Clay Paky Stagelight 300 & DMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • movinghead
    • Aug 2001
    • 559

Clay Paky Stagelight 300 & DMX

Mensen,

Er heeft zich weer eens een probleempje voor gedaan waarbij ik maar weer eens om jullie hulp vraag.

Wij hebben vier stagelight's 300 hangen van Clay paky. Deze hangen er al 2½ jaar en nooit echt noemenswaardige problemen. Nu doet zicht zomaar van de een op de andere dag het volgende voor. Als ik de lichtset aan zet gaan er ineens spotjes zomaar op DMX adresnummer 001 staan in plaats van zijn normale adres 219 of 229. Er zijn er nu 2 die dit doen, heeft iemand eniog idee?

Groeten,
    Lars
    [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Ken ze niet echt maar ideeen mss:
    zit er nergens een backup batterij op de printplaat? of iets dergelijks,
    kan je ze resetten ?

Comment

• movinghead
      • Aug 2001
      • 559

Er zitten gewoon jumpers op... (had ik misschien ff direct moeten vermelden... Dus geen display of iets dergelijks.

Comment

• LJ Tom
        • Nov 2003
        • 202

citaat:Geplaatst door movinghead

Er zitten gewoon jumpers op... (had ik misschien ff direct moeten vermelden... Dus geen display of iets dergelijks.
        Dus de dipswitches springen van postities om??
        Groeten

Tom Venken

Comment

• movinghead
          • Aug 2001
          • 559

Nee.... die blijven staan... alleen het adres op het display verandert.... Ja het wordt steeds vreemder ja.

Comment

• Lex
            • Jan 2004
            • 16

het kan wel eens zijn als er veel vuil vocht of stof in het apparaat zit dat deze rare dingen gaat doen meestal zijn de meeste problemen na grondig schoonmaken opgelost zo niet dan zou het dipswitch blok niet goed meer kunnen functioneren of het ic wat er achter licht.
            Bij clay paky zijn de problemen soms makelijk te zien door uitelkaar geploft elco's of een slecht werkend kristal

Comment

• movinghead
              • Aug 2001
              • 559

Hmmmmzzzz... dan stuur ik ze wel op... schoonmaken kan het niet aan liggen.

Comment

Working...