Welke lamp ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FrogUser
    • Mar 2004
    • 2

Welke lamp ?

Hoe kan de lichtopbrengst van de volgende lampen ongeveer worden ingedeeld (in een percentage van 0-100%) Ik weet dat je te maken hebt met de verschillende kleurtemperaturen (Kelvin), maar ga even uit van de gemiddelde kleurtemperatuur.

150HTI, 300HTI, 575HTI, MSD200, MSD250, MSD250/II

Weet iemand een site waar deze informatie in een soort vergelijking wordt weergegeven? de verschillende getallen kan ik allemaal wel vinden, maar zegt mij nog niet zoveel als een soort van vergelijkende test.

[8)][8)]
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Ben van mening dat je het met de getallen uit je tabel moet doen, omdat de resultaten van de verschillende lampen ook van de behuizing afhankelijk zijn.

m.v.g. Herman

Comment

• Sandertje
      • Feb 2004
      • 29

Bekijk het aantal lumen eens en zet dit eens naast elkaar, dit is opzich een redelijke verglijking als je het over lichtopbrengst hebt. Dit werkt over het algemeen wel, en geeft een redelijk beeld.
      De lichtopbrengst hangt daarnaast zeker af van de lenzenstelsels en van de reflectors binnen je spots waarmee je te maken hebt.

greetz sander
      <<>>We can\'t see without light<<>>

Comment

• NiTRO
        • Sep 2002
        • 677

een MSD200 geeft minder licht dan een MSD250/2 maar een HTI150
        geeft weer een witter licht af waardoor het soms lijkt dat deze
        feller is. Waarvoor heb je deze informatie nodig? Het is namelijk een erg complex onderwerp, zelfs met berekeningen kom je niet veel verder dan de uiteindelijke lumen of candela uitstoot van de lamp, maar weet jij hoeveel lumen jij nodig hebt.....

suc6
        ERC

Comment

• FrogUser
          • Mar 2004
          • 2

Het is niet voor een speciale toepassing, maar je komt steeds vaker in aanbiedingen scanners of MH's tegen met een 150 of 300W HTI lamp. Zelf werk ik vooral met MSD250/II en heb eerder veel gewerkt met de gewone MSD250, maar de HTI lampen ken ik niet echt. Dus eigenlijk alleen een beetje nieuwsgierig of je e.e.a. in een vergelijking zou kunnen opnemen (hoe zit het eigenlijk met het aantal brand uren?)
          Ik weet dat het lenzensysteem, de paraboolreflector en de mate van onderhoud van de apparatuur belangrijk is, maar het moet toch mogelijk zijn om e.e.a. op een eenvoudige (indicatieve) wijze aan te geven zonder allerlei complexe tabellen ....

See the light(s)....
          Jan

Comment

Working...