goede dimmerpacks??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DidierB
    • May 2003
    • 337

Misschien niet de beste keuze, maar toch een heel goed toestel waar bask het over heeft: Lightec SR12 of SP12. Begint vaker en vaker voor te komen, kan je instellen zowel als switchpack als dimmer, heeft een hardpatch, 6 hartings out, ingebouwde chases en 12 faders (handig voor beurzen enz.). Werkt zowel op 3x 240 als 3x 400V. Enige nadeel is dat er geen CEE out op staat. Ook in dry hire kan je dit gemakkelijk terugvinden, wat in sommige gevallen wel interessant is.

Groeten,

Beghin Didier
    Ampli bvba

Comment

• daanooms
      • Feb 2004
      • 37

Voor nu moeten het dimmer/switch pack gedurende 7 maanden elke nachts (zeg even 10 uur lang) 2* (20 * 150 Watt) halogeen heen een weer switchen. (Ene groep rood, andere groep wit).

Het is belangrijk dat ik er van op aan kan dat het blijft werken.

TL wil ik in de toekomst, bij andere projecten, "kunnen" gebruiken (misschien switchend, misschien dimmend).

Zoals ik het nu zie, of iemand moet met een goed alternatief komen, wordt het de 788 LD van cds (www.cds.nl).

Comment

• daanooms
        • Feb 2004
        • 37

Cds (http://www.cds.nl/products/LDDataSheet.html) kan pas in mei leveren. Dat is een beetje te laat.

Heeft iemand ervaring met de Showtec Lightbrick 4 (http://www.licht-geluid.com/shop/detail.aspx?ID=4055)???

Waarschijnlijk voor mensen met ervaring is dit een domme vraag, maar het is mij niet altijd duidelijk waarom er direct naar duurdere apparatuur wordt verwezen. Ik snap dat het leuk is om met dure (goede?) apparatuur te werken. Maar mijn vraag is meer of het kan. Is een goedkoper dimmerpack, zoals de showtec, een optie voor dit project (naast de prijs)? En zo nee, wat zijn dan de feiten waarom een goedkoop dimmerpack niet voldoet ?

Comment

• daanooms
          • Feb 2004
          • 37

Nog even los van de bovenstaande vraag: Kent iemand of heeft iemand ervaring met Ariane dimmers: www.avl.be/ariane.htm#walldim

de bd41 kost 330 euro. En die zou dus een optie zijn.

Comment

• MT-lighting
            • Jan 2004
            • 24

In zekere zin geef je zelf het antwoord al:

'Het is belangrijk dat ik er van op aan kan dat het blijft werken.'
            'maar het is mij niet altijd duidelijk waarom er direct naar duurdere apparatuur wordt verwezen.'

Alle waar is naar zijn geld, als je er op wil vertrouwen dat het blijft werken voor een lange tijd dan vallen de goedkopere producten al snel af. Deze zijn vaak net iets minder solide gebouwt en geven dus sneller een storing..

Groet,

Mark.

Comment

• daanooms
              • Feb 2004
              • 37

Oke, oke, dat snap ik wel, maar kom eens met de feiten. Wat ik al eerder schreef: ik rij ook [u]liever</u> in een mercedes dan in een eend. Maar ik heb nu slechts 1 voorbeeld gehoord en wel mbt de storing van een duurder dimmerpack. De mercedes heeft dus een lekke band gekregen. Ik heb nog geen voorbeeld gehoord dat de goedkopere dimmerpacks kapot gingen of storingen gaven. Dus graag voorbeelden die feitelijk aangeven waarom een goedkoper dimmerpack niet zou voldoen. Of misschien is het beter om te vragen naar voorbeelden waar goedkopere dimmerpacks voor langere duur wel hebben voldaan.

Wat kan er fout gaan met een showtec dimmerpack als ik hem 7 maanden lang 10 uur per nacht maximaal met 2000 W belast (is 500 Watt per kanaal, en dit dan voor een maximal tijd 2 minuten, dan pakt die namelijk de andere groep.)

Comment

• paul100
                • Jan 2004
                • 33

meschien een andere optie.
                er bestaan voorschakel apparaten voor tl buisen die te sturen zijn met 0-10V
                deze kan je met een demultieplexer aan sturen

Comment

Working...