Antari HZ-100

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dustman4u
    • May 2004
    • 3

Antari HZ-100

Ik zit met een probleempje. Ik heb sinds een week een hazer aangeschaft, het is de Velleman VDP750HZ, oftewel de Antari HZ-100. Als vloeistof gebruik ik de door velleman geleverde vloeistof.

Nu is mijn probleem dat hij vrijwel geen rook produceert. Ik heb hem vorige week zaterdag in een zaaltje van 10 bij 30 bij 4 meter ongeveer gebruikt. Aangezet om 2 uur 's middags en om 8 uur 's avonds hadden we nog steeds niks.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het lijkt erop alsof de rook gewoon te snel verdwijnt. Ligt dit aan de gebruikte vloeistof en kan ik beter een kannetje andere vloeistof halen, of is er met de hazer iets aan de hand dat hij de olie niet goed kraakt?
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

Beste Dustman4u,

Met welke bedoelingen heb je dit apparaat aangeschaft?
    De HZ-100 is een hazer, deze produceerd een dunne mist(haze) en geen rook.
    Als het apparaat goed zijn werk doet komt er idd geen rook uit, maar zullen de beams van je spots erg goed zichtbaar worden..

Daar is het apparaat voor gemaakt, dus roken zal hij idd. niet doen..

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

Ik ken deze machine laatst ook open gehad (voor onderhoud) deze hazer produceert wel haze alleen zo goed als onzichtbaar wat heel prettig is, zoals showtechniek zegt: als je beams goed zichtbaar zijn dan werkt je hazer dus goed. Anders wordt het teruggaan naar je velleman dealer.

Die van jou zal denk ik ook wel geluid maken aangezien er een compressor inzit, hij hoeft namelijk niet op te warmen en kan direct werkt als we het over dezelfde hebben, mocht er geen compressor inzitten dan is het een ander systeem of je mist wat [)]

Comment

• Dustman4u
        • May 2004
        • 3

Ik weet het, hij produceert dunne mist, die 'onzichtbaar' is. Maar helaas waren mijn beams ook niet zichtbaar, oftewel er zat niks meer van in de lucht oid...

Comment

• Controller
          • Apr 2002
          • 745

is die hazer niet wat te ligt voor je?

Misschien dat je eens naar deze moet kijken (afgelopen weekend mee gewerkt en zeer krachtige hazer, tankje is wel 1,5 liter dus grotere kan erlangs zetten als je veel wel hazen) http://www.martin.com/product/produc...tinmagnumhazer

Comment

• Dustman4u
            • May 2004
            • 3

Kwa grootte leek het mij wel mee te vallen, ik gebruik hem in een vrij kleine zaal (ong 1000 m3) en aan de uitstoot van deze hazer te zien (33 m3/min) zou hij prima moeten voldoen dacht ik zo.

Ik heb hem ook op mijn slaapkamer (2x3x2m) aangehad en daar duurt het enkele minuten voordat er ook maar iets als een beam te zien is van mijn halogeenspotjes.

Is het niet mogelijk dat de vloeistof niet goed is oid? Welke gebruiken jullie normaalgesproken?

De hazer die jij trouwens aangeeft ligt iets buiten mijn budget (hij kost geloof ik rond de 1000 euro.... deze heeft me nieuw 150 euro gekost...)

Comment

• Controller
              • Apr 2002
              • 745

je zou eens kunnen proberen andere Haze vloeistof te gebruiken aangezien je bij deze machine het niet met standaard rookvloeistof moet doen, kijk eens naar deze vloeistof:

offtopic: waar heb je die hazer gehaald, staat namelijk voor 400 euries op de lijst.

Comment

• Lex
                • Jan 2004
                • 16

bij deze machine is het mogelijk om de tank te ver te vullen als dit gebeurt is dan werkt het apparaat niet correct

Comment

Working...