kwaliteit en ervaringenJB-systems dmx T-bar ???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michel_G
    • Dec 2003
    • 376

citaat:Geplaatst door Michael

In deze prijscategorie vind ik de botex t-4 de beste balk van de prijsvechters. Deze wordt ook het meeste verkocht en met een goede reden. De showtek balken zijn uit ervaring niet erg betrouwbaar. sommigen doen gewoon hun wekr maar op termijn gaan de problemen komen en dat is niet zo prettig.
    Ik wil ook liever een botex aanschaffen. Enige wat ik nog niet tegen ben gekomen bij botex en wat ik absoluut een voordeel vind van de (nieuwe) showtec bar, is dat de showtec op 1 van hun versies een powercon aansluiting, verstelbare goevoeligheid van de mic. doormiddel van draaiknop en een midi in/out in en uitgang heeft. Als er een botex is die deze functies ook heeft (zeker instelbare gevoeligheid mic en powercon) dan zou ik direct die botex kopen.

Ok, als je een paneeltje erop aansluit maakt het niet meer zou uit of de mic in de balk wel of niet verstelbaar is.
    Is weer terug !

Comment

• Knakkerz
      • Feb 2004
      • 47

ik wil gwoon 4 parren op 1 zon balk kunnen aansluiten en dan naar een controller waar je ken dimmen en weetikveel en daar wil ik een BOTEX DC-4 dimmer/chasercontroller op aansluiten. zou dat kunnen?
      Professional...nee / Beginnertje... ja

Comment

• Michael
        • Nov 2002
        • 643

citaat:Geplaatst door sompi

leg eens het verschil uit tussen showtec balk en botex balk ???

De showtek en Botex barren komen uit dezelfde oem fabrikant maar het is een algemeen bekend feit dat highlite meer bespaart op de onderdelen dan botex wat nog steeds twee verschillende bedrijven en merken zijn. Bij de oem fabrikant kan elk willekeurig persoon een balk met zijn naam erop laten maken met eigen gekozen parts uit een keuze assortiment. Dus de kwaliteit kan wel nog onderling verschillen van merk tot merk aan de hand van hun onderdelen keuze. Botex is vaak wat duurder omdat ze betere onderdelen laten plaatsen. Highlite bespaart meer op de parts om zo de balken goedkoper te kunnen aanbieden. That's the difference between Botex en showtek.

Comment

• Michel_G
          • Dec 2003
          • 376

citaat:Geplaatst door Knakkerz

ik wil gwoon 4 parren op 1 zon balk kunnen aansluiten en dan naar een controller waar je ken dimmen en weetikveel en daar wil ik een BOTEX DC-4 dimmer/chasercontroller op aansluiten. zou dat kunnen?
          Kan zonder moeite, is gewoon een dmx lichtpaneel, dus die kan gewoon op zo'n balk. Let er echter wel op dat je de DC-4 neemt en [u]niet</u> de DC-4P, want dat is nou weer geen dmx sturing.
          Is weer terug !

Comment

• Knakkerz
            • Feb 2004
            • 47

zal ik goed op letten maar ik denk dat ik een DJ mingle als controller neem ze zegge dat die overzichterlijk is dus... en natuurlijk zon balkie

Comment

• ljlarzzzie
              • Aug 2003
              • 92

Heb alle drie (/twee) de balken gezien/getest (showtec (echt hetzelfde als showtec, all1 het merkje), botex en jb... Allen niets mis mee! dus van die 3 de goedkoopste maar kiezen he...

Comment

• Knakkerz
                • Feb 2004
                • 47

keuze is gemaakt

Comment

• wimbru
                  • Sep 2003
                  • 148

In het begin gingen de triacs in de Showtec barrekes regelmatig zonder reden kapot. Ook de eerste JB-Systems hebben die fout gehad, maar snel heeft men bij Beglec zwaardere triacs (40A) gemonteerd. Nu worden ze in Taiwan standaardmatig van deze sterke triacs voorzien.

Zwakheid van die Taiwanese dingen blijft natuurlijk de ontstoring of het gebrek daaraan. In feite is dit niet het keurmerk CE waardig. Daar zou toch wel eens iets aan moeten gebeuren: De Chinezen waren de eersten om het label "CE" te plakken, maar niemand protesteert hierover. In die Showtec-dimmers van 20 ampère per kanaal gebruikt men bedrading van 1 mm². om nog maar te zwijgen van de klant: gebruikt die kabels van 4mm² om naar de spots te lopen?

We zijn allemaal blij dat het spul goedkoop is, maar in feite hebben we met rommel te maken! Een kleine extra inspanning (goede ontstoorspoelen, veilige bekabeling,...) en we krijgen prima apparatuur!

De software en de digitale technieken die door de Chinezen gebruikt worden zijn ver op het Westen vooruit. Spijtig dat die software in de war gebracht wordt door de slechte ontstoring: Veel keer wordt de volgorde van de kanalen plots omgekeerd: kanaal 1 wordt 4, 2 wordt 3, enz... Dit komt natuurlijk door een valse puls die via de slechte ontstoring de eigen electronoca bevuilt.

Nog eens: een beetje meer zorg dragen voor de sterkstroom-electronica en we krijgen prima apparaten. Dat extraatje kost natuurlijk wel een dikke 100 euro meer, maar de zogenaamde "bewuste koper" beslist erover dat wij brol in onze handen krijgen!

Comment

Working...