Vraagje: wie heeft 10 days off (16 - 26 juli 2004) reeds bezocht en meer bepaald de main room (concertzaal) in de Vooruit?
Daar hangen/staan namelijk 8 moving heads van een type die ik nog nooit eerder gezien heb.
Ik had geen camera bij, dus ik probeer even te beschrijven hoe ze eruit zagen.
Het gaat dus om een krachtige profile MH. Wat vooral opviel was de grootte: de kop was wel 80 à 100 cm lang (!) en leek een beetje op een langwerpige ellips met afgeknotte toppen. In eerste instantie moest ik denken aan de kop van een Alien (je weet wel, de film).
De kop moet ongeveer 40 cm breed geweest zijn en had afgeplatte zijkanten waar de yoke zat. Die yoke was heel simpel en strak van structuur: geen uitstulpingen, dus de tilt-motor moet in de kop zitten.
De voet had een licht hellend vlak (waar de yoke in zat) en had een trapezium doorsnede. Het display was lichtblauw, geen 8-vormige LED, maar eerder een dot matrix.
Verder was ie helemaal zwart zonder een duidelijk opschrift.
De kleurwissel ging heel snel en vloeiend dus ik vermoed een CMY.
Voor zo'n omvang kon de kop nog vrij snel pan/tilt bewegingen maken.
Iemand een idee wat voor een exotische MH dit kan zijn? Foto?
PS: Ik was er dinsdagavond 20/7 tijdens 2 many DJ's: zoals gewoonlijk weer heel sterke set.
Greetz,
Alain
Daar hangen/staan namelijk 8 moving heads van een type die ik nog nooit eerder gezien heb.
Ik had geen camera bij, dus ik probeer even te beschrijven hoe ze eruit zagen.
Het gaat dus om een krachtige profile MH. Wat vooral opviel was de grootte: de kop was wel 80 à 100 cm lang (!) en leek een beetje op een langwerpige ellips met afgeknotte toppen. In eerste instantie moest ik denken aan de kop van een Alien (je weet wel, de film).
De kop moet ongeveer 40 cm breed geweest zijn en had afgeplatte zijkanten waar de yoke zat. Die yoke was heel simpel en strak van structuur: geen uitstulpingen, dus de tilt-motor moet in de kop zitten.
De voet had een licht hellend vlak (waar de yoke in zat) en had een trapezium doorsnede. Het display was lichtblauw, geen 8-vormige LED, maar eerder een dot matrix.
Verder was ie helemaal zwart zonder een duidelijk opschrift.
De kleurwissel ging heel snel en vloeiend dus ik vermoed een CMY.
Voor zo'n omvang kon de kop nog vrij snel pan/tilt bewegingen maken.
Iemand een idee wat voor een exotische MH dit kan zijn? Foto?
PS: Ik was er dinsdagavond 20/7 tijdens 2 many DJ's: zoals gewoonlijk weer heel sterke set.
Greetz,
Alain

)]
Comment