twinscan laser

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_xtreme
    • Apr 2004
    • 4

twinscan laser

hallo allemaal,
    ik ben in het bezit van een twinscan laser (dat is een dubbele 30 mw laser)ik vraag mij af hoeveel meter dit zou doen in een grote zaal want ik heb maar een kleine ruimte.
  • Lex
    • Jan 2004
    • 16

ik heb de twin scan laser al diverse malen geinstalleerd in cafes ed meestal ruimtes van zo'n 10 bij 10 meter waar hij goed tot zijn recht komt echter op veel grotere afstanden moet het best donker zijn wil je er nog wat van over houden

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Mijn ervaring: best leuk in verduisterde zalen, komt er daglicht bij kijken ben je kansloos met zo'n lasertje.

10 meter gaat lukken proefondervindelijk vastgesteld.

Comment

• Marciej
        • Nov 2003
        • 45

In café's leuk, in kleine shows ook nog leuk maar verder echt niet. Bij grotere shows moet AL je licht uit voordat je je leuke lasertje pas kan zien en je hebt tevens een hele bak rook nodig. 10x10 is te doen maar hier voorbij heb je toch echt een grotere output nodig.
        Laatst in een show uitgeprobeerd maar hebben het apparaat één keertje aangehad op die avond(500 man), na een paar uurtjes toen de tent vol zat met de intro. Al je licht uit behalve parren(90% gedimmt) en dan een minuutje een lasershowtje maar was verder echt TOTAAL NIET zichtbaar tussen je int. Light en je parren.
        Smile, you on TV!

Comment

• DjJeroen
          • Oct 2000
          • 288

Het zag er nog wel leuk uit hoor Marc maarja idd het is maar 30mW.

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

heb een klant die dit toestel DIRECT heft teruggestuurt! de twinlaser van JB is NIET 2x 30mW sterk maar slechts 1x 30mW en de "lichtopbrengst" van deze laserbuis is zelfs ZWAKKER dfan die uit de enkele laser van JB!!! OPGELET dus

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

citaat:Geplaatst door luc2366

heb een klant die dit toestel DIRECT heft teruggestuurt! de twinlaser van JB is NIET 2x 30mW sterk maar slechts 1x 30mW en de "lichtopbrengst" van deze laserbuis is zelfs ZWAKKER dfan die uit de enkele laser van JB!!! OPGELET dus
              Dan ben je zelf een waardeloze verkoper als je de specs niet van te voren helder hebt!
              Lijkt mij helder dat het om 1 bron gaat, vertakt met spiegeltje.
              Als je al moet opletten is het voordat je iets roept waarmee je jezelf voor joker zet..is nu ietwat te laat

Comment

• Marciej
                • Nov 2003
                • 45

Ja idd, maar volgende keer toch maar effe een grotere output Huren.
                Smile, you on TV!

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

citaat:Geplaatst door ralph

citaat:Geplaatst door luc2366

heb een klant die...
                  Dan ben je zelf een waardeloze verkoper als je de specs niet van te voren helder hebt!
                  Lijkt mij helder dat het om 1 bron gaat, vertakt met spiegeltje.
                  Als je al moet opletten is het voordat je iets roept waarmee je jezelf voor joker zet..is nu ietwat te laat
                  heb ik ergens gezegd dat die dat toestel bij mij heeft gekocht??? ik was diegene die m zei dat hij in 't zak was gezet!!! leren lezen voor je reageert

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

zeg...ik kan prima lezen, verwijs graag naar het citaat.
                    je schrijft nota bene dat je een klant hebt die het ding terug heeft gestuurd!

maargoed, ook die klant heeft zich dan uiterst belabberd voor laten liegen...
                    google, intiepen twinscan van jb en je alle specs...
                    Als je dan achteraf zegt van heej!...das anders dan ik dacht dan ben je wat mij betreft te dom om een laser te operaten, al is het een 30mw die tegenvalt...

Dus, ja..al heb jij die laser niet verkocht, dan ben je in mijn ogen nog steeds een prutser omdat je dat wel schrijft...no hard feeling overigens, ik ben de eerste om toe te geven dat ik zelf ook wel eens een stijlfoutje maak.

Comment

• luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

klant had het toestel al besteld en gekocht toen hij er tegen mij over begon... wat kan ik er NA de aankoop nog aan veranderen? NIETS

Comment

• mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

Oke even weer on topic, ik heb een tijdje geleden een Stealth laser besteld (op advies van de mensen op het forum hier en de importeur). Mij valt hij enorm mee en met voldoende rook en niet al je scans aan komt hij toch wel zo'n 15 tot 20 meter ver (let op deze heeft wel 30mW over 1 output). Hij bevalt mij dus goed, alleen vind ik de Horizontale spreiding (hoek) een beetje klein (dit is een beperking van de stappenmotoren ipv galvanometers). Daarom ga ik binnenkort nog eentje bij bestellen en dan heb je wel dubbel 30mW. Deze ga ik dan links en rechts in mijn 6 of 9 meter truss hangen, en volgens mij heb je dan wel een leuk effect voor een oppervlak van 15 x 15 meter (een dansvloer voor ca 250 personen).

Mijn advies voor de mensen met interesse in een groene laser voor beamshows: Gewoon een Stealth kopen.

Groeten Martin.
                        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

Working...