Zero 88 fat frog

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sjaakt
    • Jun 2004
    • 1

Zero 88 fat frog

Na een overtuigende demonstratie, ben ik benieuwd naar
    jullie ervaringen met de zero 88 fat frog.
    We willen deze tafel in gaan zetten voor theatervoor-
    stellingen, musicals en concerten en hebben niet veel ervaring
    met het programmeren van bewegend licht.
    Is deze zero naar jullie mening voor ons geschikt?
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Er valt al een hoop terug te vinden in de zoekmachine.

Zeker voor beginners de ideale tafel; makkelijk te programmeren, ook live goed mee te werken, en voor de niet heel erg veeleisende operator vast en zeker een prima console. Heb dit laatst ergens anders ook al beantwoord; ga 't even niet vertalen als je het niet erg vind:

citaat:Frogs are great desks, but there are some limitations. We own a LeapFrog, very nice console but here's a list of things that bug me:
    * no partial programming; you can only program downto attribute level (colour, beamshape, position) but there's no possibility of programming just prism or strobe channels or something like that (goes for pallets too)
    * the desks come in a few different versions (leap, fat, bull, mambo), too bad they didn't make a desk which can do it all...
    * the console gets a little slow when you're doing loads of stuff; but with loads I mean LOADS!
    Pro's:
    * easy to learn, easy to program; ideal for smaller (rental) companies looking for a console which can be fired up by anyone
    * the features are powerfull enough to do a good gig. ALthough you might want more functionality; remember it's a cheap console!
    * best support I've ever seen; www.frogsupport.com gets visited by Zero88 designers/programmers every day, and other users know a lot too.
    * price...
    * got a lot better with the OS updates; check out the differences on previous OS versions with current version 9; they improved a great deal

So it's definitely a console worth trying; that's for sure!

Keep in mind Zero88 will be launching a brand new console, successor of the Frog series, at the next Plase THIS YEAR! Although the new console won't be as cheap as the Frogs; the feature list is promising us a lot:

Keypad entry
    Lots of palettes
    Effects
    User definable faders
    user definable buttons
    Touch screen
    Monitors
    Multiple playback
    Compatibility with a WYSIWYG type package (maybe not at launch )
    All this for less than €10K

check out www.frogsupport.com for more info on the current & the new consoles.

Comment

• djdeluxe
      • Aug 2003
      • 22

Ik heb deze tafel ooit eens geinstalleerd bij een klant en voor diegene die weet hoe zero 88 werkt is dit een hele gemakkelijke tafel om door te krijgen. Voor stationair licht is het zeker een goede tafel, voor bewegend licht is ie ook geschikt zij het dat het inprogrammeren ervan erg omslachtig is in vergelijking met echte bewegnd lichttafels. Als je de tafel alleen voor in het theater nodig hebt zal je met je bewegend licht waarschijnlijk alleen maar standjes maken en er geen complete chases in hoeven te zetten. Wat mij betreft een goede theatertafel voor zijn prijs
      waar een wil is ben ik weg

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

heb er deze week een open zien liggen (bierprobleempje..):
        leuk apparaat, met allerlei grappen erbij zoals externe monitor, 3,5 floppy, etc. veel tevreden gebruikers, alhier.

Comment

• MJ
          • Mar 2004
          • 140

heeft ie nou al een mogenlijkheid om met een blind functie te programmeren?

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Jep die is met een van de laatste OS updates toegevoegd, blind programmeren en blind editen.

@djdeluxe; omslachtig intelligent programmeren? effect generator, kleurtje, gobo en op program rammen vind ik niet omslachtig.

Comment

• wimbru
              • Sep 2003
              • 148

één nadeel voor theaterwerk is dat men bij de Frog met de GO-toets moet werken. Manueel overfaden is dus niet mogelijk. Deze mogelijkheid bestaat wel bij de Illusion.

Comment

• Bigfoot
                • Nov 2002
                • 151

Erg leuk tafeltje voor zijn prijs... en erg makkelijk mee te werken in het theater. Eens met DJDeluxe, als je eenmaal een zero 88 tafel snapt...is de Fat Frog makkelijk mee te werken....
                Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• edgard
                  • Apr 2004
                  • 33

Wij draaien toneelstukken en musical's met die tafel en ons bevalt hij
                  erg goed. Wij hebben maar 6 scanners en die zijn goed te programmeren.
                  Eenmaal mee gewerkt zul je zeggen dat hij goed werkt. Een minpuntje misschien is geen nederlandse handleiding(of nu wel????)

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Ik heb gewerkt aan een vertaling, maar die is helaas nooit klaar gekomen. Misschien dat ik er nog eens aan door werk deze vakantie, mocht het weer zo blijven . Maar inderdaad dus; geen Nederlandse vertaling, alhoewel de Engelse versie echt niet onwijs technisch is ofzo; iemand die vaak tv kijkt moet het ding toch redelijk kunnen begrijpen.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

citaat:Geplaatst door wimbru

één nadeel voor theaterwerk is dat men bij de Frog met de GO-toets moet werken. Manueel overfaden is dus niet mogelijk. Deze mogelijkheid bestaat wel bij de Illusion.
                      En wat is daar dan precies het nadeel van? Je kunt je fade alsnog vertragen of versnellen, en zelfs pauzeren mocht het nodig zijn; dus alle mogelijkheid om nog in te grijpen. Okay; ik geef toe dat dat iets minder snel werkt als een hand op je fader, maar om dat nu echt als vet nadeel te bestempelen? Heb er inmiddels 3 theaterproducties van redelijk formaat mee gedraaid, en dat ging prima!

Comment

• Koemar
                        • May 2003
                        • 81

@ wimbru:
                        Je kunt een Memorie gewoon onder een Submaster plakken.

@ djdeluxe:
                        Ik heb bewegend licht NET zo snel geprogd als op een pearl.

Ik ben er gewoon wel goed over te spreken. Vooral de monitor uitgang is fijn. Je programmeert een submaster/memorie en je geeft het gewoon een naampje. Bijv: Par blauw, Mh Groen

Greetz,
                        Ronnie Santegoeds
                        Doe-mar een Coemar!

Comment

• Disco D
                          • Jul 2004
                          • 7

Ik werk sinds kort ook met die fat frog voor bandjes enzo. En volgend jaar gaan we het theater in waarschijnlijk ook met deze tafel.Wat mij erg aanspreekt is inderdaad het gebruikers gemak, de monitor en de floppy drive. Daarnaast hebben ze voor movingheads pallets ook erg handig. Maar helaas missen er volgens mij een aantal dingen zoals een simpele speed fader. Dit schijn je te kunnen takkelen maar hoe?? Weet iemand hier een oplossing voor. En er zit ook een master x fader op maar de functie heb ik nog niet begrepen[:0].

Grz. Danny

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

Wat bedoel je precies met speed regelen? Je kunt chases instellen op tap; 2x tappen op de step knop en de tafel volgt het ritme waarin je tapt. Wanneer je een chase met vaste snelheid wilt aanpassen kan dat ook. Je kunt dat doen voor alle chases die op dat moment draaien (krijgen dan allemaal dezelfde snelheid), of je kunt het per chase aanpassen.

Even een kort knip&plak werkje vanuit het forum:

citaat:Live Adjustment of Chase Modifiers

It is now possible to adjust the modifiers (Direction, Attack, Colour Action, Beamshape Action, Position Action, Drive and Speed) of chases running on the Playback X, Submasters or SX Buttons either globally or individually.

Any live adjustments that are made to chases are temporary changes and will not change the programmed values of the modifiers in the memories themselves.

Global Adjustment of Chase Modifiers

Global adjustment of chase modifiers will affect all the chases that are currently running on the Playback X, Submasters and SX Buttons.

Use the Direction, Attack, Drive and Speed controls on the front panel to adjust the corresponding modifier.

To adjust the Colour, Beamshape or Position action modifier - press and hold the corresponding attribute button and then press the Attack button to set to snap or fade.

Individual Adjustment of Chase Modifiers

Individual adjustment of chase modifiers will affect only the selected chases running on the Playback X, Submasters and SX Buttons.

To enter individual live adjustment mode press F3.

Select the chase(s) to adjust as follows:
                            [list]To select the current memory on the playback X press the Memories button.

To select a submaster, press the Submaster button and then the corresponding Submaster Flash button.

To select an SX button, press the SX button and then the corresponding SX Selection button.[/list]
                            Adjust chase modifiers as required - see global adjustment.

To exit live adjustment mode - press the F3 button.

Comment

• Disco D
                              • Jul 2004
                              • 7

He bedankt ik ga het zeker even proberen zaterdag.

Weet jij toevallig ook een manier om de bewegings snelheid van movingheads te veranderen. Van iemand had ik een tip gekregen om de bewegings snelheid onder een submaster weg te programmeren. Maar ik heb geen idee hoe je dat zou moeten doen. Want als je een submaster programmeerd dan leg je daar ook alle andere dingen in vast zoals gobo, kleur, shutter enz. OF zit ik er totaal naast???[:I]

Grz Danny

Comment

Working...