Freekie vs. andere lichttafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mauriz
    • May 2004
    • 15

Freekie vs. andere lichttafel

Na drie uur op dit forum rondgebladerd te hebben, dan toch eindelijk mijn post hier. Veel informatie over de martin freekie, maar niet wat ik wilde weten. Dus vandaar dat ik toch maar een nieuw topic open over een lichttafel aanschaf.

Ik ben opzoek naar een lichttafel met eigenlijk maar een specifieke eis; Mijn lichtpakket (intelligent) bestaat uit; zes showtec genesis VI scanners en acht showtec firestorm colorchangers (kunnen eventueel per paar aangestuurd worden). Het budget voor de lichttafel is ongeveer 600 euro

De eis is dat ik simpele bewegingen in kan programmeren, met kleur/gobo ect. Maar dat deze live overruled kunnen worden; Dus ik heb een beweging van A naar B, maar met een simpele handeling moeten alle scans rood/geel/groen of een ander kleur worden.

Wat ik zoek is dus een simpele live tafel.

Op dit moment staat er een freekie op de offerteaanvraag, maar na het lezen van een aantal posts heb ik gemerkt dat dit niet de ideale tafel is voor wat ik wil.

Kan iemand mij helpen bij dit vraagstuk. Zelf heb ik namelijk alleen maar ervaring met groter (theater) tafels (wholhog/spark etc.). Maar deze zijn natuurlijk veel te duur voor een discotheek inrichting.
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Freekie heeft idd maar 2 opties: programma aflopen zonder ingrijpen of volgspot modus waarbij je alles met de hand moet doen.

Ik denk dat de Freekie dan niet zo handig voor je zal zijn.

Comment

• Mauriz
      • May 2004
      • 15

Gelukkig, eindelijk een reactie.

Bij mij bestond ook het vermoeden dat de Freekie niet het gewenste resultaat zou geven, even min als de Scanmaster III van Showtec als de SM1612 Scanmaster van JB-System. Ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven over een tafel...

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Voor 600 euro, wordt je vanzelf de Japanse-hobby-corner in gedrukt... Botex scancommander ding ofzo ? Wel eens gezien, volgens mij eenvoudig presets maken, en overrulen.

Maar wat wil je voor 600 euri... [B)]
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Mauriz
          • May 2004
          • 15

Tja, het budget is redelijk beperkt, maar hoop toch dat er een eenvoudige scan-controller bestaat. Heb alle lichttafels van Showtec/JB-systems en botex al bekeken. De Scanmaster III, de SM1612 en de Botex scancontroller zijn trouwens identiek (OEM-producten)

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Als ik jou was zou ik gokken op een 2de hands lichttafel, met iets meer capaciteiten. Maar ik betwijfel of je voor dit bedrag iets serieus gaat vinden...

toch suc6[8D]
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• djsjoerd
              • Sep 2002
              • 58

Met een scanmaster II kan je gewoon als je een programma laat afspelen, dit handmatig beinvloeden door 1 of meerder scans te selectreren, en bijv. de kleur of gobo te veranderen hoor. Ook kun je 1 handmatig richten (als volgspot) en de rest gewoon door laten gaan met progje.

Comment

• Mauriz
                • May 2004
                • 15

Dus als ik t goed begrijp;

De zes scans lopen in een programmatje, en door bijv. de zes scans te selecteren en vervolgens de kleur te veranderen, wijzigt alleen de kleur van de scans en blijt de pan/tilt gewoon doorlopen?

Is het ook mogelijk om meerdere programma's tegelijk te laten lopen?

Comment

• driesmees
                  • Apr 2003
                  • 1076

ja, natuurlijk, als je perongelijk eens tegen de pan fader zit, dan denkt hij dat je ie ook wilt wijzigen.
                  oplossing==> alle scans deselecteren, alle faders op nul, scans terug selecteren...
                  [CENTER] [/CENTER]

Comment

• djsjoerd
                    • Sep 2002
                    • 58

volgens mij kun je niet 2 programma's tegelijk laten lopen, althans, dit heb ik nog nooit zelf gedaan.
                    Maar progje laten lopen en vervolgens met "ficture select"een of meerder scans selecteren, dan kun je deze handmatig bedienen als volgspot, of gewoon meelaten lopen met programma en alleen handmatig kleur en gobo veranderen, werkt heel goed. Laat "select ficture" weer los, en geselecteerde scans volgen weer oorsprokelijk programma.

Comment

• lucken
                      • Sep 2002
                      • 342

De Universal Digi 32U kan dit aan !
                      - Tot 4 programma's tegelijkertijd
                      - daarbovenop een shutter chase
                      - knopje voor strobe effect van alle toestellen zonder extra te moeten programmeren
                      - altijd manueel ingrijpen mogelijk voor alle functies.

Meer info: http://www.avl.be/avl_controllers/dutch/univdigi32u.htm

Groeten,

Luc

Comment

• Mauriz
                        • May 2004
                        • 15

Bedankt voor je reactie, ziet er goed uit. Heb even snel de handleiding doorgenomen.
                        En de prijs? Is die ook een beetje in orde?

Comment

• lucken
                          • Sep 2002
                          • 342

Beste, List prijs: 865,68 euro excl. BTW

Hartelijke groeten,

Luc

Comment

• bouwman.r
                            • Nov 2003
                            • 13

Heb dit probleem ook met de JB-systems SM1612, als ik een programma laat lopen en wil alleen een andere kleur of gobo, of een programma wil laten stoben, dan kan dit niet.
                            Oftewel als je live bent kun je alleen een programma laten lopen en niets meer wijzigen.

Let op, de scanmaster 1 van showtec kan dit wel 100% zeker.

Maar nu lees ik dat de scanmaster 2 dit ook kan, weten jullie dat zeker want dan ga ik deze aanschaffen, dan kun je tenminste ook als je live bent met de pan/tilt wielen ingrijpen.

Ben benieuw of de nieuwe scanmster 3 dit ook kan.

Comment

• djsjoerd
                              • Sep 2002
                              • 58

Weet zeker dat je met scanmaster II live kan ingrijpen.
                              Dus zowel kleur of gobo veranderen, als ook 1 of meerdere scans handmatig bedienen als volgspot, terwijl de rest gewoon progje afloopt.

Comment

Working...