Ik gebruik als bijkomende losse dimmer een Botex 6 kanaals toestel.Nu gebruik ik hem som met een 32 amp/380 volt aansluiting (rodeCEE),maar soms ook ,bij kleinere werken,met een gewone 16 amp shukko stekker.Ik heb een verloopstuk gemaakt 32amp naar shukko.Het rare is dat bij gebruik metde 32amp stekker de kanalen niet gelijkmatig dimmen maar op vanaf 50% opeens naar 100% gaan.Met de shukko stekker kan je gewoon gelijkmatig dimmen.Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen.
dimmer botex
Collapse
X
-
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar als je het Voltage 10% laat dalen (dus 10% dimmen), dan zal de lichtoutput van een lamp ongeveer halveren. (gemeten bij het maken van mijn profielwerkstuk) -
Het lijkt er op dat je dimmer of lichttafel op nondim ofwel schakelend staat ingesteld, maar dan zou dit probleem in beide gevallen op moeten treden.
Doet dit probleem zich op alle 6 kringen voor? kring 1+2 zit op L1, 3+4 op L2, 5+6 op L3.
Kijk ook eens na of de CEE 32 juist is aangesloten.
Meet eens wat de spanning is op de krachtstroomaansluiting, tussen: L1 en N, L2 en N en L3 en N. Deze 3 waarden moeten 230 +- 10% zijn.Lid van het Front tegen zijlichtComment

Comment