Leds, leds en nog eens leds

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olvaar_be
    • Mar 2004
    • 64

Leds, leds en nog eens leds

Hallo,

Ik zie de bomen niet meer door het bos.
    Er komen zoveel dingen uit met leds .. van dure spullen tot chinese imitaties ..
    Welke dingen (spots, batten, MH, MR16 replacements, etc) zijn nu eigenlijk decoratief bedoeld en welke als echte verlichting (vervanging van pars, PC of fresnel) ?
    Ik heb al vanalles gezien: Thomas Pixelpar, Showtech dingetjes, Pulsar chroma-q, chauvet colortubes ...

Heeft er al iemand geexperimenteerd met dat spul ? lichtopbrengst ?prijs/kwaliteit ?

Mvg.
    Peter
    Surf eens naar mijne website.
  • Martin Hoogeind
    • Sep 2003
    • 60

Het antwoord is heel simpel:

in principe zijn alle LED producten nog altijd bedoeld als deco! Er beginnen nu alleen spullen op de markt te komen die zoveel lichtopbrengst hebben dat je ze ook voor BElichting (is heel iets anders dan VERlichting) kunt gaan gebruiken. Alleen kom je hier weer hele vervelende dingen tegen. Die te ver reiken voor dit topic. Maar een goed voorbeeld is de lichtset van Mainstage Trance Energy 2004. De rig hing helemaal vol met LED-strips, hel om te programmeren, was er zelf bij, en het werkte gewoon NIET. Te weinig lichtopbrengst en geen impact. Hetzelfde verhaal met alle Drop-lets bij de Urban-Stage Innercity, de Cortana special van Rieu, noem het maar allemaal op!

Comment

• olvaar_be
      • Mar 2004
      • 64

idd .. ik bedoelde BElichting

Dus nog niets bruikbaars op de markt .. jammer
      Surf eens naar mijne website.

Comment

• imported_dre
        • Sep 2002
        • 65

Hey,

Heb al een tijdje Pulsar Chroma-SPhere's (300mm) in de verhuur en
        ik moet zeggen, die dingen geven een bak licht.
        Zijn ook makkelijk te programmeren of voorgeprogrammeerde
        kleurfades selecteerbaar via DMX.
        Iedere bol heeft 3 DMX kanalen.

Zou graag een foto van een productie mailen, maar ik weet niet
        hoe dit werkt.

Grtz Steven
        LA Concepts

Comment

Working...