Ervaring met E:cue

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LND
    • Jan 2004
    • 100

Ervaring met E:cue

Na enig zoeken op het forum kon ik niets vinden over E:cue.

E:cue is een lichtsturing die bestaat uit een centrale 'media server', een onbepaald aantal DMX-noodes, een fader-paneel en een RJ-45 aansluiting.

Je kan hem met om't even welke PC programmeren, en er is geen hardware vereist voor deze computer aangezien alles wordt doorgestuurd via netwerk naar de console.

Wat ik er persoonlijk ook interessant aan vind is de composit-video uitgang (voor projectie). Je kan namelijk afbeeldingen en filmpjes in je cue opnemen en dus licht en video mooi synchroniseren.

Bovenstaande informatie vond ik op de website http://www.ecue.tv.

Persoonlijk ziet deze tafel er zeer interessant uit en zou je al iets hebben voor € 3000.

Mijn vraag : Heeft er iemand al eens iets gehoord of gezien over deze sturing, of beter nog, heeft er iemand al met deze gewerkt ?

Alvast bedankt,
    Leander
  • tomv
    • Jun 2003
    • 331

Dat fader-paneel lijkt heel veel op fingers van martin!
    Voor de rest lijkt het wel een aardig iets.
    Tom

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

En gebouwd voor windows OS.

Dat fader paneel toont idd gelijkenis met die van Martin

Het is wel ideaal dat je aan je pc een fiber lijntje naar je backbone kan sturen en daar je lichtnodes aan kan knopen.

Comment

• Wietse
        • Sep 2003
        • 149

hmmm kopie kopie, volgens mij is da paneeltje een oem product ofzo nogal veel tegengekomen!!

en e-cue schijnt goed te zijn voor matrix led spulllen

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

ecue was wel eerder met zijn faderpaneel dan martin hoor... maar goed.

Ecue is een leuk systeempje... vind de software wel wat van de hog software weg hebben. Ook de prijs eraan is leuk.

Verder zou ik zeggen download de software maar es en bekijk wat het kan. Elk stukje software heeft namelijk zijn voor en nadelen
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• CyberNBD
            • Aug 2000
            • 1318

Wij gebruiken de E cue software hier om LED panelen mee aan te sturen, werkt ideaal, ook de matrix functie. Beetje voorkennis van hog maakt de software helemaal gemakkelijk, hij is inderdaad vrij gelijkaardig. Bijv het load/update voor het aanpassen van een cue etc...
            Fader paneel van E-Cue was inderdaad eerder, herkende het direct toen de martin versie op de markt kwam. heb er icm met E-cue wel nog nooit mee gewerkt.
            Buiten de ledpanelen heb ik de software nog niet echt gebruikt voor intelli licht en parren etc, maar dan lijkt het mij wel handig om zo een fader paneel erbij te hebben, anders wordt het wel heel erg veel muizen als er iets live moet.
            CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

Leuk dat mensen hun post aanpassen maar nu slaat de eerste regel van mijn post weer nergens op...

Is het zo erg om een keer fout te zitten met een uitspraak ?

Comment

• LND
                • Jan 2004
                • 100

Alvast bedankt voor de vele reacties.

Is er echter iemand die deze controller als eens gebruikt heeft met MH's of scans op bv. PA of fuiven ?

Is het systeem daarvoor betrouwbaar - lees : goed - genoeg ?

Leander

Comment

• FiëstaLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

Heb het systeem vorige week aangeschaft.

Ik gebruik een ecue nano in combinatie met een p3 666mhz pc met 64 mb geheugen en dual video.

Dit werkt prima, pc is snel genoeg ervoor. Door de 2 schermen kan ik links mijn programmer zien en rechts mijn actionpad color en gobo presets.

Ik stuur er 24 dimkanalen en 16 scans mee in een discotheekje.

Al met al ben ik er erg tevreden over.

Wat me overigens wel beetje tegenviel was dat na 14 fixtures op de lijn ik erge last kreeg van reflecties op het signaal. Dit is natuurlijk makkelijk op te lossen door het gebruik van een splitter.

Kan ook liggen aan mijn dmx bekabeling die niet overal zelfde type is... maar dat moet ik nog uitproberen.

Comment

• AH
                    • Apr 2004
                    • 248

Heb toevallig vorige week van onze oosterburen de cd mee gekregen, moet zeggen dat de eerste indruk erg ok is, je kunt trouwens al beginnen voor nog geen € 400,- (Nano serieel/256dmx)
                    denk dat ik deze week maar wat laat mee komen (waarschijnlijk Twilight usb/512dmx)
                    als ik er wat ervaring mee heb laat ik het wel horen.

Anne
                    Anne Homan

Comment

Working...