Dmx terminators

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiemen
    • Dec 2001
    • 944

Signaal- en datatransmissie door onnozelaars...Wat zijn we weer goed bezig...Luister nu gewoon eens naar de mensen die er wel iets vanaf weten en hou je een beetje in!

Signaaltransmissie : lijn afsluiten met karakteristieke impedantie. Als jij het anders gaat beweren, dan is eventjes de hele wereld fout. Interesting, maar ga het dan misschien ergens anders gaan verkondigen.

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Heren (en dames natuurlijk)...

Denk dat we serieus aan het afwijken zijn van de originele vraag

citaat:
      Wie van jullie heeft er nog een gouden tip om je terminator weerstanden niet kwijt te raken??
      Over het hoe? Waarom? Altijd! is er al genoeg geschreven en terug te vinden hier op het forum! IS duidelijk dat diegene die weten waar ze mee bezig zijn het ene zeggen en de anderen... tja, meelullen... mooi topic om het kaf van het koren te scheiden [8D][^]

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

Bedankt Carl. Ik heb me uitsluitend ooit in MiDi gedoken en ben niet helemaal thuis in DMX electrisch. Ik mis nog een stukje. Er is toch niets zo hoogohmig als een open verbinding? Als DMX ingangen worden geacht zeer hoogohmig te zijn en 'geen' stroom te verbruiken uit de lijn dan is een "ideale"ingang toch een open contact? =oneindig ohm. Vanaf welke afsluitwaarde wordt reflectie dan een issue? [?] (leuk onderwerp jippieeh)

Ooit bij de brandweer wel eens antennes op lengte geknipt voor mobilofoon. Dus reflectie is bekend verschijnsel.

oh ja, nog even:
        citaataarom is een telefoonlijn ook 50 tot 110V
        telefoonlijn is -48V in dit kikkerlandje.
        lekker belangrijk!

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Nu duw ik zojuist op de knop: reageer op onderwerp...

jammer dat niet iedereen die tekst heeft gelezen vordat hij een reactie plaatste!
          reageer op onderwerp...denk daar ens over na.
          onderwerp afgesloten, eerst ff lichtmod raadplegen hoe we deze off-topic reacties schoon gaan vegen..
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...