Open source software lichttafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • taxfree
    • May 2004
    • 21

citaat:Geplaatst door Merijn de Jonge

misschien een id om een lichttafel dmv een midi aansluiting op het geheel aan te sluiten?

een simpele showmaster heeft al midi in-uit-through, zou dat een mogelijkheid zijn, dan houd je de dmx in vrij voor andere dingen.....
    Tja, maar niet elke PC (en zeker niet elke laptop) heeft een MIDI in/out, en als je toch een DMX dongle nodig hebt en dat ding is full duplex te maken dan lijkt mij de keus makkelijk.

Comment

• taxfree
      • May 2004
      • 21

*** announcement ***

Om er voor te zorgen dat ik vragen over de software goed kan beantwoorden, en dat ook anderen (internationaal) er wat aan hebben, wil ik vragen om eventuele vragen en discussies verder te voeren op het forum van dmxtheater, da's engelstalig en te vinden op http://dmxtheater.plekkie.net/forum/index.php

Niet dat ik een ander forum je neus in wil drukken, maar dit hier is nederlandstalig en ik denk wat groter

Alvast bedankt!

Michiel

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

De link naar je forum doet het hier niet...
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• taxfree
          • May 2004
          • 21

Jij bent wel heel erg snel! De link heb ik ge-edit en werkt nu wel

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Waarbij je zal merken dat een heleboel Nederlandse users het erg fijn vinden om hun vrage in het nederlands te stellen en in het nederlands te communicceren ( zo'n beetje het bestaansrecht van dit forum)
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• taxfree
              • May 2004
              • 21

citaat:Geplaatst door moderator

Waarbij je zal merken dat een heleboel Nederlandse users het erg fijn vinden om hun vrage in het nederlands te stellen en in het nederlands te communicceren ( zo'n beetje het bestaansrecht van dit forum)
              Owkee... kijk dat zijn tips en ideeën waar je wat aan hebt [^]

Ik heb op het ODMXT forum ook maar een nederlandstalige sectie aangemaakt. Ik verwacht niet zo snel drukte daaro, maar als je vragen hebt kan je ze ook daar stellen, dan hebben we alles bij elkaar.

Ik zal hier ook blijven kijken natuurlijk, maar vergeef het me als ik af en toe een vraag of posting mis [8D]

Comment

• taxfree
                • May 2004
                • 21

Al enigszins gevorderd met het programmeren van de nieuwe versie, die met 'steps' werkt, was ik afgelopen dinsdag bij de musical The Lion King. Om mij heen kijkend realiseerde ik me dat dit soort effecten (ook in kleine schaal) never nooit niet met een stapsgewijze programmering werken. Daar heb je dus timeline-based effecten voor nodig...

Nou heb ik geen ervaring met timeline-based lichtshows programmeren (wel de stapsgewijze aanpak), maar wil mij daar zeker in verdiepen omdat je daar veel meer mee kan, bijvoorbeeld als je een klein concertje, optreden of wat dan ook met bewegend licht er goed uit wilt laten zien.

Zit ik er naast met mijn redenering of heb ik dat juist? En als ik het juist heb, wat is de beste manier om eens met een dergelijke programmering kennis te maken? Is er ergens een goed softwareprogramma voor? De meeste die ik heb gevonden zijn onoverzichtelijk (waardoor gebruiksonvriendelijk) en allemaal zijn ze 'stapsgewijs' te programmeren. Welk pakket kan met echte timelines werken?

Een update voor Open DMX Theater wordt volgende week gereleased met een betere auto-fader, met o.a. wat meer tijd, zoals iemand mij van de week vroeg (30 seconden) en bovendien kan je de applicatie onderwijl nog besturen waardoor je tijdens het autofaden de richting kan wijzigen of ineens naar A of B kan.

Programmering laat ik nog even op wachten. Ik voel namelijk veel meer voor de timeline optie. Wat natuurlijk ook belangrijk is: is daar een markt voor? Mezelf zie ik het zeker gebruiken in ieder geval.

Affijn, weer een hoop vragen!

Groet, Michiel

Comment

• DeMennooos
                  • Aug 2000
                  • 1416

citaat:Ik voel namelijk veel meer voor de timeline optie. Wat natuurlijk ook belangrijk is: is daar een markt voor?
                  Ik denk zeker dat er een markt voor is.
                  De Jands Vista maakt gebruik van timeline based programmeren en de eerste reacties zijn erg lovend.

Zelf denk ik dat het een stuk sneller en prettiger werkt dan conventioneel programmeren, maar het zal zeker wennen zijn.

Of er al een los pakket is die timelinebased programmeren ondersteund, ik geloof het niet.
                  Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• taxfree
                    • May 2004
                    • 21

citaat:Geplaatst door Menno Appelhof

citaat:Ik voel namelijk veel meer voor de timeline optie. Wat natuurlijk ook belangrijk is: is daar een markt voor?
                    Ik denk zeker dat er een markt voor is.
                    De Jands Vista maakt gebruik van timeline based programmeren en de eerste reacties zijn erg lovend.

Zelf denk ik dat het een stuk sneller en prettiger werkt dan conventioneel programmeren, maar het zal zeker wennen zijn.

Of er al een los pakket is die timelinebased programmeren ondersteund, ik geloof het niet.
                    Dan zal ik wat moeten gaan pionieren... Er zijn nog wat technische hobbeltjes, maar als die overkomen zijn, dan beginnen we met programmeren.

Ik zal het forum hier op de hoogte houden van de ontwikkelingen, is daar interesse voor?

Comment

• FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

Jazeker ! Volg dit topic op de voet want ben mezelf ook langzaam aant orienteren om een stukkie software voor de entec module te gaan schrijven.
                      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

Working...