Par 36 ombouwen tot blinder ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Par 36 ombouwen tot blinder ?

Beste,

Volgens diverse personen heb ik horen zeggen dat lampen die in blinders zitten juist dezelfde maat zijn dan de gekende par 36 lampjes (6V / 30W)
    Nu heeft een kennis van mij par 36 spots gezien met blinderlampen eringestoken.
    En die hingen per 2. Waarschijnlijk in serie omdat zo'n lamp op 110V werkt.

Iemand enige ervaring in blinderlampen, en is het mogelijk om een par 36 om te bouwen tot blinder effect?

Veel warmte moet dat niet kunnen afvoeren , aangezien blinder slechts enkele seconden aanstaan, en niet contini branden.

Weet iemand welke lampen dat zijn, hoeveel watt enzo?

Ik hoor het wel van de kenners.

Bedankt alvast
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Geen kenner, toch een antwoord [8D]...

Het is inderdaad een PAR36 lamp, maar de lampcode is officiƫel DWE.
    Deze lamp wordt o.a. door GE geproduceerd, heeft een voltage van 120V, vermogen van 650W en een levensduur van slechts 100 branduren...

Deze lamp is o.a. in deze webshop verkrijgbaar

Comment

• DJ_Robin
      • Jul 2001
      • 610

De lampjes die jou collega heeft gezien waren zeer waarschijnlijk geen normale par 36 behuizingen.
      Dit waren waarschijnlijk de momenteel veel gebruikte "asbakken" "ashtray's". Dit zijn hele leuke bakjes die er speciaal voor gemaakt zijn , en inderdaad per 2 in serie zetten helemaal supper. kost ongeveer 60 euro per setje incl de lampjes.

M.V.G
      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

En ga je de (licht?-)metalen behuizing voor die blinderlampen dan zelf maken.
        Letterlijk is "blinder" een spot die het publiek verblindt...
        dus elke (wijde bundel)-lamp die rechtstreeks het publiek in schijnt.

en dus aan de artiest een aura van licht kan geven wanneer deze spots van achter hem weg komen, en die hem daarmee zijn '***delijke status' bevestigd ziet.

Weet wel dat je de (Europese en nationale) eisen van de electrische, mechanische en temperatuurs-veiligheid zult moeten opvolgen.
        Tenslotte heb je jezelf tot fabrikant verklaard van een product.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• VERVALLEN

Ik ga ze niet produceren hoor, maar mss wel wat oude par 36 armaturen ombouwen. Moet te doen zijn.

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Hmm, ik zie die lampen toch elke week, en ze zitten in een dood normale ogende par-36 behuizing... Ik zal ze is een keertje onderzoeken
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• Controller
              • Apr 2002
              • 745

citaat:Geplaatst door DJ_Robin

De lampjes die jou collega heeft gezien waren zeer waarschijnlijk geen normale par 36 behuizingen.
              Dit waren waarschijnlijk de momenteel veel gebruikte "asbakken" "ashtray's". Dit zijn hele leuke bakjes die er speciaal voor gemaakt zijn , en inderdaad per 2 in serie zetten helemaal supper. kost ongeveer 60 euro per setje incl de lampjes.

M.V.G
              Wie maakt deze dan?

verder kan het kwaad eigenlijk kwa veiligheid en hitte wel een DWE in een "normale" PAR 36 houder te monteren

Comment

• DidierB
                • May 2003
                • 337

Oa Thomas produceert deze, en dit is reeds in verscheidene onderwerpen inclusief foto's aan bod gekomen. Probeer de zoekfunctie maar eens...

Groeten,

Beghin Didier
                Ampli bvba

Comment

• VERVALLEN

Gelieve dan enkele foto's te posten aub.

Comment

• Merijndj
                    • Mar 2001
                    • 660

of gebruik de zoekmachine eens, dat is niet zo moelijk hoor [:P]

Comment

• VERVALLEN

Vind enkel par 56, 64, ...
                      maar van blinders en par 36 ....

Comment

Working...