Multipar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Andree
    • Aug 2001
    • 119

Multipar

Ik denk er over om mijn par 56 (met 500 watt raylight) te vervangen voor die multiparren. Momenteel heb ik echt spot met die 4 lenzen die er bij zitten kan ik denk ik meer kanten op. Mijn vraag is of lampen die er in zitten (575 watt) gevoeliger zijn bij transport dan de gewone lampen in de par56? Zijn er misschien nog ander zaken waar ik op moet letten voor ik ze aanschaf.
    Het gaat maar om 4 stuks die nu worden aangestuurd door een botex DC4 kastje.
    Het kan in Almere
  • LJ Bert
    • Apr 2003
    • 270

multiparren zijn tof om mee te werken paar nadeeltjes toch wel:
    - kijk uit met het vervangen van lenzen lenstool kopen
    - ze wegen meer bij transport maardat zal voor 4 stuks nogal meevallen
    - ik denk niet dat de lampen op zich gevoelliger zijn wij hebben daar weinig last mee gehad. wel raad ik je aan defilterhouders bij het transport in de lampen te laten zitten zodat de lenzen er niet uitdenderren

veel succes
    hehe wat een gedoe

Comment

• Freddie
      • Nov 2002
      • 195

Wij gebruiken ze op school ook, alleen dan van het goedkope merk. Met de 4 verschillende lenzen erbij heb je toch wel wat meer dan een simpele par. Er komt naar mijn mening optisch ook meer licht uit. Je moet alleen wel elke keer kijken of er wel dezelfde lenzen inzitten [] (klein nadeeltje [8D])

Voor de rest is het lenzenwisselen zonder lenzentool een klus waar je wel eventjes lekker bij moet gaan zitten.

Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• goldsound
        • Jan 2003
        • 429

De lampen van een multipar zijn veel gevoeliger dan bij een gewone par. Daarom raad ik je aan deze pas te gaan afbreken en transporteren als ze helemaal zijn afgekoeld. Zijn ze dit niet, dan kan bij een klein tikje de lamp al defect zijn
        Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Stijn Vanstiphout
          • Oct 2000
          • 1160

Kan iemand me dit even uitleggen? Ben een ultieme lichtleek, maar vroeg het me toch ff af ...

Je hebt een lenstool nodig om de lenzen te kunnen verwijderen, maar tijdens transport kunnen ze er wel zomaar uitvallen?

mvg,
          Stijn Vanstiphout,
          LVL Multimedia
          België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• LJ Bert
            • Apr 2003
            • 270

tja tis idd raar maar door de trillingen kunnen er soms uitvallen tijdens het transport (toch regelmatig aan de hand gehad bij six bars) maar zoals gewoonlijk als het moet gana ze er moeilijk uit maar een lens tool is niet zo duur. dus dat is de extra kost niet. maar je kunt achteraf nog zien of je deze koopt miss vind je zelf ook wel ene oplossing.

Groetjes
            hehe wat een gedoe

Comment

• nighteyes
              • Apr 2003
              • 22

err. wat voor lenzentool is dit? ik ken dit tooltje nog niet.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                • Jun 2001
                • 1429

Comment

• gieforce
                  • Sep 2003
                  • 17

Ik heb in onze polyvalente zaal 28 multipars hangen, en ben er meer dan tevreden over. Spijtig genoeg is de zaal te groot of het aantal lampen te weinig. De verschillende lenzen is een aangename zaak voor bv optredens of toneel.

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Groot voordeel is dat je met etc's (multiparren) meer mogelijkheden hebt dan met een conventionele blikken par.
                    positioneren van de bundel (filament zogewenst) is eenvoudiger dan bij de gesloten cans van tegenwoordig, groot voordeel is ook de buitenkant niet zo loeiheet wordt
                    Door transport willen de lenzen nog wel eens losraken, filterraam dervoor houden is zeker geen overbodige luxe!
                    je hebt trouwens 300 en 1500 uurs lampen voor de multipar, scheelt maar weinig in prijs die 1500 uurs versie.

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

Bestaan er ook long versie's van de multipar? in de catalogus die ik hier heb liggen vind ik die toch niet...
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

Zijn er forumleden die weten of je PAR64 scrollers voor een multipar kan gebruiken? (of dit misschien zelf doen?)
                        lekker belangrijk!

Comment

• delighted
                          • Jul 2003
                          • 420

citaat:Geplaatst door showband

Zijn er forumleden die weten of je PAR64 scrollers voor een multipar kan gebruiken? (of dit misschien zelf doen?)
                          Ik heb dit wel eens gebruikt. Standaard past de scoller er echter niet op. We hebben toen een ander frame op de scroller gemonteerd en toen paste het wel.

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

lang multiparren bestaan niet...
                            Scrollers voor de multipar nog niet gezien, frames hebben een andere maat dan par 64 dus deel de mening dat dit niet vlekkeloos gaat passen

owja....nadeeltje, ze lekken vrij veel licht als je het mij vraagt...

Comment

• Freddie
                              • Nov 2002
                              • 195

lange multiparren zijn ook niet nodig, Het verschil tussen lange en korte parren zit hem in de grote van de lichtbundel die eruit komt (hoe langer de par, hoe een kleinere vlek je op de grond krijgt)
                              Bij multiparren kan je dit regelen door er simpelweg een andere lens in te zetten.

Jaja, met een lenzentool

Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

Working...