Consoles DMX doorlussen ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pca
    • Mar 2003
    • 3

Consoles DMX doorlussen ?

kan je dit doen op dezelfde DMX kabels ?
    hoe zit dat met de adressen ?

Hoe gebeurd dit en welke consekwenties heeft dit voor gebruik in theater?

geeen chasers alleen scenes

Hoe weet de tweede tafel dat ze als 2é staat
    hoe zit het met de dmx adressen ?
    begint de eerste fader dan vanaf dmx adress volgend op de laatste schuif van de eerste?

info@pc-at.com
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Je moet een DMX merger hebben. Je kan daarop instellen dat de tweede input bijvoorbeeld op 101 begint. Dus dan telt ie automatisch bij elk DMX adres 100 op als het van de tweede tafel komt.

Zonder DMX merger kan het niet.

Groeten! Robert

Comment

• mp3joeri
      • Jan 2002
      • 203

Of de tafel moet het softwarematig ondersteunen.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

HTP tafels, LTP tafels...
        DMX In, DMX out...

Complexe vraag, weinig info!
        Vertel even wat je wil gaan doen, dan wordt het wat minder abstract.

of je een chase gaat bouwen van je scenes maakt overigens geen fluit uit.
        Of je in een theater of een discotheek staat net zo min.

En het beginnen van je adressen op je faders is console gebonden.

Na het lezen van bovenstaande heb jij waarschijnlijk meer vragen dan antwoorden.
        Is niet geplaatst om je te ontmoedigen. Staat er uitsluitend en alleen om de vraagstelling even helemaal helder te krijgen.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

citaat:Geplaatst door moderator

DMX In, DMX out...
          Ik meen dat we zo'n discussie hier al eens een keer gehad hebben, en dat we het er toen over eens waren dat de software die het DMX signaal creeert echt niks te maken heeft met het uiteindelijke DMX lijntje. En dus als vanzelf ook niet met het mergen van 2 kanalen. Dus waarom je dat nu alsnog wilt weten snap ik niet helemaal? Mergen van 2 DMX lijnen heeft mijnsinziens (nog steeds) niks met LPT of HTP te maken? (nofi, maar met begrippen gaan strooien is voor beginners ook niet echt duidelijk)

Als antwoord op de vraag: het is niet waar dat je dit alleen met een merger kan doen. Er bestaan toch zeker wel consoles die je als master/slave kunt gebruiken. Okay dat is niet helemaal hetzelfde als doorlussen; maar consoles met DMX-in zijn toch echt schaars te noemen.
          Dus wat dat betrefd heeft de mod wel gelijk; verduidelijk je vraag een beetje, dan weten we waar je naar toe wilt. Wat voor tafels wil je samen gebruiken, met wat voor doel en waarom niet gewoon een grotere gebruiken? Let us know

Comment

• KoenB
            • Mar 2003
            • 453

citaat:Geplaatst door (iCe)

citaat:Geplaatst door moderator

DMX In, DMX out...
            Mergen van 2 DMX lijnen heeft mijnsinziens (nog steeds) niks met LPT of HTP te maken?
            Juist wel, waarom bestaan er dan wel HTP en LTP mergers? mag je mij dan eens uitleggen?
            Maar aangezien dit al in een ander topic onder discussie is...
            En er zijn tafels zat die je ofwel master/slave kunt hangen ofwel in serie kunt doorlussen ofwel in netwerk kunt hangen etc. Maar meestal zijn veel mensen niet bewust dat het met die tafel effectief kan.
            Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Beste Ice,

Mijn ervaring is dat het HTP-LTP verhaal wel degelijk uitmaakt. Belangrijker: Wil graag de vraag duidelijk krijgen zoals ik al aangaf.
              Naast tafels simpelweg achter elkaar koppelen heb je tegenwoordig ook de mogelijk voor een ethernet netwerk, maar dat geeft Koen ook al duidelijk aan, kortom: wat is nu eigenlijk de vraag van de vraagsteller!

Comment

• pca
                • Mar 2003
                • 3

kan een CMX24 dit ? ttz 2 dan....

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Zoals je hier dus kunt lezen: http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=9382 heeft LTP / HTP van de desks helemaal niks te maken met LPT/HTP van de merger...

LTP: het laatst (meest recente) ingestuurde DMX signaal van de lijnen wordt uitgestuurd
                  HTP: het hoogte (0-255 waarde) ingestuurde DMX signaal van de lijnen wordt uitgestuurd

heeft dus NIETS van doen met de desks!

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

2Ice: de praktijk wijst uit dat het wel degelijk uitmaakt.
                    Indien jij met mergen andere ervaringen hebt: kan.
                    bedenk wel dat het ook anders kan.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Sorry maar dan mag je me een voorbeeld noemen waar het niet klopt. Een DMX signaal bevat absoluut geen LTP of HTP informatie, dus ik zou niet weten hoe een merger daar dan aan moet komen. Het enige HTP/LTP verschil is zoals ik het hierboven uitlegde, dat kan dus best op je merger zitten als optie, maar met je desks heeft het gewoon niet van doen. En geloof je het dan nog niet moet je www.google.com maar even gebruiken dan vind je vanzelf wel dat ik gelijk heb (bekijk het DMX protocol en je ziet vanzelf welke info wel/niet meegestuurd wordt).

Comment

Working...