GLP Ypoc of Futurelight MH-660

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hvdwal
    • Apr 2004
    • 10

GLP Ypoc of Futurelight MH-660

Ik ga binnenkort een set movingheads aanschaffen en heb min of meer al een keuze gemaakt voor een van de volgende types:

- GLP Ypoc
    - Futurelight MH-660

Beide hebben vrijwel dezelfde specs, echter de Ypocs zijn een wat nieuwe model. Wie kan me helpen met het maken van een keuze?
  • od
    • Feb 2004
    • 138

Heb er 4 van staan. kan er alleen maar goed over spreken. wij hebben ze direct met flightcase bijgekocht. Zeer handig. Ik zou zeker voor Ypoc gaan.

Comment

• Adverbo
      • Feb 2004
      • 60

citaat : Heb er 4 van staan. kan er alleen maar goed over spreken.

Hoe lang heb je ze al binnen en hoelang hebben deze al gedraaid ? Je spreekt nergens over de kwaliteiten.
      Lichtuitgave ? verkoeling ? snelheid ? onderhoud ? mogelijkheden ?
      Met de flightcase is het zeker handiger....
      Wij hadden er 8 gekocht voor verhuur, allemaal verkocht tweedehands (na minder dan 1 jaar binnen).
      Een met Trafo problemen (2 maal terug naar Duitsland), een met gebroken lens ook teruggestuurd. Blijkt nog eentje met problemen te zijn. Verwacht nieuws van aannemer...
      Geen slecht product op zichzelfs. Moet er wel niet te veel van eisen. Maar voor de prijs (+/-1400€ ex BTW "catalogusprijs") kun je niet beter vinden kwa mogelijkheden. Basic model kost nog iets minder. Heel goed bij GLP : 2 jaar waarborg !!!

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

gaat dit over de 250 spot van glp?

Comment

• Koemar
          • May 2003
          • 81

Ik heb die Ypoc's gister zien hangen (showtje zien draaien)....Mijn bevindingen:

Plus:
          -Echt snel
          -Behoorlijk stil
          -Weinig 'lekkage'
          -Mooie kleuren + gobo's

Min:
          -Weinig lichtopbrengst
          -Slecht te focussen
          -de randen hebben verschillende 'kleurtjes'

Ik zou ze zelf niet gauw kopen. Een Coemar Prospot zit qua prijs het zelfde, en presteert naar mijn mening beter. (niet commercieel bedoelt)
          Greetz

Ronnie
          Doe-mar een Coemar!

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Goed...
            Even gekeken naar de futurelight spot, die heeft dezelfde specs als een Ypoc250 spot, ga dus maar uit van dit vergelijk.

Slechte focussing die hierboven wordt beweerd, zeker in verhouding tot de robe 250, de oude mac250, movitec250: mijn mening na 2 jaar onderweg met de ypocs: geen verschil
            Lichtopbrengst minder? kul, maar als je omschrijft dat je kleurverschil aan de zijkanten waarneemt dan heeft een bosmongool zonder enig verstand van het plaatsen van een msd lamp aan je spot gezeten...kan je moeilijk het spotje verwijten...

Nadeel van de Ypoc: gedateerde gobo's (ze zijn wel eenvoudig te wisselen)
            De laatste SW update heeft ze stukje sneller gemaakt, hierdoor zijn ze lekker rap.(wederom vergelijkend met bovengenoemde spots.

Gezien de goede service van de Nederlandse importeur kan ik de Ypoc zeker aanraden om je verkoop overwegingen mee te nemen.

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Ypoc heb ik nog niet gebruikt, futurelight wel, en niet echt enthousiast. Vind het uiterlijk van het spotje al lelijk, evenals de kleuren. Verder niet echt ervaringen mee, wegens maar eenmalig gebruikt (en zal ook eenmalig blijven vrees ik). Geef me, voor deze prijsklasse, maar een movitec/robe...
              --- watt ever you want ---

Comment

• od
                • Feb 2004
                • 138

we hebben ze nu een jaar binnen. bijna iedere week zijn ze op de baan. nog geen problemen mee gehad. Worden wel elke maand uitgekuist!
                bij ons zijn ze vooral gebruikt op party's. Dat een lens breekt, heeft denk ik weinig te maken met de Ypoc, maar wel met de behandeling. Wel een nadeel, als het echt héél warm is durven ze soms wel een oververhit geraken, en valt de lamp even uit. na 20 minuten is het probleem opgelost. (heb dit nog maar één keer meegemaakt. Gobo's zoals reeds vemeld zijn wel verouderd. maar je kan gerust gobo's laten maken of bijkopen. ik ga er mij nu laten maken met de naam van onze firma op.

Comment

• Adverbo
                  • Feb 2004
                  • 60

Kevin DM,
                  Over welke Futurelight spreek je ? Hier hebben wij het over de MH-660, die gelijkaardig de ROBE XT 250 en MOVITEC SL250 is.
                  Voor Koemar : Als ik je wel gelijk kan geven dat de Prospot LX250 (darover hebben wij het toch) bij een van de goede hoort, moet ik je wel dan vermelden dat deze in België, zowel voor dealers als voor eind-gebruikers duurder blijkt dan andere gelijkaardige MH (ROBE, MOVITEC, FUTURELIGHT, SAGITTER, ELITE : allemaal van bij ROBE). Er was ook eens de TAS spot en volgens mij is de Prospot LX250 daar een evolutie van. Toch kwan de TAS ook uit ROBE. Coemar heeft er een aantal aanpassingen uitgevoerd maar veel verschil zijn er niet.
                  Ook was ik vergeten te melden dat bij het terugmonteren van de "deksels" op de YPOC hebben wij het met moeite gehad. En als de deksels niet 100% correct teruggeplaatst werden maakten de pan en tilt bewegingen een tik lawaai (deksel die tegen de "armen" tikken).
                  Dit is door het feite dat de deksel iets te licht opgesteld zijn. Je kunt er ook (bij de luchtuitgangen, dicht bij de lamp) met uw vinger zonder enig moeite erin duwen.
                  Ook niet te vergeten dat alle "oude" MH geen rekening gehouden hebben met de ventilatoren die niet "gedekt waren". Bij een confetti-party kun je achteraf nog confettis in de MH terugvinden ! Kijk even bij de Krypton en de Colorspot 250AT wat ze ervoor gedaan hebben.
                  OD, het probleem van de oververhit is een bekend probleem bij vele MH van de "oude" reeks. Zelfs bij Robe en zusjes was dit het geval maar ondertussen hebben ze eraan gedacht.
                  HVDWAL, als je iets nieuw wil aanschaffen, dat zal ik U geen "oude" MH raden. Beter koop je de laatste versies (Krypton, Robe, ....) om achteraf beter bijkomende stukken aan te nemen of om deze door te kunnen verkopen.

Comment

• Koemar
                    • May 2003
                    • 81

Hey adverbo,

De huidige prijs van een Coemar Prospot Lx valt ook reuze mee (1395,- incl). Deze is nl zeker te vergelijken met een oude mac, een robe xt, een movitech sl. En ik vind dat hij toch net n stukje beter is.

(Ik heb met al deze spots gewerkt)

Greetz, en suc6 met een keuze maken...

Ronnie
                    Doe-mar een Coemar!

Comment

• Adverbo
                      • Feb 2004
                      • 60

Koemar,
                      Duitsland is bekend voor de ZOTTE PRIJZEN ! Officieel moet ik zeggen dat ik met zulke praktijken het niet heerlijk vindt en graag hoor ik van die mensen wat zij van After Sales Services geven...Robe producten zijn daar ook goedkoper te vinden dan in NL of B. Iedereen doet wij hij wil, maar wij spelen daar zeker niet in. Hoeveel van deze websites zijn er in Duitsland weet ik niet maar een "hoop" is een klein woord. Niet vergeten als er een probleem is met uw product dat je bij hen terugmoet. Aangezien op Internet alles kan....kunnen zij ook van naam en/of adres veranderen. Wie gaat dan de waarborg verzekeren ?
                      Officiele prijs is en blijft voor Belgïe over 2000€ ("catalogus prijs").
                      Bedankt in ieder geval voor de link. Mijn collega importer van COEMAR zal zeker hiermee tevreden zijn.

Comment

• Kevin_DM
                        • May 2003
                        • 577

citaat:Geplaatst door Adverbo

Kevin DM,
                        Over welke Futurelight spreek je ? Hier hebben wij het over de MH-660, die gelijkaardig de ROBE XT 250 en MOVITEC SL250 is.

Yep, MH-660, heb ze hier in buurt eens bij ingehuurd en vind de vorm van zowel headje als de voet afschuwelijk en kleuren heb ik ook op liggen vloeken toen (oa geen congo).

Comment

• Adverbo
                          • Feb 2004
                          • 60

Bij de MH-660 zijn de "head" en de "base" effectief iets verschillend tegenover de MOVITEC SL250 en ROBE XT 250. Wat de kleuren betreft kan het wel voor iedereen afhankelijk zijn van de toepassingen. In dit geval zijn oorspronkelijk de verschillende zusjes met dezelfde kleurenwiel geleverd. Het kan zijn dat bij verhuurbedrijiven de kleuren verwisseld werden.
                          Met goede leveranciers kun je deze ook veranderen met andere dichro filters in te zetten. Dit is nu wel rapper mogelijk op de Colorspot 250 AT maar ROBE heeft tot nu toe nog niet beslist of zij een catalogus van beschikbare kleuren zullen maken.
                          Het zal misschien komen anders kun je de filters zelfs laten maken en vervangen. Iemand die voor een bijzondere toepassing verschillende "ROOD" wilt kan de LEE gamma doorgeven en filters vragen op "eigen maat". Met Standaard kleuren is moeilijk om iedereen tevreden te stellen (zelfde opmerking voor de GOBO's).

Comment

• cornedure
                            • Jul 2002
                            • 230

Jamaar komaan zeg, 3x groen, 3x blauw bij de Futurelight MH-660. Ze hebben het vooral op de koude kleuren voorzien.

Wat vooral opviel was niet zozeer de kleuren dan wel de fletsheid ervan. De kleuren in bvb de Mac 250 zien er meer gesatureerd, intenser uit.

Comment

• Kevin_DM
                              • May 2003
                              • 577

citaat:Geplaatst door cornedure

Jamaar komaan zeg, 3x groen, 3x blauw bij de Futurelight MH-660. Ze hebben het vooral op de koude kleuren voorzien.

Wat vooral opviel was niet zozeer de kleuren dan wel de fletsheid ervan. De kleuren in bvb de Mac 250 zien er meer gesatureerd, intenser uit.
                              idd, het gaf net de indruk dat je met versleten lampen aan het werken was, maar bleek gewoon de kleurenfilters te zijn...
                              Geef mij dan maar de gobosets/ filtersets van movitec/ robe.

Comment

Working...