Lichttafel advies

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B100
    • Feb 2004
    • 10

Lichttafel advies

Hallo iedereen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe, betaalbare lichttafel.

Ik heb gewerkt met een Pearl 2000, welke perfect werkt alleen veel te ver boven het budget ligt.

Wat wil ik ermee?

In ieder geval parren aansturen, ik denk aan max. 3 tot 4 dimmerpacks a 6 kanalen.

Intelligent licht aansturen zoals scanners, moving heads en nog wat kleiner spul.

Wat wil ik er aan uitgeven?

Het budget ligt om en nabij de 2500 euro.

Ok, het is niet veel en daarom zou ik willen weten of er iets dergelijks bestaat en wat jullie ervaringen ermee zijn.

Ik wil voor mijn intelligent licht funties als pan/tilt niet met een fader gaan regelen maar met een draaiknop zoals op de Pearl of eventueel een joystick o.i.d.

De heads die ik meestal gebruik zijn Futurelight MH660 of iets van gelijke strekking.
    Ik zou wel graag een beetje stabiele tafel willen, dus niet een tafel die zo vastloopt.

Is er zoiets? en wat denken jullie van deze tafel: (showtec stagemaster pro)

Of toch liever dit:

http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=2552

Buiten de Pearl heb ik weinig kaas gegeten van lichttafels...

Het gaat om laten we zeggen 10 MH's + 6 scanners + 4 overig (neem de Spyro van Geni, 2 DMX kanalen per fixture) + max 24 dim op 1 tafel.

Het geheel moet ook wel een beetje handig te programmeren zijn (ik weet niet of andere tafels ook werken met personalities o.i.d.???)

Wat is jullie advies?
  • B100
    • Feb 2004
    • 10

Ik zie net een heel grote gelijkenis met de goedkopere GLP messenger 1:

http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=2551

Zijn deze twee tafels hetzelfde?

Comment

• Michel_G
      • Dec 2003
      • 376

die skytec stage master pro en die GLP messenger 1 zijn inderdaad nagenoeg (dacht zelfs helemaal) gelijk. De meeste controllers die glp heeft, zijn exact hetzelfde als de controllers van showtec en botex. Je hebt bijv. ook de scenesetter (24) van botex, die is gelijk aan de showtec showmaster 24 en de GLP lightoperator 24.

Lampen van GLP zijn bij mijn weten een hele eigen lijn die niet bij botex of skytec voorkomen.
      Is weer terug !

Comment

• djbirdie
        • Oct 2002
        • 509

Is dit http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12526 misschien wat?
        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• B100
          • Feb 2004
          • 10

citaat:Geplaatst door djbirdie

Ik weet het niet, hoe bestuur je hier de functies?
          Ik zie geen joystick/trackball of draaiknoppen ...

Ook deze kwam ik tegen:

Voor zover ik kan zien kan ik alles wat ik wil op al deze tafels aansluiten, nu alleen: welke is de fijnste om mee te werken?

Comment

• LJ Tom
            • Nov 2003
            • 202

citaat:Geplaatst door B100

citaat:Geplaatst door djbirdie

Ik weet het niet, hoe bestuur je hier de functies?
            Ik zie geen joystick/trackball of draaiknoppen ...
            Deze heeft toch een joystick, rechts onder.
            ps. het intelligent gedeelt is net hetzelfde als bij de pilot2000, maar dan met minder fixtures.

Groeten

Tom Venken

Comment

• B100
              • Feb 2004
              • 10

Ok dus dit zou een hele goede tafel zijn voor wat ik wil.
              Is deze echt zoveel beter dan de andere die ik opnoemde?

Zijn er mensen met ervaringen met de andere tafels?

Ik wil binnenkort een tafel aanschaffen, maar wel zeker zijn dat ik in één keer de goede heb

Comment

• djbirdie
                • Oct 2002
                • 509

Misschien hier ff kijken:
                grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• LJ Tom
                  • Nov 2003
                  • 202

Die SGM Studio 12 Scan Control zou voor jou qua conventioneel geen probleem zijn, maar die 10 MH's + 6 scanners zijn wel een probleem. Je kan er nl maar max 12 fixtures mee aansturen (pilot2000 40 fixtures omdat bij de Studio 12 de processor en geheugen gedeelt wordt door conventioneel en intelligent), tenzij je natuurlijk enkele fixtures eenzelfde adres gaat geven, maar denk niet dat dat echt de bedoeling gaat zijn. Denk dat je dus een tafel moet hebben die meer intelligent kan sturen...
                  Groeten

Tom Venken

Comment

• B100
                    • Feb 2004
                    • 10

citaat:Geplaatst door LJ Tom

Die SGM Studio 12 Scan Control zou voor jou qua conventioneel geen probleem zijn, maar die 10 MH's + 6 scanners zijn wel een probleem. Je kan er nl maar max 12 fixtures mee aansturen (pilot2000 40 fixtures omdat bij de Studio 12 de processor en geheugen gedeelt wordt door conventioneel en intelligent), tenzij je natuurlijk enkele fixtures eenzelfde adres gaat geven, maar denk niet dat dat echt de bedoeling gaat zijn. Denk dat je dus een tafel moet hebben die meer intelligent kan sturen...
                    Inderdaad, dat zag ik even over het hoofd, deze wordt het zeker niet.
                    Alle fixtures hebben een eigen DMX kanaal, er wordt niets gedeeld.

Zijn de andere tafels die ik noemden een optie?

Comment

• LJ Tom
                      • Nov 2003
                      • 202

Persoonlijk heb ik met de tafels die je aanhaalt nog niet gewerkt, maar aan de specificaties te zien zijn ze zeker geschikt. Maar denk dat het conventioneel hier weer moeilijker te bedienen is, maar dat weet ik niet. Misschien iemand hier ervaring mee?
                      Groeten

Tom Venken

Comment

• B100
                        • Feb 2004
                        • 10

citaat:Geplaatst door LJ Tom

Persoonlijk heb ik met de tafels die je aanhaalt nog niet gewerkt, maar aan de specificaties te zien zijn ze zeker geschikt. Maar denk dat het conventioneel hier weer moeilijker te bedienen is, maar dat weet ik niet. Misschien iemand hier ervaring mee?
                        Naar mijn idee moet dat toch gewoon goed gaan,met dimmerkanalen of een kanaal ipv aan een fixture aan een dimmer toe te wijzen? Is dat niet universeel (zoals ik zei alleen Pearl 2000 ervaring)

Comment

• LJ Tom
                          • Nov 2003
                          • 202

Dat zou inderdaad geen probleem mogen zijn
                          Groeten

Tom Venken

Comment

• Martin Hoogeind
                            • Sep 2003
                            • 60

Waarom niet gewoon de Azzure? Het kleinere broertje van de Pearl? Werkt exact hetzelfde, alleen iets minder groot. En iets minder duur, maar voor wat jij ermee aan wilt sturen lijkt het me een prima optie!

Het voordeel is wel dat alle aanstuurfuncties hetzelfde zijn als de pearl, lekker met wielen, dus niet K#TT#N met Joystickies en meer van dat soort flauwekul!

Comment

• LND
                              • Jan 2004
                              • 100

Met €2500 kan je volgens mij het best een LightJockey kopen Martin, daarmee zal je volgens mij het verst mee raken ...

Comment

Working...