WL250 + MAC250 = combinatie?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

WL250 + MAC250 = combinatie?

Op internet staan op het moment wat WL250 koppen te koop. Nu vraag ik me af of dat een goeie aanvulling zou zijn op onze 250 kryptons, of dat we daar toch beter de mac 300 voor kunnen gebruiken. Hoe zit het met de kleuren; ik neem aan dat je met het cmy systeem gewoon dezelfde kleuren krijgt als een mac 300 (klopt dat ook??), en dat de 250msd gewoon goed mee kan komen met de kryptons (alhoewel die optiek misschien een stuk beter is). Helaas staan er maar weinig 300 spotjes te koop over het algemeen, en nieuwe is even geen optie. Een aanvulling met washes is toch wel gewenst maar alleen als het goed te combineren is. Zouden jullie het wel of niet doen? Ik ga over een maandje een kleine tour doen met 4x WL250 en 4x MAC250 Krypton dus dan weet ik het... maar goed dan zijn ze waarschijnlijk alweer verkocht; en huren is niet nodig als we ze zelf hebben
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

WL250 is qua prijs/kwaliteit verhouding een prima spotje. Selecteer er echter 4 op rij, draai aan het Cyan wiel, en je hebt 4 verschillende kleuren... De optiek en techniek is helaas niet zo nauwkeurig als de Mac300. Bij VOF-de Kunst (theatertour) gebruikt een collega van mij ook een aantal wl250's, en die bevallen over het algemeen prima. Weinig onderhoud, prima lichtopbrengst en lekker snel. Kleurenmenging natuurlijk nooit zo goed als bijv. HighEnd, maar het spotje van movitec kost dan ook bijna niets
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• JeroentjE
      • Oct 2000
      • 197

Hoi,

Als geld geen rol speelt zou ik voor de MAC's gaan. Dit o.a. vanwege de dramatisch trage dimmer op de WL van movitec.
      Ikzelf tour momenteel met een set van o.a. 8 WL en 6 MAC 500's en dit is qua lichtopbrengst een mooi aan elkaar gewaagde combinatie.

Suc6 d'r mee!
      Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
      Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
      Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• movinghead
        • Aug 2001
        • 559

Als je nou sprak over de SL250 had ik gezegt doe het niet. Optiek is gewoon minder, je hebt andere kleuren, gobo's enzovoorts. Maar als het om die WL250 gaat zou ik zeggen prima spotje, echter wat Arvid al zegt je hebt de CMY-mix laat te wensen over. Dit heb ik zelf ook met de spotjes bij ons in de theek. Vorige en deze week is er groot onderhoud, dus wie weet is het dan een stuk beter. Mocht dat zo zijn hoort u het van mij.
        [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Scheelt dat echt significant veel? Ze gaan niet ontzettend veel voor disco werk gebruikt worden; meer bandjes / festivalletjes / theater dus die shutter... tja ieder voordeel heb z'n nadeel. Die kleur menging vind ik wel belangrijk; als dat echt veel scheelt is dat voor mij wel een rede om het niet te doen; niemand zeker toevallig een plaatje (of de mogelijkheid om er een te maken) hiervan? Weet dat het dan slecht overkomt, maar dat is altijd nog beter dan niks.
          Toch maar eens een demootje aanvragen dan denk ik. Zijn er verder nog verschillen tussen de 2? Ik vraag me al een tijdje af waarom er bij Martin vanalles vernieuwd wordt in de 250 serie (eerste de +, nu de krypton/entour) maar de wash-serie nog steeds hetzelfde is. Komt dat er nog aan, of valt er gewoon nog weinig aan te verbeteren op dit moment?

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Foto's is bullshit, kleurverschil is minimaal, maar wel zichtbaar in bijv. theater. Voor bandjes prima spul...

Ow jah; belangrijk !!!! Martin heeft klikbare haken, movitec is schroefdraad (draaien)...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Rock On
              • Jan 2004
              • 250

Ben het geheel eens met AJB, met die WL250 is helemaal niets mis, lekker simpel van binnen, dus ook simpel in het onderhoud en schoonmaken. Plima opbrengst voor een BA/MSD 250 lamp (begin er gewoon Chinees van te platen).
              Alleen de haken moet je er met een M10 bout indraaien, ik zou niet langer als een M10x40 nemen, anders draai je je helemaal suf.
              Je kan ook kisten nemen waar ze in kunnen met de haken erop (weet nog wel een adresje...).

Suc6 met de aankoop.
              "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• DJ_Robin
                • Jul 2001
                • 610

Gewoon doen !!!
                Je hebt CMY in die spotjes dus de kleuren zullen gelijk zijn aan je Martins. En tsja als ze niet alle 4 gelijk lopen prog je ze toch appart ? Lijkt mij niet zo'n probleem als je op die manier wel wat centen in je zak houd.
                Kwa licht opbrengst kunnen ze zeker met elkaar mee , een 300 naast een 250 krypton gaat lekker , 300 is iets feller maar zeker niet te overheersend.

M.V.G
                EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

Working...