Offline Editor Jands event

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Offline Editor Jands event

FF een vraagje, wie werkt er ooit met de offline editor van de jands tafel?

Kom er niet helemaal uit, hoe ik verschillende percentages aan verschillende kleuren kan geven. Zodra ik bij de movitecs de kleuren erin heb zitten kwa kanaal percentage kan ik bij bijv. de Robe-Dj scans geen kleuren selecteren en aanmaken.

Hoe werkt dit?

En wat is een Stack nu precies op deze tafel? een combi van een memorie en een chase? Of zit ik fout?

Enne, stommevraag, maar hoe kun je het beste je pages opslaan en oproepen? Hoe je ze moet opslaan en oproepen snap ik wel, maar bedoel meer of je ze ergens neer kan zetten waardoor ze makkelijk te vinden zijn?

Heb na bijna 2 jaar nog steeds niet de gelegenheid gehad om eens echt met te tafel te gaan kl*ten.
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

niemand die hier ooit met de offline editor werkt???

Hmz, dan wordt het zelf veeeeeeeel zoeken

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Op een hog roept PIG+PAGE een pallet met pagina's op. Zo ook op de Hog1000.
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Barthez
        • Dec 2003
        • 256

Ik heb één keer een showtje voorgepatched met die off-line editor, maar dat kon mijn tafel (met een nieuwe software versie) niet laden [xx(].

Ik heb wel vaker vraagtekens bij die software van jands voor de events, maar die off-line editor gebruik ik echt niet meer, dat is alleen maar tijdverspilling [B)]
        Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

dan gaan we daar ook maar mee stoppen, zonde van de tijd dus
          wordt dus toch weer wat lampjes in de hal neerzetten en kleurtjes en figuurtjes gelijk trekken....

Comment

• Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

pffffffff, wordt een beetje moe van deze tafel nu.
            Heb er 4 futurelight dj scans aangehangen, werkt allemaal perfect,
            tot ik de chases voor kleuren ga aanmaken.
            De movitecjes doen het perfect, maar de scans blijven gewoon staan.

Rara hoe kan dit?
            De pattern knoppen enzo werken allemaal zoals het hoort.

Wie kan me helpen?

Comment

• MT-lighting
              • Jan 2004
              • 24

Mijn ervaring met de jands event4 serie is dat de helft van de dingen die in de manual staan niet werken, dus het zou kunnen dat je daar tegen aan loopt, ik heb het idee dat Jands vooral een tafel is voor conventioneel licht en dat daar later bewegend licht aan toegevoegd is.

Stack: is een 'lijst' met chases en memory's welke je door kan drukken met een go-button. Bij elke chase/memory staat in het 'next'-field welke chase/memory daarna komt..
              Pages: ff voor de duidelijkheid: Pages zijn een 'pagina' met een standaard format, dus een aantal memory's met twee chases ofzo. Een file is een 'pagina' volgens eigen opmaak..
              De manier waarop je die op kan roepen is door het 'file'-menu, dit is de enige manier....

een aantal dingen om op te letten:
              - om een pallet op te slaan moet de intensity boven de 10% staan.
              - bij het opnemen moet je op de record-opties letten: all, programmer of presets..

Veel succes!

Mark..

Comment

• Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

maar hoe kan het nu zo zijn, dat als de pallets wel zijn opgeslagen en werken, en als ik dan een color chase wil maken, het met de movingheads wel werkt en het met de scans niet werkt?

Vind dat een beetje raar allemaal, want het maakt verder niet uit, of ik washjes of spotjes prog, dat werkt, maar zodra ik n andre fixture heb als een MH kan ik de color chase niet progge.

Hie ik de shase prog:
                Selecteer de fixtures.
                Selecteer chase
                mask standje op IB.F
                toets de pattern knop in (kleurstandjes heb ik hier al onder zitten en werken dus)
                en zodra ik klaar ben, afsluiten, op assign drukken, en hem onder een assignfader zetten.

Nu, met de scans werkt dit niet, ook niet een shutter chase met mask standje I.CF, terwijl dit met de movingheadjes allemaal dus wel goed gaat.

Zit er misschien ergens een fout in mijn fixture gallerie ofzo?
                (lijkt me sterk, want met de shapes onde de SHIFT POSITION functie loopt alles ook mee zoals het moet, net als de figuurtjes en de gobo rotatie enz enz enz......)

Heb verder nog geen problemen met de tafel gehad, vind dit gewoon wazig en denk dat ik zelf ergens wat fout doe...... maar wat?

Comment

• Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

ben vanmiddag nog ff aan de hobby geweest, en tafel geeft foutmelding DESK OUTPUT VERY LOW

Wie weet wat dat nu weer is?

Foutmelding krijg ik als ik de scan colors in een chase probeer te proggen, bij de MH's krijg ik de melding niet

Comment

• DjJeroen
                    • Oct 2000
                    • 288

Hebben de scans wel een intensity?
                    Weet niet hoe je Record opties hebt staan in je Setup? Active of Select?

Comment

• Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

record staat op select, en de scans hebben de volgende indeling:
                      ch1 pan
                      ch2 tilt
                      ch3 colour
                      ch4 gobo
                      ch5 gobo rot
                      ch6 strobe/dim

zo heb ik de libary file ook aan gemaakt.

Denk ook zelf dat hier de fout ergens zit.
                      Want mn colour strobes kan ik ook gewoon mee laten lopen.
                      Enkel de scans niet.

Comment

• DjJeroen
                        • Oct 2000
                        • 288

Ja want het is idd wel raar omdat je zelf zegt dat je met je MH's het wel voor elkaar krijgt dus lijkt het mij ook niet dat er een fout in het programmeren zit (kan altijd natuurlijk maargoed).

De Event tafel blijft altijd af en toe een raadsel.
                        Ik heb zelf ook nog nooit een library file gemaakt dus daar weet ik niks van.

Succes in ieder geval ermee!

Comment

• Ws Soundexpresse
                          • Jun 2001
                          • 1007

Heb ondertussen gewoon naar jands gemailt, in de hoop dat hun in ieder geval kunnen vertellen wat de melding VERY LOW DESK OUTPUT blablabla betekend, dat zou al veel oplossen....

Heb uiteraard ook de rest van het probleem voorgelegd, ben dus benieuwd....

Comment

• Ws Soundexpresse
                            • Jun 2001
                            • 1007

van jands nog steeds geen reactie.... iemand anders n idee waar ik ook zou kunnen proberen?

Comment

• MT-lighting
                              • Jan 2004
                              • 24

deze melding krijg je als de intensiteit kanalen bijna dicht staan (dus onder de 10%). Volgens mij gebeurt dat ook als je van je bewegend licht de dimmers dicht hebt staan.
                              Het zou dus kunnen zijn dat de tafel denkt dat de dimmers van je scans dicht staan, misschien dat er toch iets veranderd moet worden in de library.

Misschien dat je jands een mailtje moet sturen met de vraag hoe die library in elkaar moet zitten of misschien dat zij er eentje voor je kunnen maken.

Groet,

Mark.

Comment

Working...