een heel pak beterkoop uit.

Want hoe je het ook draait of keert: vele kleintje maken nog altijd een grote!

ervaring of niet!!!!

greetz Tuur
                    Maar wij hebben.......
                    .......chamsys!!

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

Is niet negatief, dat heet juist realisme, is echt heel wat anders

Een database opzetten, dat is zo gebeurt, je stuurt een mailing rond met : Nieuw, database....dan komt de eerste ruis, je respons.

Niet iedereen reageert, dus hoe compleet ben je?

Van de mensen die wel reageren....tweede ruis, opgave is een momentopname. Stel dat een bedrijf ie3ts nieuws aanschaft, hoe ga je dat doorgeven?

Het idee is wonderschoon, maar lekt aan alle kanten.
                      Wil je zoiets netjes en compleet aanbieden, dan kost deelname euroos, bandbreedte is immers nog steeds niet gratis, net zomin als arbeid.
                      Reken maar dat er een heleboel arbeid in gaat zitten...je bent immers nooit helemaal bij.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by tuurKE
                        Wat een negatievisme hier de laatste tijd.
                        Sorry, heb de laatste tijd te veel zaken failliet zien gaan aan goeie bedoelingen......

Originally posted by tuurKE
                        Maar de kleine drive-in's die af en toe eens een iets grotere klus doen en dan bvb eenzelfde berhringersysteempje zoeken om bij het hunne te plaatsen vinden dit dan veel gemakkelijker terug.
                        greetz Tuur
                        Ddenk je nou echt dat een disco uit Groningen naar Zeeland gaat rijden om 2 behringertoppen te huren? Die weten echt wel dat er binnen 10 km afstand nog 4 disco's zus of zo materiaal hebben.

Comment

• DeMennooos
                          • Aug 2000
                          • 1416

Nou ben ik eind vorig jaar zo'n wereldwijde database ergens online tegen gekomen. Als verhuurbedrijf kon je daar je rental stock opgeven en als er iemand in jou buurt wat nodig had kon hij/zij achterhalen wat en hoeveel je hebt.

Ik probeer al een paar dagen die link terug te vinden, maar zonder resultaat. Als het me lukt om deze te achterhalen zal ik hem hier nog wel posten.

Naar mijn idee is het een leuk hobby project en zal het voor de kleinere gebruiker die eens wat meer nodig heeft maar de weg niet weet zeker handig zijn.

Maar zoals Koen K. al zegt kun je sneller via de importeur of via een netwerk wat vaak vanuit de fabriek wordt opgezet sneller en makkelijker iemand vinden.

@Mac. Ik ken een verhaal van iemand die half Nederland heeft doorkruist om overal vanalles bij te huren om een sporthal te voorzien van wat lampen, dus geheel onwaarschijnlijk is het niet.
                          Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• TPL
                            • Jan 2005
                            • 63

mmm aan de ene kant zeg ik ja tegen zo'n database aan de andere kant moet ik ook wel nee zeggen.

Een database aanleggen is een leuk iets je brengt in kaart wie wat heeft en met een muisklik kan je zo je mede colega's opzoeken die hetzelfde systeem als jouw hebben maar, zoals al eerder aangegeven gaat een drive in show niet het hele land door crossen om ergens een paar toppen of ander spul optehalen (een enkeling daargelaten). En de meeste drive in shows, dj's, of andere mensen/bedrijf(jes) die spullen nodig hebben zullen vast wel in hun favorieten een aantal websites hebben staan van de lokale verhuurders vaak staan de telefoon nummers al in de mobiele telefoon. Als je als beginner net komt kijken moet je alles nog ondekken, wie, wat, waar, hoe, enz maar daar heeft men ooit de goudengids/telefoonboek voor uitgevonden, er is google, er zijn 1001 manieren om al bij de locale verhuurder te komen, een database zou makkelijk zijn maar veel verhuurders zullen het vergeten / laten verloederen waardoor het niet meer klopt.

Daarnaast zou een database geen slecht idee zijn mids goed up to date, goede info, goede bedrijven, enz. Al met al een hele berg met (veel) werk die zich moet bewijzen in deze branche. En aangezien ze in deze branche vaak liever vasthouden aan het oude (vroeger ging het zo dus nu nog, want dat werkt teminsten en daar kan ik van opaan) en het nieuw altijd eerst lang aangekeken wordt, zal het een moeizaam iets worden, maar jonge bedrijven kennen ook de kracht van het internet dus wie weet.

En tja de grote jongens zullen hoogst waarschijnlijk niet meedoen aan zo'n database omdat deze simpel weg geen verhuurders zijn voor particulieren en kleine bedrijven. Deze hebben vaak hun netwerken (kijk naar o.a ampco, purple sound (synco) stagepro, alc (L'acoustics) enz) en daarnaast weten die hun bijhuur adressen wel. Maar dat is eigenlijk zei info want zoals ik het doorheb zal de database alleen bedoeld zijn voor de kleine man tot aan het (kleine)bedrijf.
                            als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Uiteraard is elke verhuurder welkom om zijn info erbij te zetten maar ik denk dat sommige hier wat te groot denken. Ikzelf heb ook wel mijn routes naar mijn leveranciers maar bijvoorbeeld scholen weten toch niet helemaal de weg (daar heb ik onder andere deze vraag veel gehoord). Ze weten vaak wel wat ze nodig hebben of willen maar niet waar te halen. Ik kan mij zo voorstellen dat de kleinere leveraciers hier wel wat in zien om zo hun markt te vergroten. De grote pro rentals hebben al veel markt en zullen niet wakker liggen van dat beetje dat ze mislopen als ze hier niet instaan. Ze worden toch wel gevonden.

Trouwens het probleem in Groningen nodig en in Zeeland halen is al opgelost, je kunt nu ook zoeken op regio en dus in de buurt kijken.

Comment

Working...