optredens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

optredens

Ik merk de laatste 3 maanden dat er een serieuze teruggang is kwa optredens , plus de betalingen zijn ook al niet alles [V][V]
    Is dit alleen een gegeven in Zeeland + Belgie of geldt dit ook voor de rest van Nederland
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

citaat:Is dit alleen een gegeven in Zeeland + Belgie of geldt dit ook voor de rest van Nederland
    sis
    Ik ben blij dat jij als vlaming bijval geeft aan de groot Nederlandse gedachte

Maarrr, ik heb er weinig van gemerkt.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Lazy
      • Sep 2003
      • 294

Pff begin niet over slechte betalers alstjeblieft!! Echt een ramp...

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Ten eerste over welk soort optredens hebben we het? Als we het over drive-in hebben:
        Alhoewel ik nog maar een paar jaar mee loop merk ik in de boekingen vrijwel geen terugloop, wat wel merkbaar is is dat mensen minder uitpakken voor feesten. Eerst vonden ze alles prachtig en werd er veel aandacht besteed aan decoratie en speelde geld minder een rol.
        Nu is het vaak alleen drive-in show en catering wat er komt.
        Wat bedoelen jullie alleen met slechte betalingen?
        Ligt het nou aan mij als iemand komt voor een bepaalde opdracht, hiervoor stellen wij een paar standaard vragen en waar nodig om meer duidelijkheid te scheppen extra vragen.
        Aan de hand hiervan stellen we een setje samen (al dan niet bijgehuurd), klein rekensommetje en offerte gaat naar de klant?
        We're ready to party, are you?

Comment

• DjFx
          • May 2004
          • 307

citaat:Geplaatst door sis

Ik merk de laatste 3 maanden dat er een serieuze teruggang is kwa optredens , plus de betalingen zijn ook al niet alles [V][V]
          Is dit alleen een gegeven in Zeeland + Belgie of geldt dit ook voor de rest van Nederland
          sis
          Hmm, zit jij in Zeeland?
          Ik ook
          Boeking, veel uhhh niet super.
          Ik heb voor een beginner niet veel te klagen

Comment

• CyberNBD
            • Aug 2000
            • 1318

De boekingen en opdrachten gaan er hier eigenlijk alleen maar op vooruit. Maar die wanbetalers is idd een ramp.. dat wordt gewoon te erg. Contant voor aanvang (opbouw) blijkt dan toch de enige oplossing om het tegen te gaan.
            CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• DjFx
              • May 2004
              • 307

citaat:Geplaatst door CyberNBD

De boekingen en opdrachten gaan er hier eigenlijk alleen maar op vooruit. Maar die wanbetalers is idd een ramp.. dat wordt gewoon te erg. Contant voor aanvang (opbouw) blijkt dan toch de enige oplossing om het tegen te gaan.
              Mijn collega dj zegt altijd: No money, no funny!~
              Wij werken vanaf begin september met een nieuw betalings systeem:
              Vooral 1 u. betalen + de transport kosten (indien het feest wordt afzegt DOOR ONS, krijgen ze 110% terug ) en als dit niet betaald wordt binnen zoveel dagen, pech dan komen wij nou niet (we bellen toch nog wel even wat er is mis gegaan en of we moeten komen)
              Zodra wij aankomen zal meteen een factuur worden overhandigt, hierop het TOTAAL bedrag (en het 'voorschot' wordt natuurlijk er van afgetrokken [^])
              Duurt het feest nou langer of korter? Nou korter= pech [^] , en langer das dokke

Ik heb tot nu toe geen wan betalers gehad, hopelijk krijg ik die ook niet

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

minder optredens zou ik nu ook niet direct zeggen ... meer wanbetalers dus wel.

Bij de meeste firma's begint te gelden: "Des te groter de firma, des te langer je op je geld moet wachten" [V]

Let wel, ik zeg bij de meeste, dus niet bij allemaal...

Comment

• Jeroen
                  • Aug 2000
                  • 1021

Gewoon voor de show afrekenen,... heeft de man geen cash in huis,... kun je hem altijd nog de mogelijkheid bieden door je mobiele PIN-automaat te trekken

Of vooruit natuurlijk, maar dat schijnt volgens de wet een beetje moeilijk te liggen.
                  Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• DjFx
                    • May 2004
                    • 307

Stuur dan hem een week van te voren (ofzo) een brief dat ie zoveel euries in huis moet hebben

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Je mag max. 50% van de totale factuurwaarde vooraf laten overmaken. Over het algemeen geldt echter heel simpel; laat zien dat jij een correcte administratie voert, en je geld is op tijd binnen... De dag NA een klus moet bij mij de factuur op de bus zijn... Altijd op tijd mijn geld, hooguit 1 week verschil. Is mijn cash er dan niet; 2 aanmaningen in 10 dagen, en HUP naar de incasso. Het verhaal; met incasso werk ik iedereen tegen me in het harnas, is te makkelijk. Dokken of verotten is mijn motto als men niet het respect kan tonen om geld op tijd over te maken (binnen 30dagen).

Geen last van weinig werk (80 uur per week...[V]) en wanbetalers kunnen mij maar 1 keer inhuren...Ook geen last van...
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• DjFlo
                        • Jun 2003
                        • 332

Bj mij betalen scholen erg slecht[xx(] Moet elke keer weer achter mijn geld aan dus volgende keer is het contant betalen!

groetn

floris

Comment

• lifesound
                          • Apr 2003
                          • 1052

voor de show afrekenen ... allemaal héél mooi voor de kleinere jobs, maar op de grote jobs is dat dus niet zo eenvoudig.

Ten eerste is er hoogstwaarschijnlijk niemand van de boekhouding te bespeuren op een job....

Comment

• DjFlo
                            • Jun 2003
                            • 332

Daar heb je helemaal gelijk in maarja in een school tja daar zit toch altijd wel iemand en die keren gingen ook nie om een grote klus er werden een paar dingetjes verhuurd
                            maarja dat is ook niet leuk om 3 maanden op je geld moete wachten[xx(]

groeten

floris

Comment

• DjFx
                              • May 2004
                              • 307

citaat:Geplaatst door lifesound

voor de show afrekenen ... allemaal héél mooi voor de kleinere jobs, maar op de grote jobs is dat dus niet zo eenvoudig.

Ten eerste is er hoogstwaarschijnlijk niemand van de boekhouding te bespeuren op een job....
                              Grotere evenement zijn nog leuker geregelt (als ik die moet houden he!)
                              Omdat wij die niet met onze eigen app. kunnen verzorgen, ja je raad t al: HUREN

T gaat bij ons als volgt,
                              Wij vragen een offerte aan bij 1 van onze collega's , deze sturen wij door.
                              Gaan ze akkoord, verstuur ik GELIJK een factuur met daarop het totaal verwachte bedrag wat de koste zijn voor het huren + transport etc.
                              Geld niet binnen, nou dan gaan wij simpel weg niet de app. huren, en nog is ff gaan rijden.
                              Ofterwijl: No money, no funny

Die zie hier geen probleem in, als t lek is zeg t ff, heb hier nog nooit gebruik van (moeten) gemaken.

Comment

Working...