GLP Junior scan2 of JB the leader

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

GLP Junior scan2 of JB the leader

Hallo,

Ik zit te twijfelen tussen een GLP Junior scan 2 (adviesprijs incl. lamp: 700 euro), dit is een 150W HTI scan met 9DMX kanalen voor de volgende functies:

1:Pan (230 graden), 2: Tilt (110 graden), 3: Color (15 + wit),
    4: Gobo (19 waarvan 2 uitwisselbaar), 5: shutter 14Hz(met snelheidsregeling), 6: pan/tilt speed
    7: Movement (ik weet niet waar dit voor is),
    8: Laser aan/uit (4,9mW op spiegel gericht), 9: Reset

En de JB systems the Leader scan (adviesprijs incl. lamp: 800 euro), dit is een 250W MSD scan met 6DMX kanalen voor de volgende functies:

1: Pan (180° in 0,5s), 2: Tilt (70° in 0,3s), 3: Kleur (9 + wit),
    4: Gobo (7 + 1 uitwisselbare roterende gobo´s), 5: Gobo Rotatie,
    6: Shutter.

Of een Showtec Polar scan (adviesprijs incl. lamp: 780 euro), dit is een 250W MSD scan met 6DMX kanalen voor de volgende functies:

1: Pan, (150 graden) 2: Tilt (85 graden), 3: Kleur (15 stuks),
    4: Gobo (9 stuks roterend), 5: Strobe (8Hz),
    6: Rotation

Het mooie van de Showtec en JB vind ik de 250W ipv 150W, maar de GLP heeft een betere naam en is goedkoper, en de GLP heeft geen roterende gobo´s. Maar ja ik wacht eerst wel eens op jullie reacties.

Het is voor Drive-in toepassing en verhuur. Bij de drive in´s is de hoogte van de truss zo ongeveer 2,80 meter. En de scans komen in combinatie met 8 parren, 8 robocolors, 2 JB systems stealth lasers, 4 24V/250W scans en 2 1500W stroboscopen te hangen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten Martin.

Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!
  • ljlarzzzie
    • Aug 2003
    • 92

Als je al laser hebt hangen en je vind een rotation gobo een leuk gegeven, dan moet je je keuze afwegen tussen de JB en de Showtec. Zelf ben ik meer fan van de JB scans, zijn naar mijn mening net even wat sneller en maken iets minder herrie en zitten beter in elkaar en vaak net even wat meer bereik.
    De leader is zeker een nette scan, goed voor de verhuur en zeker leuk voor drive-in gebruik daarbij komt een goede prijs kwaliteit verhouding.
    Mijn keuze zal dus de leader zijn, maar maak voor jezelf eens wat afwegingen van bijv. wat heb ik al, wat kunnen mijn andere scans al, wat gaat dit toevoegen aan mijn show en wat moet er daarvoor in de scan zitten... Dan hou je er al snel 1, misschien 2 over... SUCCES!

Comment

• mbottens
      • Feb 2004
      • 743

citaat:Als je al laser hebt hangen en je vind een rotation gobo een leuk gegeven, dan moet je je keuze afwegen tussen de JB en de Showtec. Zelf ben ik meer fan van de JB scans,
      Ten eerste begrijp ik niet wat de lasers er mee te maken hebben dat de GLP afvalt?, En een rotation Gobo kan leuk zijn maar is niet de hoogste vereiste op mijn lijstje, Belangrijker vind ik het dat er leuke gobo´s in zitten (niet te kinderachtig maar simpel van opzet).

Waar ik ook een beetje mee zit is dat de GLP 150W HTI zijn en de andere twee 250W MSD, Iemand hier adviezen over, hoe verhoud 150W HTI zicht tegenover 250W MSD??.

En als er mensen zijn die ervaring hebben met meerdere soorten van bovenstaande scans hebben, dan zou ik dat ook graag horen?
      citaat:Zelf ben ik meer fan van de JB scans
      Ik vind ze persoonlijk er het meest degelijk uitzien dus in dat opzicht ben ik het met je eens.
      citaat:Pan (180° in 0,5s), 2: Tilt (70° in 0,3s)
      Is dit redelijk snel? en De anderen vermelden dit niet, zullen die sneller of langzamer zijn?

Groeten Martin

Comment

• mbottens
        • Feb 2004
        • 743

citaat:Waar ik ook een beetje mee zit is dat de GLP 150W HTI zijn en de andere twee 250W MSD, Iemand hier adviezen over, hoe verhoud 150W HTI zicht tegenover 250W MSD??.
        Iemand een idee en ik kreeg een mail dat ik ook eens moest gaan kijken naar een futurelight dj scan 250.

Zijn er nog mensen die hier een idee over hebben, of misschien nog een reactie op bovenstaande posts?

Groeten Martin

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

niemand ervaring met een futurelight??

Groeten Martin

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Ben wel heel benieuwd wie je die mail stuurde dan!

Comment

• MC Party
              • Sep 2003
              • 481

Dat was ik ralph, niemand dus met commerciele bedoelingen

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• -Bart-
                • May 2001
                • 827

Wij hebben 4 glp junior 2 scans en ze bevallen prima.

Wat misschien doorslag kan geven; Met het special- en movement kanaal kan je cirkels, 8-jes etc , kleuren chases etc projecteren. Als je een simpele aansturing hebt, kan je toch heel snel 'profi' effecten maken die met andere scans moeilijker of vrijwel onmogelijk zijn.

Het is bijv oer-simpel om met een dc1216 een chase te maken van 4 perfecte cirkels die allemaal 90 graden van elkaar verschillen. Die steeds groter worden, en door 3 aanliggende kleuren scrollen. Als je dat gaat proberen met een JB of FL, dan word je gek!

Ook de strobe functie van alle glp effecten zijn lekker 'snappy'
                De 8Hz strobe van een jb is niet te vergelijken met de 8Hz strobe van glp.

De behuizing moet je wel aanstaan. Ik denk dat ze voor drive-in werk wel kwetsbaarder zijn dan andere vormen. Daartegenover staat dat ze wel lekker licht zijn.

Enige minpuntje is het dmx-display dat nogal in het zicht is. En niet uit te schaklelen is. (no-thing that gaffer can't fix)
                <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• mbottens
                  • Feb 2004
                  • 743

Die GLP is 150WHTI, hebben jullie daar misschien ook nog 250WMSD scans bij hangen als vergelijk. Want zoals ik in de meeste onderwerpen heb gelezen is HTI net iets scherper als MSD wat het verschil tussen 150W en 250W weer wat kleiner maakt, of zie ik dit verkeerd?

Groeten Martin.

Comment

• -Bart-
                    • May 2001
                    • 827

We hebben er 2 ypocs bij hangen, en ja, daar komt meer licht uit. Maar niet zoveel dat ze erin verdrinken. Verkijk je ook niet al teveel op de vermogens, de optiek telt even zoveel mee.

Ik kan je wel vertellen dat als je een 250W msd naast je 250w halogeen scan hangt, dat heel zielig voor de laaste wordt.
                    <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• mbottens
                      • Feb 2004
                      • 743

citaat:We hebben er 2 ypocs bij hangen, en ja, daar komt meer licht uit. Maar niet zoveel dat ze erin verdrinken. Verkijk je ook niet al teveel op de vermogens, de optiek telt even zoveel mee.

Ik kan je wel vertellen dat als je een 250W msd naast je 250w halogeen scan hangt, dat heel zielig voor de laaste wordt.
                      Dat is dan wel zielig maar ik hang ze wel naast 250W scannertjes (6stuks) en naast 8 parren (300W) en 8 robocolors van martin van 250W. Dus ze zullen zeker wel opvallen. Kleine shows gaan dan alleen die 6 of 4 kleine scannertjes 250W halogeen mee icm parren.

Momenteel ben ik iets meer richting de JB aan het gaan waarom weet ik niet precies maar een ding is zeker hij ziet er wel degelijk uit en heeft 250W msd. Maar ik hou die GLP's zeker in het oog. De showtec valt eigelijk een beetje af, die is ook net nieuw en nog weinig over bekend, dat zie je ook wel terug hier op het forum.

Groeten Martin

Comment

• DeAl
                        • Dec 2003
                        • 114

@Bart
                        citaat:Ik kan je wel vertellen dat als je een 250W msd naast je 250w halogeen scan hangt, dat heel zielig voor de laaste wordt.
                        Mag ik echt zo'n groot verschil in lichtopbrengst verwachten?

Ik heb namelijk sinds kort een Eurolite TS-255 (= HQ Power Extreme) scanner met daarin een MSD250/2 lamp. En als ik deze vergelijk met de Martin MX-1 scanner (250W ELC), vind ik niet dat er zoveel meer licht uitkomt. Het lijkt sterk afhankelijk van de kleur (en gobo uiteraard). Beide zonder gobo en wit licht is de TS-255 duidelijk feller, maar vooral voor een rode of oranje kleur lijkt de MX-1 dan weer feller te zijn.

Wat wel nog zou kunnen is dat de MSD lamp van de TS-255 nog niet exact in het brandpunt van de reflector zit, waardoor er een verlies aan lichtopbrengst is. Ik heb wel de "hot spot" van de lamp in het midden afgeregeld, maar hoe weet je dat de lamp in het brandpunt en niet er voor of er achter zit? Gewoon blijven draaien aan alle 3 schroefjes aan de buitenkant?

Alain
                        The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

citaat:Geplaatst door DeAl
                          maar vooral voor een rode of oranje kleur lijkt de MX-1 dan weer feller te zijn.
                          Kan heel goed. Licht aan het kleurenspectrum van de lamp, maar ook aan de kleurfilters (hoeveel ze per golflengte doorlaten)

Toevallig ga ik hier mijn profielwerkstuk over houden. Zodra ie klaar is post ik wel iets leuks erover.

Comment

• mbottens
                            • Feb 2004
                            • 743

citaat:Toevallig ga ik hier mijn profielwerkstuk over houden. Zodra ie klaar is post ik wel iets leuks erover.
                            Lijkt me interressant, maar aan de reacties te zien hoef ik me geen zorgen te maken dat mijn 250W halogeen scans in het niets vallen. Deze hele discussie is ook de reden dat ik 300W par56 lampen gebruik ipv. 500W, dan wordt het volgens mij een mooier geheel.

En de truc die ik ook altijd uit haal is dat ik (eigelijk mijn lichtman) bij het programmeren rekening hou met de felheid van de lampen. Wanneer ik bijv mijn Stealth laser (30mW) aanzet gaan er een paar minder scans en parren aan (vooral minder parren) en dan is het een leuk laser effect. (even off-topic, over twee weken waarschijnlijk een tweede stealth laser en dan wordt het pas echt leuk).

Zekers plaatsen dat werkstuk!!!

Groeten Martin

Comment

• DeAl
                              • Dec 2003
                              • 114

@jurjen_barel

Wel, ik dacht ook al dat het te maken had met het verschil in kleurenspectrum tussen beide lampen. De lichttemperatuur van de MSD ligt een stuk hoger, waardoor het halogeen licht meer geelachtig lijkt, dus daarom waarschijnlijk meer rood licht bevat. Maar toch, MSD lampen worden in heel wat professionele scans/MH's gebruikt en daar komt toch ook soms diep rood licht uit...
                              Dus, zal het ook wel aan de gebruikte kleurenfilters liggen: het oranje en zeker het rood filter van de Eurolite TS-255/HQPower Extreme is heel flets. Die van de MX-1 geven een veel mooier en dieper oranje en rood.

Wat de brandpuntafstelling betreft, zal ik de MSD lamp eens helemaal naar binnen afregelen en dan de houder losmaken en deze met de hand naar buiten trekken. Dan zal wel snel duidelijk worden in welke positie de lamp de maximale licht output levert...
                              Als ik wat meer ervaring heb met de TS-255, zal ik een topic met wat testresultaten plaatsen vs. de MX-1.

Ben ook geïnteresseerd in jouw werkstuk over kleurenspectrum.

Groeten, Alain
                              The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

Working...