lightputer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • barry12345
    • Jun 2004
    • 3

lightputer

Beste forummensen, ik ben op dit moment bezig met een voorstelling waarbij we onder andere gebruik maken van lightputer dimmers. Nu ben ik er al een beetje uit hoe t een en ander werkt maar de dimmer leeft een beetje een eigen leven, tijdens t faden gaan de lampen namelijk knipperen en dat willen we natuurlijk niet. Nu is mijn vraag, heeft iemand daar een oplossing voor, of eventueel een handleiding (liefst op internet)

bij voorbaat dank
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Doe jij dan ff een type nummer van deze dimmer?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• SjoerdOptLand
      • Jul 2003
      • 261

Hmm, even systematisch foutzoeken lijkt me: zoek even een andere lichtsturing (desnoods even analoog met een regelbare voeding) en kijk of het probleem nog steeds optreedt. Zo ja, dan zit het probleem inderdaad in de dimmer, anders is er iets mis met de gebruikte lichtsturing.

Als het in de dimmer zit zou ik het niet zo snel weten. Wat gebeurt er precies? Knipperen tussen 0% en 100% of een beetje 'wiebel' rond de helderheid die de spot zou moeten hebben of... iets anders. Dan kunnen misschien iets beter meedenken.

Groetjes,
      Sjoerd

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Misschien kun je de manual opzoeken op hun website. Als je er nog niet uitkomt maar ff dit topic weer omhoog halen?

Comment

• jo vaes
          • Jul 2002
          • 221

Wij hebben heel veel problemen met deze dimmers gehad. Achteraf bleek het moederbordje van de dimmer kapot te zijn. Hierdoor viel er een fase weg op de dimmer en dan begonnen de pars te knipperen. Kan je zien aan de groene ledjes (4 langs elkaar boven of onder je schermpje om je adres in te stellen)op je dimmer, als er eentje uit is , dan heb je dit probleem. Tijdelijke oplossing is het moederbordje er uit halen en er eens terug insteken, dan werkt het weer eventjes. Maar voor een permanente oplossing moet je ze terugsturen naar lightputer/importeur.

mvg

Jo Vaes
          Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• barry12345
            • Jun 2004
            • 3

dat zou t heel goed kunnen zijn jo vaes, ik ga t meteen uitzoeken. Bedankt voor alle hulp zover! T gaat hier trouwens om de dx-1220 voor de statestieken.

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

Ik heb ook wel eens een hoop problemen gehad met die dimmers. Werd voornamelijk veroorzaakt doordat ie z'n warmte niet kwijt kon.

Comment

• barry12345
                • Jun 2004
                • 3

We zijn der achter. Ik had er ook even bij moeten vermelden dat t dimmers zijn van voor de oorlog en dat we met een aggregaat werken...

Comment

Working...