bestaat rood tl-licht ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

SNELSTARTER, ZO TE BESTELLEN BIJ HET MEEST GELIEFDE BEDRIJF OP DIT FORUM

suc6
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

oww, ik geloof dat die link niet werkt..
      nou, dan maar anders.

1 ga naar: www.Conrad.nl
      2 linksboven staat zoeken, vul in: Elektronische snelstarter.
      3 druk op weergeven en voila: snelstarter voor TL-buizen van 4 tot 125 Watt

Kosten: 3,95 euro
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

citaat:Geplaatst door daanooms

weet iemand of er tl lampen bestaan die rood licht geven?? Zo ja welke dan en welk Wattage hebben die lampen? Ik moet er veel van hebben dus als het even kan moeten ze ook nog betaalbaar zijn.

Ik heb ook begrepen dat er rode hoezen zijn voor "standaard" tl-lampen. Weet iemand hier iets van?
        Wat een vraag, kon me niet langer inhouden, nooit op de wallen geweest?

m.v.g. Herman

Comment

• djbirdie
          • Oct 2002
          • 509

Ik wou het niet zeggen
          grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• tha_dj
            • Jan 2004
            • 375

Wil je het jezelf helemaal gemakkelijk maken dan bestel je gewoon bij een goede lampen zaak of bij een elektra bedrijf in 1 keer de goede TL's........vermogen OK, en kleur OK.

En om je nog van meer info te voorzien.....het gaat om Philips TL's : TLD 18W/15,36W/15 of 58/15 15 is de kleur H*EREN ROOD....dit gebruiken wij namelijk bij sommige van onze klussen in A'dam....

/16 is ook een aanrader.......Dit is namelijk gif geel....

En van meer kleuren zou ik het niet weten...maar dit kun je altijd informeren bij de zaak waar je het besteld(die kunnen het voor je opzoeken in de boeken van de leveranciers).
            your light !

Comment

• Rock On
              • Jan 2004
              • 250

en wat het aansturen beterft: er zijn speciale schakelingen in de handel die met een extern signaal één of meerdere TL's direct kunnen starten. Zou zo gauw helaas niet weten waar precies. Maar het bestaat, dat weet ik zeker.
              "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• daanooms
                • Feb 2004
                • 37

Speciale schakelingen ..

naar ik begrijp is bijna niks zomaar mogelijk.

Nog even een vraag: Ik ga naar alle waarschijnlijkheid voor dit project en toekomstige projecten een cds lcm lanbox en twee 788 ld dimmerpack/switchboxes aanschaffen (www.cds.nl). Kan ik daarmee ook standaard tl's in standaard armaturen aansturen (ik weet dat om te dimmen ik specialen tl lampen nodig heb). Of moet ik dan bijvoorbeeld ook speciale armaturen hebben.
                Mijn idee (nu) is om met snelstarters een groep rode en een groep witte standaard tl lampen (ieder 20 stuks 36 Watt) aan en uit te zetten. Kan dit "zomaar" met deze apparatuur??

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

jazeker wel, als je of 0 of 100% uitstuurt uit je dimmer moet dit alles er gewoon tegenkunnen en werken, die cds dimmerpacks lijken me een beetje luxe voor dit project, maar als het langlopende dingen zijn is het een betere keus als bijvoorbeeld een borex ding, wel is misschien de keuze voor een switchpack te overwegen aangezien dimmen overbodig is.

heb een tijd geleden een week lang lee202 om tl's gehad en dat werd niet eens warm.

Comment

• daanooms
                    • Feb 2004
                    • 37

als ik het goed heb gezien zijn die dimmerpacks ook switchpacks. Of vergis ik me? (Dimmen is voor toekomstige halogeen projecten)

Comment

• LuxProDeo
                      • Feb 2003
                      • 245

als ik het goed heb gezien zijn die dimmerpacks ook switchpacks. Of vergis ik me? (Dimmen is voor toekomstige halogeen projecten)
                      De dimmerpacks van CDS kun je naar keuze in switch of dim modus zetten.
                      In switch modus functioneren ze, zoals de benaming reeds doet vermoeden, als switchpack.

Neem ook eens kijkje bij Theatertechnisch Lab, als je dat nog niet gedaan had, zij hebben diverse dimmers en sturingen, waaronder kant en klare TL switchers die DMX aanstuurbaar zijn.

LuxProDeo

Comment

• daanooms
                        • Feb 2004
                        • 37

waarschijnlijk voor jou vanzelfsprekend, maar welke site is dat: "Theatertechnisch Lab"

Comment

• LuxProDeo
                          • Feb 2003
                          • 245

waarschijnlijk voor jou vanzelfsprekend, maar welke site is dat: "Theatertechnisch Lab"
                          Theatertechnisch Lab is niet in de eerste plaats een website (hebben ze natuurlijk wel) maar een (in theater dan toch) bekende Nederlandse fabrikant van digitale dimmers & allerlei DMX apparatuur. Het bekendst zijn hun grijze Dimmypacks en Dimmyblocks, fijne lichtgewicht dimmers voor kleine setups, toepassingen in decor, etc.

Website zit op: http://www.theater-technisch-lab.nl

(overigens had je dit door middel van Google zelf ook in luttele seconden uit kunnen vinden [}])

LuxProDeo

Comment

• R. den Ridder
                            • Sep 2000
                            • 1500

ennn, kende het bedrijf ook niet, maar maken volgens mij best mooi spul!

Comment

Working...