Problemen met 1 Movinghead

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfons
    • Jun 2001
    • 14

Problemen met 1 Movinghead

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn 1 van mijn movingheads. Als hij een tijdje staat te draaien, wil het kleuren wiel niet meer goed draaien en gaat hij schokkerig doen. Ik heb de motor van het kleuerenwiel al laten vervangen, dit loste het probleem niet op. Het gaat om de minispot 250MSD van het merk EVL. Hebben jullie ook ervaringen gehad met dit, of weten jullie een oplossing?

Alvaste bedankt,

Alfons
  • VERVALLEN

Heeft hij nog voldoende ventilatie? Indien teveel stof in de ventilatoren zal de koeling zo stelselmatig minderen en minderen. Je moving head wordt dus intern warmer en warmer. Metalen delen zetten uit en kunnen door de warmte gaan haperen en flessen. Een stappenmotor is geen sterke motor die veel mechanische weerstand kan overbruggen.
    Misschien je moving head eens volledig uitkuisen, of eventueel eens een totale revisie laten doen bij de firma die deze moving heads bouwt.

Succes alvast!

Comment

• movinghead
      • Aug 2001
      • 559

Kan aan mij liggen... maar ik heb ooit iets over drivers gehoort.
      Misschien zijn die stuk?
      [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Klinkt als een sensor probleempje.
        Ik ken jou spotjes niet, maar als er een elektronische sensor in zit en hij is zijn nulpunt kwijt, dan kan hij softwarematig naar een langzamere stand gaan, zodat je jou klacht krijgt. Je spotje doet dit om te voorkomen dat hij van z'n kleuren afloopt.
        De oplossing kan zijn om het nulpunt van het kleurenwiel (magneetje of sleufje)opnieuw te stellen zodat het precies tegenover de sensor zit.
        Nog 2 tips:
        1. Om te voorkomen dat je bij een kleine verschuiving van het wiel t.o.v. het asje van je stappenmotor het imbusje weer in hetzelfde gaatje terugdraaid kun je beter het hele kleurenwiel een kwart slag over zijn as draaien alvorens opnieuw te stellen.
        2. Het kan zijn dat er een aantal sensoren parallel staan, bijvoorbeeld met het gobowiel, waar het probleem ook vandaan kan komen. Controleer deze dus ook.

Suc6 met je probleem.
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Alfons
          • Jun 2001
          • 14

Beadankt voor de reactie Peppi,

Ik ga hem nog een keer openschroeven en laat je weten wat de bevindingen zijn.

alvast bedankt,

Alfons

Comment

Working...