Ervaring met kleine moving heads

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Disco D
    • Jul 2004
    • 7

Ervaring met kleine moving heads

Beste,

Voor mijn werkgever ben ik op zoek naar kleine movingheads. Deze willen we gaan gebruiken voor zowel bands als drive-in shows.
    De reden waarom we naar kleine heads zoeken is eigenlijk simpel. Voor de prijs van 1 250 serie heb je al snel 2 kleine heads. Daarnaast hebben we nog een "oude" licht tafel (SGM 256/36)die maximaal 6 a 8 kanalen kan besturen.

Heeft iemand ervaringen met kleine heads zoals de MAX van GLP, de PHS 200 van futurelight, 160 spot van Robe, of een ander merk.

Als je wat ervaring hebt laat wat van je horen!!
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Sharky van Studio Due... ontzettend goeie lichtopbrengst, leuke gobootjes, lekker snel... prima spotje. Weet alleen niet hoeveel ze moeten kosten http://www.studiodue.it/products/shark150.html

Comment

• purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

Hoi,
      de minispot ( ik dacht de MH-150) met 150 watt HTI lampie, van madlighting maar ook van diverse OEM-fabrikanten doet het echt goed.
      Wij gebruiken er hier twee van ( van Velleman in ons geval) sinds een half jaar en deze doen het naast de standaard verlichting van 8x 300watt par56's echt goed.

Wel zorgen dat je rook hebt anders is het effect een stuk minder.

grtz, Michel

Comment

• VERVALLEN

De minimacs van martin doen hun werk ook goed. en hebben door hun HTI lamp ook zeer goede lichtopbrengst. Wegen niet enorm veel, en zijn makkelijk aanstuurbaar.
        Uiteraard moet jij dan de keuze maken tussen de wash of spotversie (wash enkel kleur dus geen gobo's)

succes met uw zoektocht alvast

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Minimacs waren nogal onderhouds gevoelig, maar dat heb ik van horen zeggen...

Comment

• VERVALLEN

Wij werekn dan meer met de roboscan pro 218 van martin. Soms tot 16stuks in een show. Ook gebruiken we graag voor kleinere dingen de roboscan pro 812. Zeker heel goede scans. Wel heeft de 218 meer lichtoutput.
            Maarja, scans zijn nog geen heads he. De minimacs lijken toch volgens ons prima te werken (uitvoerig uitgeprobeerd bij onze martin dealer hier)

Comment

• Disco D
              • Jul 2004
              • 7

He Martin

Bij een ander bedrijf werk ik wel eens met de mac 250+ van martin. Ook deze heeft af en toe zo z'n gebreken. Op elk wiel zit een contactje, als deze smerig is wordt hij niet meer herkent en is hij van de kaart. Dan loopt b.v. je gobo of kleuren wiel achter[V]. Even de kap eraf vingers over het contactje en hij draait weer. Maar ja, je moet hem regelmatig bijhouden en schoonmaken. Van meerdere mensen hoor is dit probleem dus ik sta er niet van te kijken dat de mini mac dit probleem ook heeft.

Wat kost trouwens z'n mini mac?? prijs speelt natuurlijk ook mee in dit verhaal[:I]

Heeft ook iemand ervaring met de 160/ 150 XT van Robe[?]. Ik ben bij een ander verhuurbedrijf geweest en deze had hem staan. Ziet er goed uit, is snel, licht opbrengst is wel aardig volgens mij, scherpe bundel. Maar met toeren met deze dingen???????? hadden zij geen ervaring. Daarnaast moest ik voor dit apparaat ik toch nog 1200 euro meebrengen[}]. Daar heb ik ook een ypog van GLP voor. Kwalitatief waarschijnlijk wat anders maar toch.

Laat van je horen!!

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Disco D

He Martin

Bij een ander bedrijf werk ik wel eens met de mac 250+ van martin. Ook deze heeft af en toe zo z'n gebreken. Op elk wiel zit een contactje, als deze smerig is wordt hij niet meer herkent en is hij van de kaart. Dan loopt b.v. je gobo of kleuren wiel achter[V]. Even de kap eraf vingers over het contactje en hij draait weer. Maar ja, je moet hem regelmatig bijhouden en schoonmaken. Van meerdere mensen hoor is dit probleem dus ik sta er niet van te kijken dat de mini mac dit probleem ook heeft.

Wat kost trouwens z'n mini mac?? prijs speelt natuurlijk ook mee in dit verhaal[:I]
                Inderdaad, de mac 250 series kunnen soms raar doen als hun interne contacten vuil zijn. Daarmee deze veel onderhoud vragen ook. Die eindeloopcontactjes zijn terugmeldingssignalen waardoor de software in de head juis weet dat de kleur / gobo ideaal staat op het punt dat het contact schakeld. Maar aangezien er stof enzo het toestel binnentreed heb je daar soms problemen mee. Bij de roboscans van martin heb je dat probleem met die contacten niet. Bij het aanzetten gaan ze hun nulpunt zoeken, en het toestel berekend de hoekverdraaiïng van de stappenmotors. Veel zit er in de stappenmotors een soort encoder die dan weer de terugmalding doet van 'de stand is juist nu' .

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

citaat:Geplaatst door Disco D

Daarnaast moest ik voor dit apparaat ik toch nog 1200 euro meebrengen
                  Robe is een goed spotje. Als je kijkt naar de XT250 spot, moet deze makkelijk voor onder de 1200 euri inkoop te halen zijn ! Bel eens met echte importeurs, niet de kleine dealers. Hoe meer schijven hoe meer marge...[B)]
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Adverbo
                    • Feb 2004
                    • 60

Als je toch kleine movingheads zoekt, zal ik u wel ook ROBE aanraden. Misschien niet de 250XT omdat er bekend problemen mee horen in "zware omstadigheden" maar dan wel de kleinere 150XT, 160XT of zelfs de 170AT die het voordeel heeft op zijn zusjes dat je erin de kleuren kan wisselen, niet enkel van plaats maar als je speciale dichro filters wilt laten maken.
                    Best is ook dat je met uw "lokale" importeur contact neemt om te weten wat uw aankoopprijs is als je prof (verhuur, danscafe, verkoop/verhuur,...) bent. Verkoopprijs van de 170AT is rond 1600€ ex BTW aanbevolen. De Andere van de XT serie zijn iets goedkoper.
                    Nu natuurlijk als je er veel mee op toeren moet zal het misschien iets te klein zijn en weinig verhuurbedrijven hebben dit soort (In Nederland weet ik niet).
                    Als je veel op toeren moet zullen deze sneller "verouderen" en om ermee tevreden zijn moet je ze wel regelmtig onderhouden (da's wel het zelfde verhaal voor alles). Is het dan niet beter om uw MH toch ergens te verhuren dan aankopen ?
                    Je sprak van de YPOC. Wij hebben deze ook kunnen testen. Toch slechte ervaring zeker met een stuk die driemaal moest teruggaan (2 maal Trafo 1 maal de lens) en die blijkbaar steeds problemen heeft (ik wacht nog informatie van de persoon die ze in okkasie gekocht heeft). Ook voor "zware omstandigheden" zou ik deze niet aanraden. Hogere prijs is niet altijd synomiem van goede kwaliteit maar kleine prijzen, zeker als je weet hoeveel de toestel oorspronkelijk was verkocht, lijkt mij wel dubieus. Het is ook soms omdat er dan meer offerte dan aanvragen zijn dat de prijzen dalen maar voor dit soort materiaal...

Nu toch nog een vraag voor AJB : Wat bedoel j met "echte importeurssss". Zijn er dan zoveel in Nederland voor ROBE ?

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

citaat:Geplaatst door Adverbo

Nu toch nog een vraag voor AJB : Wat bedoel j met "echte importeurssss". Zijn er dan zoveel in Nederland voor ROBE ?
                      Ik denk dat er een flink aantal bedrijven zijn die Robe verkopen... Rolight zal dan in prijs altijd concurrerender zijn (zeker bij set-prices)...

If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Adverbo
                        • Feb 2004
                        • 60

Die het verkopen wel, niet die echte importeurs zijn. Als onze vriend Disco D wel als prof kan prijzen verkrijgen dan zal hij wel via officieel importeur Taintronix moeten.
                        Light moderator, ik dacht dat publiciteit (anders dan namen van officiele importeurs) niet toegestaan was....De door AJB benoemde firma is verkoper, als ik me niet vergist? Mag dat ?

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

Beste AJB: een prijsvergelijk is nimmer een juist uitgangspunt voor een forum. Immers, prijzen fluctueren, een importeurschap is ( zeker in dit geval) niet exclusief...

Laat het fijn aan de keus van de eindgebruiker over waar hij zijn spullen aanschaft.
                          (is overigens in het algemeen ook mijn advies).
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...