Sjoemelen met publiek geld...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

Sjoemelen met publiek geld...

To ralph & ralph.d.r:
    - al een tijdje bekend:
    De Heer W.Scholten (van de Havendienst Rotterdam: een publiekrechtelijke club) geeft in al zijn megalomane waan € 184.000.000,- aan publiek geld weggeven.
    De wethouder(s) wisten NATUURLIJK van helemaal niks af.
    - vandaag:
    in Eindhoven is een goeie € 900.000,- aan Europees geld bestemd voor achterstandswijken, besteed aan de Hogere podiumcultuur (toch vooral speeltje van de elite) te weten de (geprivatiseerde) schouwburg voor een verbouwinkje en het MC Frits Philips (cadeautje van hem aan de stad) voor de marketing van een nog ambitieuzer programma.
    Kijk zo breng je die achterstandswijken weer een beetje op niveau!

Wordt (helaas vast wel) vervolgd.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

citaatcadeautje van hem aan de stad)
    Lijkt me meer andersom! Maar ja, een verbouwing zal de schouwburg geen kwaad doen.... (is natuurlijk in bepaalde opzichten ook te spreken van een [u]achterstand</u>swijk, als je niet de nieuwste voorzieningen en het mooiste gebouw hebt )
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

moet zeggen, las het net op omroep brabant en schaam me dood! bedoel, doe zelf als vrijwilliger jeugdwerk en lig in mijn eigen gemeente continu in de clinch om een paar duizend euro om een jeugdgebouw veilig te houden...dan lees ik dit en begint het te jeuken...

maar ook even een positief voorbeeld: Chasse Theater Breda, na 3 jaar exrtra subsidie levert het nu geld op..zie dat een theater eens doen! zelfs met een voor cultuurfreaks en leken intressant programma.
      ander voorbeeld: in spangen worden huizen gratis weggegeven, als je er maar in investeert; dat werkt dus wel, je brengt overheid en burger samen! nog voorbeeld: gemeente rijsbergen, midden in een woonwijk bouwt amarant een "dorp" voor geestelijk mindervaliden, het dorp leeft op en er is ook weer ruimte voor de ouderwetse buurtsuper....het kan wel!
      maar jammer dat idd hoger management vaak zo abstract denk dat dingen als in Eindhoven gebeurt..had een leegstaand caf'e omgebouwd moeten worden naar dorpstheater voor het plaatselijk cabaret ipv dit, hadden ze voor het geld varilites in kunnen hangen en nog geld over gehad!

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Ik mis alle relevantie met licht en geluid...of het moet een obsessie zijn van Rinus die een binden de factor is, maar verder kom ik echt niet...

Kan ook een heel verhaal over Enron gaan plaatsen, boeit mij ook enorm, maar lijkt me dit simpelweg niet het juiste forum voor.

Comment

• R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

publiek geld-theater-link :-)

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

hallo ralph,
            natuurlijk ga ik wat (te) ver,
            Maar als we onze bestuurders, uitvoerders en handhavers allerlei de bergen en bergjes geld weg zien gooien (vaak ter meerdere eer en glorie van zichzelf) is die poen niet meer beschikbaar voor het investeren in licht, geluid en aanverwante zaken.
            maar je hebt gelijk...
            ik zal me inhouden, en hierover alleen nog in de pen klimmen als het echt weer de spui(?)gaten uitloopt.

Overigens:
            Enron was zo'n club die veel en goedkope energie beloofde (en ook dat is een belang van de sector licht en geluid!)....
            Gnè gneh, je moet gewoon een beetje "holistisch" denken af en toe.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Nou dat van het zich laten om-KOOP-Tjuchem-ingen van ambtenaren door van die frisse types uit de bouwwereld kunnen we nu via het strafproces volgen.
              En de volgende braakmiddelen - weer uit de koker van Verkeer en Waterstaat - komen er al aan:
              Al drie jaar [u]'wist iedereen'</u> bij MinVWS dat AirHolland een (ietwat?) dubieuze finaciering had.
              Maar over AirHolland gingen de:
              1) 'topambtenaar die de vergunning moest afgeven, was tegelijkertijd ook gezagvoerder bij Air Holland'.
              2) 'de hoofd vliegzaken van de dienst luchtvaartinspectie werd na zijn vut hoofd van de vliegdienst van Air Holland.'

Uit 1) volgt trouwens ook dat topambtenaren het dus helemaal niet zo druk hebben, als ze er een baan naast kunnen hebben.
              Waarom zouden die zakkenwassers dan zoveel poen moeten verdienen?

Uit 2) volgt dat het hele VUT-verhaal niet nodig is voor de top-ambtenaren, want daarna gaan ze gewoon weer aan het werk...
              Dat vervroegd uittreden was toch juist om te kunnen stoppen met al dat zware en afmattende werken?

De Minister(s) van VWS wisten en weten natuurlijk weer van niks...
              die weten binnen een paar jaar niet eens meer dat ze daar Minister geweest zijn.

En de accountants snappen ook natuurlijk niet hoe er zomaar dik € 25.000.000,= naar binnen komt vliegen,
              maar keuren dat graag goed.... als er ook maar een essentieel deel ervan hun kontzak invliegt.
              Maar dit is natuurlijk pas weer een politieke zaak voor over 5 jaar.

Bij Barend en van Dorp beweerden ze dat er tienduizenden (!) corrupte ambtenaren in Nederland zijn.
              Kamerlid Stef Depla van de PvdA (=Partij van de Achterlijken?) zat erbij en verblikte of verbloosde niet.
              Hij protesteerde ook niet of vroeg om bewijzen, en zei alleen bij enkele voorbeelden dat hij 'daar niets van gehoord had'. En had een heel slappe smoes overde bouwfraude enquete commisie van Mevrouw Vos (GroenSlinks).

OostIndische doofheid is in Den Haag een heel besmettelijke ziekte.
              En dan die Bakellende maar blijven leuteren over waarden en normen, de (T)opper-farizeeer.

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Ik snap je probleem Rinus, maar wil je toch ff een dooddoener toetiepen:
                Ieder land krijgt de regering die het verdient.
                In het Nederlandse geval zelfs: We krijgen de regering die we gekozen hebben...

Kortom, de sukkels zijn we zelf...

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

tja, helaas kan ik je in deze niet meer dan gelijk geven...en idd zullen er enkele duizenden corrupte ambtenaren zijn..gelukkig weegt dat niet op tegen de bedrijven die je proberen te corrumperen kan ik je verzekeren!

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5429

OK ralph
                    daar heb je zeker een punt!

Dus:
                    Aangeven (in Belgie) bij het parket dat vuilnis,
                    want ook die hufters moeten natuurlijk aan de schandpaal genageld / het kasjot in!

En een schriftelijke copie vragen van die aangifte,
                    en die weer opsturen naar een krant (waar die betreffende firma niet in adverteert).
                    Want al lijkt de journalistiek - door haar nieuwszucht - soms overbodig,
                    voor democratie, vrijheid en 'fair-trade' is ze echt broodnodig!
                    "En wie deze laatste zaken allemaal niets interesseert,
                    is de aandacht voor zijn maatschappelijk bestaan niet eens weerd".

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

En ik lees net dat er bij het UWV (je weet wel van die marmeren vloeren en gouden deurknoppen) bijna 10.000 (van de totaal 20.000!) banen komen te vervallen:
                      een beter bewijs is er niet dat die gasten jarenlang (ook in de tijd toen het nog GAK, Cadans enz) heette enorm uit hun neus hebben zitten knagen.
                      Reorganisaties waarbij meer dan 10% van de mensen eruit vliegen hadden in het bedrijfsleven gelijk gestaan aan jarenlange zware verliezen (of een megalomane topman, zoals de heren Dik (KPN) of Risseeuw (Getronics).
                      Maar bij de overheid + aanverwanten kan niemand dat controleren of overzien....?
                      En als er nu zomaar 50% uit kan (dat wisten heel veel Nederlanders al heel lang!)...
                      is er dus over 5 jaar weer een politeke enquete.
                      Waarbij de volgende farizeeer uit de 2e Kamer vraagt "... Hoe kon het toch dat er zo lang zoveel overheidsgeld over de balk werd gesmeten?"

De nieuwste dient zich al weer aan ... in een motie van GroenLinks in de 2eKamer over de VUT stond een fout, waardoor zonder reparatie dat weer miljarden zou kunnen gaan kosten.. en 150 man in de blauwe bankjes = zij sliepen allen!?

En is het geld op in Den Haag, nou dan gooi je de BTW toch gewoon omhoog?
                      Of stelt een speciale evenementsbelasting in?
                      Of doet een extra energieheffing op de stroomconsumptie door Lichtinstallaties?

de vervuiler betaalt (- maar de knoeier laat een ander betalen).

Comment

Working...