Futurelight MH660 of PHS250?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hvdwal
    • Apr 2004
    • 10

Futurelight MH660 of PHS250?

Ik ga binnenkort een set van 4 nieuwe movingheads aanschaffen. Ik heb daarbij twee modellen van Futurelight op het oog:

Futurelight MH-660:

Futurelight PHS-250:

De laatstgenoemde is volgens mij een nieuwe model en lijkt ook meer mogelijkheden te hebben. Toch is de nieuwprijs van een PHS-250 lager dan die van een MH-660. Kan iemand me uitleggen wat de verschillen tussen deze twee modellen is?

Hendrik

PS: !n00b alert! Wat is "gobo shake" eigenlijk??
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

De MH-660 heeft meer functies (gobo's, kleuren e.d.) als de PHS-250, misschien heeft dat er wat mee te maken?
    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

PHS-250 is BUCHT APPARAAT ! Echt proberen te ontwijken !!!

Futurelight MH660 is vele malen beter, maar bestaat niet meer (einde stocks). Moet je naar de Robe 250XT kijken (originele MH660) oftewel stapje hoger : Colorspot 250AT.

Als je meer info wilt, kan je mij altijd mailtje sturen.
      PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Robe, GLP, nog meer van de movitech gekloonde headjes...
        of natuurlijk mac250, die zijn er ook plenty op de markt..

zie niet in waarom je powersoubd zou moeten mailen, vragen op het forum is veel nuttiger...heb je meer meningen.

Comment

• Dropsen
          • Jan 2004
          • 375

Laatst hebben we tijdens een feestje gedraaid met PHS-200 en PHS-250... Doe mij maar een showtec-wappertje als ik mag kiezen! Zoals de rest van onze collegae zegt: ga voor die MH-660, vele malen beter!
          En als je die niet meer kan krijgen, kijk idd naar een robe of glp headje, daar heb je veel meer aan!

Laat die p bij phs (pro head spot) dus maar weg!
          Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Wout Laenen
            • Sep 2000
            • 102

Met de Futurelight MH-660 heb ik niet zo'n goeie ervaringen.
            De bakjes zijn namelijk niet bepaald snel te noemen en sprongen toen wel heel snel in de "heat". Gevolg: de Futurelights waren voor minstens een kwartier niet te gebruiken. Toegegeven dat het toen wel behoorlijk warm was in de tent, maar toch. Ook vind ik de optiek iets minder van de Futurelights.

Met de PHS-250 heb ik geen ervaring.
            Een pak betere ervaring heb ik met de Movitec SL-250, mss een optie?
            mvg

WL

Comment

• Adverbo
              • Feb 2004
              • 60

Heren,

Een beetje geschiedenis.
              Futurelight verkocht tot niet zo ver geleden movingheads gemaakt door de firma ROBE onder de merknaam Futurelight maar ook Sagitter, Tas, Elite en Movitec o.a.
              Robe is dan zijn eigen fabricatie op hun naam gaan verkopen en moesten dan alle andere maar "de boom in". Futurelight liet dan maar "ersatz" (vanuit het duits "slechte kopij") maken in China o.a. de PHS reeks.
              Gevolg : dikke shit met veel problemen!
              Bij de Spot 250XT (MH660,SL-250,....) waren er problemen van hitte omdat de cooling niet genoeg kon zijn in bepaalde omstandigheden. Robe liet hard werken om dit op te lossen. Nu zijn deze problemen zeker weg met de nieuwe reeks AT (ook met meer mogelijkheden).
              In dit segment (Spot 250 mh) zijn er maar een paar goede exemplaren : Martin, Coemar, Robe, High End (niet te betalen maar de MAXXXX).
              Als ik raad mag geven aan HVDWAL :
              Robe Colorspot 250AT (zie topics :http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=7365)
              Als ik moet vergelijken met haar tegenstaander nr 1 Krypton, zijn er voor mij geen twijfels.
              De Krypton heeft nog enkele fouten en zou niet 100% fiabel zijn.
              Hebben sommige ervaringen met de colorspot 250AT om onze vriend HVDWAL te helpen in zijn beslissing ?
              Doe uw best gasten..........

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Of een Krypton, want die fouten schijnen inmiddels allemaal verholpen te zijn in nieuwe software versies.

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2138

koop dan martin mac 250 tweedehands ofzo. die vind je nogal eens regelmatig. Die hebben hun degelijkheid wel bewezen zou ik zeggen.

mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Niet mee eens ! Robe geeft meer licht, en is beduidend sneller dan een mac 250... Krypton heeft idd nog steeds veel foutmeldingen ! Verder een fantastische spot, met enorme lichtopbrengst (meer dan mac500) en heerlijke gobo's ! Snelheid krypton is echter dusdanig dan bout van klem nog wel eens los wil schieten
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Dropsen
                      • Jan 2004
                      • 375

citaat:Geplaatst door hvdwal

Ik ga binnenkort een set van 4 nieuwe movingheads aanschaffen. Ik heb daarbij twee modellen van Futurelight op het oog:

Futurelight MH-660:

Futurelight PHS-250:

De laatstgenoemde is volgens mij een nieuwe model en lijkt ook meer mogelijkheden te hebben. Toch is de nieuwprijs van een PHS-250 lager dan die van een MH-660. Kan iemand me uitleggen wat de verschillen tussen deze twee modellen is?

Hendrik

PS: !n00b alert! Wat is "gobo shake" eigenlijk??
                      Ik ga volledig met de rest mee, ben het alleen niet helemaal eens over de discussie tussen Robe en Martin. Wat ik je wel wil vragen is: waarom juist die futurelight-headjes en nog globaler, waarom futurelight? Goede ervaring mee?
                      Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• AH
                        • Apr 2004
                        • 248

Yep Robe 250AT nog nooit op een fout kunnen betrappen[][]
                        heb div andere bekende merken gehad waar dit wel anders mee was.
                        Anne Homan

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Vergeet ook niet dat Robe de click-haken heeft (snel monteren en demonteren), terwijl je bij Movitec kunt gaan staan schroeven...
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Adverbo
                            • Feb 2004
                            • 60

AJB,

Men spreekt hier niet over hetzelfde model. ROBE AT Reeks heeft dit wel, XT Reeks niet, maar er is wel een speciale plaatje voorzien om met de 1/4 lock te gaan werken. Wij gebruiker deze op onze washes dus kunnen misschien op de Movitec geplaatst worden (ben niet 100% zeker). Effectief zeer handig. Andere merken hebben dit ook (Weet ze niet helemaal van buiten er verwacht reacties van andere forum leden hiervoor).

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Omega brackets kan je op de meeste gangbare movingheads plaatsen, weet je direct waar al die gaatjes voor zijn en dat plaatje dat met een headje wordt meegeleverd.

Om nog even je vraag uit de ps te beantwoorden: goboshake is een functie die sommige spotjkes hebben, is precies wat het het woord al zegt, het schudden van een gobo. Kan leuk effect geven maar niet echt iets wat ik reusachtig mis als het niet op een spot zit.

Comment

Working...