DMX comando protocol

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niels7
    • May 2004
    • 2

DMX comando protocol

Hallo

Ik heb gelezen dat DMX hetzelfde is als RS485.
    Kan iemand mij vertellen welke comandos ik dan moet versturen.
    Bijvoorbeeld scuif 1 omhoog = code..... enz
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Het zijn allemaal frames die verstuurt worden met eerst een kanaal code en daarna de channel data oftewel 8 bits binaire data daarna een break en het volgende kanaal.. etc..

Meer informatie weet ik zo uit mijn hoofd niet maar dat vind je wel terug op de site van de USITT of een andere site met informatie over dmx..
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Wietse
      • Sep 2003
      • 149

DMX is gebaseerd op RS-485
      maar toch nog anders,...
      googlen en je komt alles te weten :-)

Comment

• SjoerdOptLand
        • Jul 2003
        • 261

http://www.dmx512.com is een niet zo fantastisch ogende site, maar je kunt er wel wat nuttige informatie over DMX vinden.

Zoals gezegd, RS485 definieert de voltages en het balanceren van het signaal. DMX zit een laag hoger en praat over nullen en enen (en... hun timing.

Groetjes,
        Sjoerd

Comment

• techniekmoderator
          • Jul 2002
          • 109

Helemaal juist, rs-485 is de "hardware" (topologie), als vergelijk de normale huis telefoon lijn.
          Over deze lijnen kan je met verschillende "protocollen" communiceren ( spraak of data, data in 56K6, adsl, fax, telex).
          Bij dmx 512 kun je dit zien als het "protocol" en de rs-485 de hardware.

Apakah Anda mencari tempat yang aman dan terpercaya untuk bermain taruhan judi bola online? Jika iya, maka Anda sudah berada

En inderdaad, ook hier bied google weer soelaas
          techniekmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

• lichtmoderator
            • Jun 2002
            • 115

Even de search functie gebruiken van het forum en het levert je een hele hoop informatie op over DMX, RS485 en alles wat je ook maar kan indenken!

Wil je nog wat meer info, dan biedt de searchengine van het internet zeker een uitweg!

Voor vragen die nog niet beantwoordt zouden zijn, verwijs ik graag naar de bestaande topics. Vuur daar al je vragen af!

Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

Working...