Icoontjes / pictogrammen van apparatuur

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Icoontjes / pictogrammen van apparatuur

Hallo allen,

omdat ik niet beschik over autoCAD of ander programma om dingen mee te tekenen ben ik eens op zoek gegaan tussen de programma's die ik wel bezit. Ik stuitte op Microsoft Visio; een tool om netwerkschema's e.d. mee te tekenen. Nu heb ik voor Visio een redelijk uitgebreid symbolenblad geschreven waarmee je lichtplannen kunt maken. Standaard dingen als PC's, fressnels, 4-bars truss e.d. zitten er al in. Vond alleen mijn vierkantjes met 250 erin een beetje zielig voor de aanduiding van een movinghead. Pogingen om plaajtes te verkleinen lopen op niets uit, dus vroeg ik me af hoe zo'n ding er dan in autocad of ander tekenprogramma uitziet. Als iemand me een screenshot of misschien zelfs plaatje van het ding zelf kan sturen zou ik daar erg tevreden mee zijn. Wanneer het bruikbare symbolen zijn (gaat er dus vooral om dat ze klein & duidelijk zijn) wil ik er wel meer overnemen dan alleen de movingheads.
  • tijn
    • Oct 2003
    • 184

Beste Ice,

Je zou ook eens Martin Lightjockey kunnen installeren. In de directories van Lightjockey vindt je bitmap bestanden van alle fixtures die Lightjockey kent. Deze kun je ook gewoon in Visio gebruiken. Ze zijn alleen niet echt geschikt om te vergroten of verkleinen.

Groeten,

Martijn

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Zolang ze klein genoeg zijn maakt dat natuurlijk niet uit, ben ook redelijk handig met Photoshop en die verkleint een stuk netter dan menig ander programma. Zal het zeker eens proberen, bedankt voor de tip!

Comment

• Tuur
        • Oct 2009
        • 2

Visio symbolen

Ha Jasper

Is het mogelijk om aan die symbolen te komen? Zou er ook graag wat gebruiken, heb voldoende aan conventioneel licht

Tuur

Comment

Working...