wat voor Pc gebruik je?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elmer
    • Jul 2003
    • 139

wat voor Pc gebruik je?

Wat voor Pc gebruik je voor het maken van je tekening?

en dan bedoel ik niet voor Paint maar eerder voor Pytha, Wysiwyg, MSD, Autocad enzo

ik ben namelijk opzoek naar de de ideale pc die zulke paketten zonder problemen kan draaien.

Groeten Elmer
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

bestaat een heel apart forum voor...http://www.lighting-cad.com/

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

Sinds 3 dagen de volgende configuratie in gebruik:

1x dual P4 Board met zo min mogelijk ellende "on-board" - Moederbord
      2x P4 2.8Ghz - CPU's
      1x 1024Mb Intern - Geheugen
      2x 80Gig WD met 8MB eigen geheugen - Harddisk
      1x ATI Radeon 9700 Pro 128MB Dualhead - videokaart
      2x Samsung Syncmaster 955b 19" CRT - Monitoren

En daar draaid dan Autocad 2K2 onder XP Professional op.
      En voor diegene die er over denken om met TFT's aan de slag gaan voor tekenen:
      Zorg dat je eerst eens een weekje kan proberen, heb nu al 3 serieuze modellen geprobeert.
      En ben toch weer helemaal terug bij de oude vertrouwde CRT's.

Moet zeggen dat dit tot nu toe erg goed bevald.

PS> Voor deze discussies kun je zeker goed terecht op http://www.lighting-cad.com

Comment

• design
        • Nov 2003
        • 57

Showtechniek, wat voor problemen had je met TFT? Zit er over te denken hiernaar over te stappen.

Draai momenteel AutoCAD 2004 op een P4 1,7Ghz 512 Mb met 64Mb videokaart en 19" Illyama monitor. Werkt prima, ondanks de rest van de Office programma's.

David

Comment

• Rudy Vorstenbosch
          • Jun 2001
          • 1429

Nadelen TFT t.o.v. CRT bij gebruik van ontwerp toepassingen.[list][*]Kleinere kijkhoek ten opzichte van CRT monitoren.[*]Mogelijk kapotte subpixels.[*]Vaste resolutie ondanks eventuele (slechte) interpolatietechnieken.[*]Een bepaalde omschakeltijd, response tijd. Dit is de tijd dat het duurt voordat een beeldpunt reageert op een verandering. Bij een TFT scherm is dit ongeveer 20 tot 30 milliseconden. Bij een CRT scherm is dit bijna niet meetbaar. Als er dus gewerkt wordt met snelbewegende objecten in een TFT beeld, dan kan het resultaat er wel eens raar uitzien.[*]Prijs (hoewel deze de laatste tijd wel lager wordt).[*]De kleuren van een TFT scherm zijn niet goed afgestemd op het menselijk oog, dit geeft soms resultaten die duidelijk onderdoen voor een normaal scherm. De helderheid van een TFT scherm is heel erg hoog, maar het contrast daarentegen is lager dan een gewone monitor.[/list]
          Maar het belangrijkste punt voor mij was de vermoeidheid die je bij TFT sneller oploopt tijdens het tekenen.
          (was tenminste mijn ervaring)

Deze schermen hebben het hier niet langer dan twee weken uitgehouden:
          (op volgorde van vertrek)[list][*] IIYAMA E430[*][xx(] HANSOL H750+[*][V] SONY SDM-HS93[/list]

Als je minder dan 10 uur p/week achter dat scherm door brengt met tekenen zal het geen enkel probleem zijn.

Comment

• Dave
            • Jan 2001
            • 757

Al eens Eizo schermpjes geprobeerd? Die maken toch ook serieuze TFT's.
            Maar wat kleur en contrast betreft moet ik je gelijk geven, daar is CRT nog steeds beter in.
            U x I = Boem.

Comment

• Controller
              • Apr 2002
              • 745

Hitachi TFT schermen zitten al onder de 16ms en bijna gelijk als crt.

Verder dode pixels komen nog weinig voor vanwege de kwaliteit van de schermen.

Ik zelf heb een Hitachi CML174SXWB en geen dode pixels heb er inmiddels al meerdere gekocht vanwege de goede kwaliteit.

Comment

• LJ Tom
                • Nov 2003
                • 202

Pentium 4 CPU 1.70HHz
                512 MB RAM
                ATI Radeon 7000
                Monitor Philips LCD 170B 17"

Deze pc is al niet meer van de nieuwste, maar voldoet nog zeer goed. Zeker de LCD monitor is goed.
                Ik werk eigenlijk enkel met acad, en dit dan de 2004 versie.

Ik zit dagelijks een 13 tal uren aan de pc, en moet zeggen dat ik niet veel te klagen heb over scherm noch pc
                Groeten

Tom Venken

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                  • Jun 2001
                  • 1429

citaat:Geplaatst door LJ Tom

Ik werk eigenlijk enkel met acad, en dit dan de 2004 versie.

Ik zit dagelijks een 13 tal uren aan de pc, en moet zeggen dat ik niet veel te klagen heb over scherm noch pc
                  Zit je dan echt 13 uur p/dag achter dat scherm te werken met je autocad 2004?

Comment

• LJ Tom
                    • Nov 2003
                    • 202

neen geen 13h met acad, wel een 12 a 13 met pc.
                    Mijn werk is cad tekenaar, dus een 8 tal uur per dag ben wel met acad bezig
                    Groeten

Tom Venken

Comment

Working...