Vak informatie - Branchevereniging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan-Peter
    • Jan 2001
    • 311

Vak informatie - Branchevereniging

Via het topic over truss aarding in het RIGGING forum, kwam ter sprake dat wanneer je bezig bent in deze branche wel over een degeljke vooropleiding moet beschikken.

[citaat]
    Wel even terug naar het prachtige en gedetailleerde verhaal van Martin Hilbrands. Hoeveel van de professionele gebruikers en lezers van dit forum zijn ooit begonnen vanuit een hobby-situatie, zonder de opleiding van een electricien o.i.d. gevolgd te hebben ?
    Zelf heb ik indertijd bij de oude PTT de opleidng MTI (Monteur Telecom Installaties) van de VEV gevolgd, nog aangevuld met een Derksen opleiding Electronica. Echter puur door werkervaring bij werkgevers en mijn eigen ervaring als zelfstandig ondernemer (12 jaar) ben ik verder geraakt in het AV-circuit.

Lid worden van een branche-organisatie als UNETO is niet mogelijk, omdat de AV-(verkoop/verhuur)branche niet vertegenwoordigd is binnen de UNETO.
    Ik ben wel lid van de AES (Audio Engineering Society) in Nederland, maar daar gaat het steeds meer en meer over de dure en ingewikkelde computergestuurde systemen en zware acoustische problemen... Ik heb daar nog nooit iets gelezen over "starters" vragen over installaties.

Kortom uit welke vakblad of van welke organisatie moet je dan je informatie verkrijgen om volledig op de hoogte te blijven van de nieuwe ontwikkelingen ?
    16 februari 2008... PA-markt !
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

2 Jan-Peter,

maar er is sinds een paar jaar wel het een en ander ontstaan aan brancheverenigingen:
    - de standbouwers hebben hun club in de vorm van de ESA
    en
    - de licht+geluids+(...) jongens hebben de PRESA
    en
    - de 'evenementenmakers' hebben een behoorlijk stevige VVEM,
    terwijl personen
    - die zich met rigging 'bezig houden' een club hebben die ARGH! heet enz.
    Dus jouw klacht is niet helemaal terecht.

Vrij naar de handtekening van één van de forum-deelnemers:
    "Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niets neem dan het initiatief."

En voor al deze clubs/verenigingen enz. geldt altijd weer hetzelfde:
    de impact valt of staat bij de mate van inzet (en/of financiele steun) van de leden.

En dan toch ook even een sneer - citaat van jouw eigen website - waar het gaat over truss ....

Door samenwerking met professionele collega's uit dit zeer specifieke vakgebied zijn zeer verschillende constructies mogelijk.

dat zouden die collega's uit dat specifieke vakgebied je dan toch ook moeten kunnen vertellen.....
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Jan-Peter
      • Jan 2001
      • 311

citaat:En dan toch ook even een sneer - citaat van jouw eigen website - waar het gaat over truss ....

Door samenwerking met professionele collega's uit dit zeer specifieke vakgebied zijn zeer verschillende constructies mogelijk.

dat zouden die collega's uit dat specifieke vakgebied je dan toch ook moeten kunnen vertellen.....
      Fijn dat mijn site van voor tot achter gespeld wordt...

Van de clubs die je noemt ken ik de PRESA. Leuke club van de grote bedrijven... Ballotage commissie die bepaald of je wel of niet lid mag worden, inclusief een of andere accountantscontrole en dat soort zaken meer. Entree- en lidmaatschapsgeld van boven gemiddeld niveau...

ESA nog nooit van gehoord, evenals de VVEM en ARGH!

Zouy misschien ook aan hun PR kunnen liggen en dan val ik daarnaast misschien ook nog buiten de doelgroep als primair zijnde een verkoop en verhuurbedrijf en niet direkt een standbouwer, een evenementenmaker of een rigger... Misschien te veel van alles wat...

Comment

• secretariaat VVEM
        • Dec 2004
        • 3

Waarde Rinus en Jan-Peter,
        Dank voor de belangstelling voor het onderwerp brancheorganisaties! De VVEM hoort dat graag en wil ook best meer toelichting geven als daar behoefte aan is.
        Veel informatie is te vinden op onze site www.vvem.nl .
        overigens; als je de ESA i.v.m. beurzen/standbouw zoekt moet je naar ESAH zoeken. Met die andere ga je in Noordwijk de ruimte in....(European Space Agency).
        Groet,
        Willem Westermann

Comment

• Jan-Peter
          • Jan 2001
          • 311

Beste Willem,

Leuke site met veel weet-je-watjes, maar een informatieve pagina over wat de vereniging doet ontbreekt volgens mij. Daarnaast is de ledenlijst (op de site) ook maar zeer summier.

Alvorens mij aan te melden als éénmansbedrijf zonder personeel, wil ik wel graag weten wat ik krijg voor een jaarcontributie van € 1.400 !!!!!

Comment

• secretariaat VVEM
            • Dec 2004
            • 3

Dank voor de opmerking; we hadden al een tijdje een lijstje moeten afmaken met de "membership benefits". Bij deze geplaatst.

M.b.t. ledenlijst: bij onderwerp "ledenlijst" staat toch wel een uitgebreid verhaal.

Willem

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

oeps - I.I.D. de H in de ESAH vergeten! stom! stom!
              en wat betreft de ARGH (ik mag er nog twee jaar voorzitter spelen):
              probeer het eens in Google met: Association of Riggers & Grounders in Holland
              of gewoon "www.argh.nl"
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...