Dat kan uiteraard... wij hebben genoeg 1Kwers die het echt wel langer uithouden dan een uur (veel langer), dus dan zit er toch ergens iets niet goed. Steek je filter ook NOOIT in de sleuf die het dichtste bij de lens zit; hou wat ademruimte open tussen filterraam en lens, anders vraag je echt om problemen. Theaters gebruiken toch ook gewoon normale LEE filters, ook voor 2KWers, en die branden echt niet zomaar door. Zou dan toch maar even checken of je ventilatie niet dichtgestofd zit of iets dergelijkes; als ze meteen al kreukelen en smelten is er toch iets niet in de haak.
Probleem met filters in PARCAN.
Collapse
X
-
-
Ik gebruik de juiste sleuf, maar heb al filters gehad (LEE 075, evening blue) die het presteren om na een halve minuut door te branden. Ik hoop dat het niet aan mij ligt. Nog een klein vraagje, dat inbranden, is dat éénmalig te doen of voor elk optreden of fuif ?Comment
-
Eenmalig, en een halve minuut is echt niet normaal. Over wat voor een armatuur hebben we het dan?Comment
-
-
Raylights hebben inderdaad de eigenschap dat ze de filters smelten, kan het hierdoor komen dat al het infrarood wat de lamp uitstraal door het filter geperst wordt?? in tegenstelling tot een gewone par met een dikke glazen lamp waar infrarood inblijft hangen??Comment
-
Als ik dit zo hoor ligt het probleem inderdaad niet aan je filters. We hebben hier niet over verbleken van de filters, maar gaten binnen een paar minuten. Ik hebn dit probleem ook 'ns gehad, en dat ligt dan toch echt aan het brandpunt van de PAR-can. Je ziet het inderdaad ook de bundel.Bijna klaar. Nog 5 minuutjes ...Comment
-
Verbleken, en gaten, waarschijnlijk allebei hetzelfde probleem, tenzij je filters totaal verbleken. Als je filters op 1 puntje verbleken, lijkt mij dat een teken datie een beetje te heet is en dus door kan smelten.Licht is altijd zwaar.Comment
-
Lijkt mij een verkeerde combinatie armatuur-reflector-lamp. Heb vroeger ooit eens bij ingehuurde parren gehad dat bij 1 bepaalde par ook de filter in het midden na enkele minuten doorfikte. Na checken bleek dat deze een ander type reflector had dan de rest van de parren waardoor het brandpunt op een andere plek zat...idd midden op de filter.
----------------------------------------------
Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby
----------------------------------------------Comment
-
Hee Majoor,
waar blijft dan de warmte bij lampen waar het filter niet verbrandt?
In de lamp blijven kan niet, dan gaat het glas op den duur smelten, want er komt toch steeds meer bij?[8D]
Het ligt gewoon aan een verkeerd brandpunt, al het licht hoort door het hele filter te gaan, en niet door de middelste 20%
Het juiste type lamp toepassen, en indien mogelijk brandpunt instellen.
Een reflector voor een A1/244 kun je niet gebruiken met een M40, die twee hebben verschillende filament hoogten.Comment

Comment