JB-systems stealth laser

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

JB-systems stealth laser

Iemand ervaring met de stealth laser van JB-systems (30mW groene laser). Ik ben van plan er een te kopen maar weet niet of het wat is, bijvoorbeeld hoe de figuren zijn en tot hoeveel meter hij rijkt.
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Jawel...IK heb er zelf 1 in mijn bezit en heb er goeie ervaringen mee.

Heb ook de LC-1 controller erbij...om alle effecten los aan te sturen en er weer net ff wat meer grip op te hebben tijdens de house avondjes waarvoor IK hem gebruik.

Deze hou ik in een zaal van +/- 10 meter breed en zo'n 30 meter lang....en in combinatie met wat rook heb je een zeer mooi effect.
    your light !

Comment

• LJ Bert
      • Apr 2003
      • 270

ik heb persoonlijk veel goede ervaringen met deze lasers. we hebber er veschillende in de verhuur zitten en gebruiken ze zelf ook vaak op fuif(jes) hangen er dan wel meer dan 1. maar in kleinere zaaltjes zijn ze idd wel leuk. tis natuurlijk geen mega effect maar wat wil je voor dit geld. ik zou wel de dubbele versie afraden deze geeft niet genoeg effect. stralen zijn niet zo duidelijk
      hehe wat een gedoe

Comment

• Overdrive
        • Feb 2002
        • 717

Wij hebben ze ook, vooral meer dan 1 ophangen geeft bij deze budget lasertjes (uiteraard) een leuk EFFECT.

Als je voor de figuurtjes gaat moet je hem trouwens niet kopen, waarom niet? Die heeftie niet nl [)]

Groeten Joost

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

Ik wou hem ook gebruiken als een beetje effect bij de scans e.d. en niet als echte lasershow. En dan is hij dus wel geschikt begrijp ik uit jullie posts. En als ik voor ongeveer 600 personen draai een zaal van ongeveer 20 bij 30 meter schat ik dan zou het als effect waarschijnlijk wel opvallen of niet.

Er is ook van american dj nog een dmx gestuurde laser (7 kanalen DMX) en deze is 80mW voor een prijs van ongeveer 1500 euro. Volgens mij is deze afgeleid van de stinger van omnisystem (OEM). Heeft iemand hier nog ervaring mee???

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Comment

• mbottens
            • Feb 2004
            • 743

Niemand hier ervaring mee???????????????

Comment

• LJ Bert
              • Apr 2003
              • 270

nee geen ervaring mee maaraangezien die 80 mW is gaat dit natuurlijk meer effect geven. lijkt me. en dmx stuurbaar is ook wel tof. maar ervaring sorry
              hehe wat een gedoe

Comment

• cornedure
                • Jul 2002
                • 230

De naam van de American DJ 80 mW DMX laser is Telstar. Gebruikt voor de meerkleurige versie 7 kanalen, voor de groene versie 4.

Er zijn 25 effecten of figuren (hoe je het ook noemt).

Heb er al mee gewerkt en ik moet zeggen dat het een leuk effect is, maar dat ze zeer traag zijn. Vooral de respons op het DMX-signaal laat te wensen over. Dus geen chases op shutter of figuurtjes, althans niet snel. De snelheid van de effecten is regelbaar, maar verwacht geen soepele trage bewegingen. Het is eerder te vergelijken met een film die je in slow-motion speelt op een video.

De output is wel bevredigend.

Comment

• mbottens
                  • Feb 2004
                  • 743

Ik heb de twin laser vandaag gezien en vond dit wel een leuk effect, ik heb de stealth nog niet gezien maar die lijkt me wel leuker omdat daar de 30 mW gebruikt wordt voor 1 output en niet voor 2 outputs. Het lijkt me dus dat de stealth duidelijker is, deze heb ik dus jammer genoeg niet kunnen zien.

Is er iemand die ze wel allebei heeft gezien?

En hebben de stealth en de twinscan wel ongeveer dezelfde patterns?

Comment

• driesmees
                    • Apr 2003
                    • 1076

eigenlijk kun je de twin vergelijiken met 2x15mW, du stealth is dus feller
                    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• mbottens
                      • Feb 2004
                      • 743

driesmees, zeg je dit uit ervaring of op theoretische basis? Als je het logisch bekijkt zul je het wel zeggen. En weet jij of iemand anders ook als de figuren overeekomen van de stealth en de twinlaser, behalve dan dat je bij de twin laser een combinatie van twee figuren kunt maken.

Comment

• mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

Ik vond de figuren van de twin laser mooier dan die van de spooky blue, ik omschrijf het als iets serieuzer en degelijker. Ik vind de tunnels en vlakken wat serieuzer over komen. Bij de spooky beweegt het zoveel en eigelijk vind ik dat een beetje knullig eruitzien.

Maar weet iemand ook als de figuren van de stealth redelijk overeen komen met de twin laser.

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

De figuren van de Stealth Laser lijken helemaal nergens op in vergelijking met die van de Spooky Blue. De Stealth Laser KAN namelijk geen mooie figuren maken want hij werkt met stappenmotoren en de Spooky Blue werkt met echte galvo's. Bekijk maar eens de poging tot cirkel van de Stealth Laser: dat is gewoon een veelhoek in plaats van een cirkel (en nu weet ik ook dat een cirkel een veelhoek is met oneindig veel hoeken maar bij de Stealth is het wel duidelijk een HEEL eindig aantal): de Stealth cirkel ziet eruit als een gekartelde cirkel. Laat beide toestellen naast elkaar eens op een muur of een ander vlak hun figuren projecteren dan zie je pas wat mooi en kwalitatief is en wat niet.
                          Nu moet ik aan de andere kant wel toegeven dat de Stealth tunnels heeft en de Spooky eigenlijk niet echt. Voor meer beamshowgericht werken is de Stealth hierdoor eigenlijk naar mijn idee meer geschikt maar als het op graphics aankomt kan hij in de verste verte niet aan de Spooky tippen. Maar spreken over beamshow en graphics bij toestelletjes van 30mW is eigenlijk ook wat overdreven.
                          Conclusie: kies de juiste voor JOUW toepassing!
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mbottens
                            • Feb 2004
                            • 743

Bedankt, en ja ik wil hem ook voor beamshows gebruiken en daar vond ik de stealth degelijker in overkomen dan de spooky. plus dat hij goedkoper is.

Heb je de twin laser ook wel eens gezien?

Comment

• LJ Bert
                              • Apr 2003
                              • 270

heb ze allebei gezien en al met beide gewerkt. de figuren zijn niet hetzelfde de figuren van de stealth zijn mooier. de bewiging van de stealth is ook mooier als van de twin. en dan natuurlijk het verschil in output. als ik zou moeten kiezen ik zou gaan voor de stealth. heb de spooky blue nog wel nooit gezien de andere wel. als je wil zal ik eens kijken of ik van bijde een foto of filmpje kan posten in het licht forum.
                              hehe wat een gedoe

Comment

Working...