En dan dit: Harde muziek kan klaplong veroorzaken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djroyS
    • Aug 2004
    • 132

nouw weer een klaplong... pfff

Keb et wel een keer mee gemaakt met flinke bass speakers en een man stond er vlak voor en die scheet zochzelf helemaal leeg (was ook wel een flinke bass box van paar kw)
    Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

@DjFx en Sis:
      t lijkt me dat je dan naar het ziekenhuis moet... je komt dan aan een beademingsapparaat te hangen, totdat de long weer aan je membraan of zo is gehecht, als dat uberhaupt nog mogelijk is dan [xx(] (geen idee, stond een mooie vergelijking op die site met een boterhamzakje )

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Een klaplong kan veroorzaakt worden door perforatie ( gebroken ribben ) en ook door een al te hoge drukverschil !!
        Vooral magere jonge mannen zijn daar gevoelig voor en het kan steeds terugkomen zonder daar een verdere verklaring voor te hebben
        met de groeten van mijn vrouw
        sissie
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Roeltej
          • May 2001
          • 761

Toestraks was er nog iets van op de radio...

kans schijnt grootst te zijn bij rokers ...

was ook 'al' 4x gebeurt, 3 van de 4 personen waren rokers...

(dat wist ik zo nog ff te onthouden)
          Vitality Show

Comment

• DjFx
            • May 2004
            • 307

Snap r nog niks van [:P]
            Beademingsapparataat, en kom je er ooit nog van af, of was dat keertje het laatste keertje dat je naar een club ging waar je zelf nog kon ademen[^][V]

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Als je een serieuze klaplong hebt, kun je zelf niet meer ademen (spiertjes rond je longen spannen zich aan, waardoor de longen groter worden en de druk daalt. Om die druk aan te vullen, komt er lucht van buiten... dat is het principe van ademen )

De longen zijn bij een klaplong los van je spieren, dus kun je niet of moeilijk zelf ademen. Met een beademingsapparaat en een slang in je strot wordt er toch voor zuurstof verversing gezorgd. Totdat het zooitje weer genezen is, dan mag je naar huis en het ziekenhuis houdt het beademingsapparaat voor de volgende (uitgerookte) dance-maniak!

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

citaat:Geplaatst door vasco

Alles waar TE voor staat is slecht. Ik blijf dan ook maar lekker doen wat allemaal verboden is. Ook waar TE voor staat, houdt het leven lekker aangenaam
                muv tequilla!~

In mijn vorig leven ben ik actief geweest alks verpleegkundige, doe dit sinds ik aan het freelancen ben geslagen nog steeds...de schoorsteen moet ook roken he!

Een klaplong is te "plakken" dat is de beste uitleg.
                De behandeling van een klaplong kan alleen maar in het ziekenhuis en de mensen die iemand met een klaplong hebben gezien of zelf ervaringsdeskundige (lees: de pineut) zijn, die weten dat het geen prettig gezicht is.
                Je hebt maar 2 longen, als de druk in 1 van beide wegvalt dan is je longfunctie (gasuitwisseling) ook pleitos...

remedie is heel eenvoudig: Zorgen dat die pleurabladen weer tegen de buitenkant van de borstholte worden gezogen, daar plakken (meestal beetje bloed) en de bewuste long functioneerd weer.

Nadeel is dat het lichaam even tijd nodig heeft om te genezen, tis wat anders als een lekke band die je plakt!
                Kortom: blijft een drain achter met daaraan een vacuumpomp, zo blijft de long functioneren totdat het gaatje voldoende hersteld is.

2Sis: denk dat jouw vrouw in hetzelfde beroepsvelds actief is. doe toch die foto maar ff [)]

Comment

• DjFx
                  • May 2004
                  • 307

hmmz, nu snap ik t ook nog
                  En sis. volgens mij ben je verplicht een foto hier te zetten [:P]
                  (Nja heb r toch niks aan want ze is toch geen 13/14 jaar

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

citaat:Geplaatst door ralph
                    Een klaplong is te "plakken" dat is de beste uitleg.
                    De behandeling van een klaplong kan alleen maar in het ziekenhuis en de mensen die iemand met een klaplong hebben gezien of zelf ervaringsdeskundige (lees: de pineut) zijn, die weten dat het geen prettig gezicht is.
                    Je hebt maar 2 longen, als de druk in 1 van beide wegvalt dan is je longfunctie (gasuitwisseling) ook pleitos...

remedie is heel eenvoudig: Zorgen dat die pleurabladen weer tegen de buitenkant van de borstholte worden gezogen, daar plakken (meestal beetje bloed) en de bewuste long functioneerd weer.

Nadeel is dat het lichaam even tijd nodig heeft om te genezen, tis wat anders als een lekke band die je plakt!
                    Kortom: blijft een drain achter met daaraan een vacuumpomp, zo blijft de long functioneren totdat het gaatje voldoende hersteld is.
                    Dan had ik er toch een redelijk beeld van gekregen (ja ik beken, mijn eigen uitleg is niet iets van kennis, maar had ik opgemaakt door logisch te redeneren )

Comment

Working...