Volgspotarm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • delighted
    • Jul 2003
    • 420

Volgspotarm

Misschien een verkeerd moment om een topic te openen omdat ik over een paar uur op vakantie ga, maar desnoods kick ik m dan nog wel een keer.

Ik heb net voor een redelijk lange periode en vaste productie gedraaid. En nu begint 1 van mijn volgspotters te klagen over veel last van zijn arm. Voornamelijk de elleboog. In bepaalde houdingen heeft ie er veel last van.

Zijn er mensen die toevallig hier ook last van hebben, of bekend zijn met deze klachten? We vragen ons af of dit een vorm van RSI oid kan zijn. De zogenaamde volgspotarm, of dat hier wellicht iets anders aan de hand is.

• driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

ik kzn het ook soms krijgen als de volgspot te hoog staat,
    oplossing==> volgspot iets lager zetten, zodat je hem makkelijker kan bedienen...
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Dit kan zeker een vorm van RSI zijn, omdat je inspannend beweegt in een onnatuurlijke houding. Probeer tussendoor een andere houding aan te nemen, niet met gedraaide rug te zitten, en evt meer rust te nemen tussendoor. Het "los" schudden van de arm kan ook helpen. Wees wel zeer alert op pijn ! Gevoelloosheid in de hand/arm kan een blijvend gevolg zijn, dus contacteer zeker een arts...
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• delighted
        • Jul 2003
        • 420

Het probleem is alleen dat de klachten eigenlijk pas zijn ontstaan nadat de productie gestopt is. Tijdens de shows heb ik de spotter niet over deze klachten gehoord.

Het aannemen van andere houdingen of het losschudden van de ledematen kan praktisch nog wel eens lastig zijn. Ik heb genoeg shows gespot die zo intensief waren dat er niet of nauwelijks tijd was om adem te halen, dus laat staan om ff lekker te gaan schudden.

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Een goede statiefkop wil nog weleens helpen. Als je bijvoorbeeld een Aramis goed instelt kun je hem loslaten zonder dat hij ook maar iets beweegt, terwijl je toch heel soepeltjes kan volgen.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

Er is maar een echte oplossing: staand spotten. Bij zittend spotten komt t vaak voor dat je last krijgt van je linkerschouder. Balanceren doe je nog altijd door je kabel goed te plaatsen en met gewichten je spot center stage te balanceren.
            Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Super Trooper met een stoeltje is goed te doen, maar dan zit je vrij relaxed.
              RJ armaris is ook goed te doen, zeker als kleuren over dmx lopen.

Wat mij bterfet is het een kwestie van geconcentreerd maar ontspannen je werk kunnen doen.
              Voldoende vertrouwen dus in de cue's, in de constructie, in eigen kunnne en je zal zien dat de RSI verdwijnt...

als jij er na de tour pas last van krijgt, heeft ie dan niet gewoon afkick verschijnslen? :-)

Comment

• delighted
                • Jul 2003
                • 420

Ben weer terug

Het ging hier om een RJ Ivanhoe. En er werd inderdaad staand gespot. De spots waren erg stabiel en goed afgesteld, dus was volgens mij wel ok. Niets geks is mij iig opgevallen.

Die afkickverschijnselen zijn zeker aanwezig... Maar dat heeft vast meer met de biertjes te maken die NA de show werden gedronken

Comment

Working...