ACL verticaal/horizontaal of schuin

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

ACL verticaal/horizontaal of schuin

Binnenkort moet ik licht voorzien voor een live-band.Frontlicht wordt 4x 1kw fresnel.
    Als tegenlicht staat er achter op het podium 15m truss met 6 fourbar PAR64 en een ACL setje PAR64. Wat zou het mooiste zijn:
    (alle fourbars hangen horizontaal,uiteraard allen in spiegelbeeld van elkaar)
    Aan de uiteinden van de truss dan ACL setje horizontaal,verticaal, of schuin?
    ACL setje horizontaal in het midden van de truss?

Het is wel zo dat in het midden onder de truss een wit doek komt te hangen met een breedte van 4m.Dit voor projectie van teksten.

Of misschien ACL setje op podium leggen, bv voor de drums? Ik had eigenlijk al voorzien om achter de drum een 1.5kW strobo te leggen.

Wat is eigenlijk het nut van een correctiefilter (bijv Lee 202) bij een ACL? Wordt hierdoor de kleur witter?

Misschien nog andere ideeën?
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Ehmmm ja legio mogelijkheden lijkt me, jij weet waar je staat, om wat voor band het gaat dus welk effect het beste uitkomt. Als ik het zo leeg zou ik ze horizontaal aan de zijkanten hangen, en dan een waaier maken die buitenaf redelijk rechtdoor begint, en in het midden net kruist met de andere kant.
    Neerleggen kan ook, maar dat is leuker als je nog een setje hebt wat hangt.

Comment

• DjJeroen
      • Oct 2000
      • 288

Je hebt zelf al ideeën zat zo te horen ! Ik vind altijd wel leuk om ze verticaal te hangen, maarja dat is beetje persoonlijke smaak en daarbij ligt het er natuurlijk aan voor wat het is en wat de mogelijkheden zijn.

Lee 201 of 202 maakt het wat "witter" idd.

Groeten Jeroen

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

Diagonaal lijkt mij het mooiste, horizontaal zal IK in ieder geval niet doen. Je kunt de ACL ook op de grond leggen in V-vorm voor het publiek in het midden van het podium, dat zal dus waarschijnlijk voor de drums zijn. (denk ik). En dan de achterzijdes, dus de uiteindes omhoogliften. En dan een klein beetje naar het publiek richten... Veel succes.
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Kleur wordt blauwer zoals je aan het filter al ziet, en veel mensen ervaring dit als witter door de kilte die het met zich meebrengt. Gewoon een keer proberen. Wat je ook kunt doen is de helft van je parren een kleurtje als 022 geven, dat ziet er ook wel erg gaaf uit (maar dan passen ze in minder plaatjes uiteraard)

Comment

• Davy Gabriels
            • Aug 2002
            • 819

Is er veel verschil tussen de LEE201(full correction) en LEE202(1/2 correction)?

Comment

• Juce
              • Aug 2001
              • 203

citaat:Is er veel verschil tussen de LEE201(full correction) en LEE202(1/2 correction)?
              Ja, 201 werkt dubbel zo hard als een 202.
              ik zou geen 201 nemen aangezien ACL's van zichzelf al een vrij hoge temperatuur hebben. Als je het toch gaat doen dan ga je echt blauwig licht hebben en dan is het effect kwijt.

Juce

Comment

Working...