uitdaging..zoek mee naar een nieuwe tafel!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

uitdaging..zoek mee naar een nieuwe tafel!

Voor een discotheek in de buurt moet ik mogelijk een tafel uitzoeken.
    Op zich niet moeilijk, ieder zijn keuze, en er zijn genoeg tafels op de markt...maar hier schuilt een adder onder het gras....hier komen de specificaties:

- stuk of 32 parren op dimmers,
    - 4 5 kanaals scans,
    - 4 4 kanaals colourschangers (beide van Strong)
    - 2 movitecje's

zat zelf te denken aan iets als de Maxim, met minder budget die nieuwe botex tafeltjes, maaaaaarrrr, toen kwam de aanvullende info!
    De discotheek staat bekend om het nogal boertige soort bezoekers..vind dat zelf keigezellig, maar daarnaast zijn ook de DJ en (wanneer er iemand zin heeft) de LJ zo mogelijk nog botter..gemiddeld moet eens per half jaar de dateq apollo uit elkaar wegens bierschade, ze hebben ondertussen ook maar een reserve gekocht...
    De lichttafel krijgt ongeveer dezelfde behandeling, en daarnaast kunnen de mensen die er achter staan niet echt met het materiaal overweg..

kortom, de tafel moet:
    1. bomvrij zijn
    2. simpel te programmeren
    3. nog simpeler te bedienen (noodstopknoppen zou het mooist zijn) :-)
    4. backuppen is een noodzaak

iemand opties? maxim valt af wegens gevoelige patpad, lightjockey is geen optie want pc's sneuvelen daar bij bosjes, botex spullen zijn niet bomvrij. masterpiece kan niet tegen vocht, (tweedehands) hog500 is te lastig te programmeren voor die mensen..en ga zo maar door.

Groeten,
    Ralph
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Enigma is waterdicht...[8)]
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Overdrive
      • Feb 2002
      • 717

citaat:Geplaatst door AJB

+
      citaat:2. simpel te programmeren
      =

I rest my case

Comment

• JeroentjE
        • Oct 2000
        • 197

Enige boer-proof tafels zijn in mijn ogen MA tafels. Gezien de hoeveelheid licht is een 24/6 misschien wat je zoekt. Helaas geen scan-georienteerde tafel maar met een beetje oefenen moet het zelfs lukken die boeren daar een onvergetelijke (lichteffecttechnische) avond te geven. Eventueel, als het budget dit toelaat, een (gebruikte) scancommander (met die geweldige cirkel-functie!!)
        Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
        Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
        Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

citaat:Geplaatst door Overdrive

citaat:Geplaatst door AJB

+
          citaat:2. simpel te programmeren
          =

I rest my case
          sorry hoor...ken de enigma niet...weet toevallig dat íe waterdicht is [:I]

Ben het met jeroentjE eens dat een 24/6 het uitstekend zou doen ! Maar geheel water/bier-dicht is íe zeker niet ! (alhoewel er erg veel moet gebeuren wil hij stukgaan)

Misschien is een bierkap een zinvolle investering ???[8)]
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• djbirdie
            • Oct 2002
            • 509

citaat:Misschien is een bierkap een zinvolle investering ??? [8)]
            Misschien is personeel dat normaal met apparatuur omgaat een zinvolle investering?
            grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

ehm...enigma heb ik naar gekeken, en is een geweldige tafel, maar denk beetje te lastig voor die mannen, MA lightcommander zie ik niet zo zitten, niet "intelligent" genoeg, als er een versie als de SGM tasfels zou zijn zou deze perfect zijn, alleen zijn die SGM's weer niet hufterproof genoeg, bierkappen zijn al geinstalleerd :-), maar vaak komt het bier vanachter de discobar zelf....

scancommander is een optie, maar heb ik weinig ervaring mee, is deze makkelijk te proggen zodanig dat je simpel parchases onder een knop hebt, en intelligent zodanig progt dat je de movements apart van gobo c.q. kleur onder een button annex schuif zet?

Ralph

Comment

• R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

en het personeel....de dj is daar regelmatig een 13-jarig menneke, en investeren in personeel? dat houdt bij hun gratis bier gedurende heel de avond in..

Comment

• turbomaster
                  • Jan 2004
                  • 27

misschien iets in de trant van JBS ofzo ? kost ni veel dus is eventueel makkelijk te vervangen en dat ding kan zo weinig dat je er gewoon niet veel aan kàn misdoen
                  to be or not to be en waar diende dat knopje nu voor???

Comment

• JeroentjE
                    • Oct 2000
                    • 197

citaat:scancommander is een optie, maar heb ik weinig ervaring mee, is deze makkelijk te proggen zodanig dat je simpel parchases onder een knop hebt, en intelligent zodanig progt dat je de movements apart van gobo c.q. kleur onder een button annex schuif zet?
                    Opsomming hierboven is inderdaad eenvoudig te realiseren. Als ik me niet vergis heb jij wel eens wat op de GrandMA gedaan; een Scancommander is in feite een eenvoudige versie hiervan. Je gebruikt executor buttons voor je que's en chasers en je werkt met aparte palletes voor je pan/tilt, gobo, color etc. welke je uiteraard ook weer onder executors kan zetten (1 knopje voor alle scans rood bv.). De faders zijn voor dimmergroepen.

Tevens aan de linkerkant de mogelijkheid om wat chasers te plaatsen met een snelheids- en fade schuif om snel de snelheid te veranderen.

Klinkt wel als een serieuze optie voor je.
                    Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                    Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                    Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

juist, dat is wat ik dus zocht, bij SEL hadden we idd een stuk of drie van die krengen staan, maar ben er nooit echt vriendjes mee geworden, mogelijk toch eens tijd om dat te gaan doen :-)

heb ook nog eens naar de enigma zitten kijken, en is op zich toch nog een optie dankzij zijn biervast scherm, en je kunt hem redelijk eenvoudig zodanig proggen dat iedere koos er mee overweg kan, wat dan dus met een scancommander vnet zo is...hoe zit het met parren op een scancommander trouwens? dit was best lastig gellof ik, misschien is een Licon van JB lighting ook een optie..

Comment

• movinghead
                        • Aug 2001
                        • 559

De Enigma is niet zon heel moeilijke tafel. Als je maar wil

Nee serieus... de setup van dat ding is even lastig, patchwerk enzo. Maar als dat er eenmaal goed inzit, werk je helemaal met menuutjes waarin alles wel goed aagegeven wordt.

Het is even belangrijk dat er even iemand bij de setup is om alles even goed erop te zetten. Daarnaast is het handig om er door de installateur ook ff wat in te laten proggen. Dan zit er even wat in.
                        Maar het programmeren zelf valt reuze mee. Het werk gewoon allemaal een beetje anders dan een RnR of Theater tafel.

Ik had de basis van de tafel in een half dagje wel door. Dat stelde weinig voor. Ik ben nu wel wat dieper op de tafel ingegaan, feit is wel dat ik op dit moment wat meer eisen stel. En gewoon eruit wil halen wat erin zit. Maar dat kun je met elke tafel doen.
                        Omdat de user met een andere code aanmeld dan de programmer kun je als user weinig idioots doen. Want je hebt tot verschillende menu's gewoon geen acces. Kortom: HUFTERPROOF, net als het bedieningspaneel...

Groeten
                        [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• DJ_Snaky
                          • Sep 2002
                          • 272

hey r den ridder,

mag ik weten om welke tent het hier gaat? fortuin is toch al redelijk belicht?
                          zal d'n thuur wel zijn. is de oude "knoppenkast" kapot??
                          [:D] zin in een feestjuh [:D]
                          <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• delighted
                            • Jul 2003
                            • 420

citaat:Geplaatst door JeroentjE

citaat:scancommander is een optie, maar heb ik weinig ervaring mee, is deze makkelijk te proggen zodanig dat je simpel parchases onder een knop hebt, en intelligent zodanig progt dat je de movements apart van gobo c.q. kleur onder een button annex schuif zet?
                            Opsomming hierboven is inderdaad eenvoudig te realiseren. Als ik me niet vergis heb jij wel eens wat op de GrandMA gedaan; een Scancommander is in feite een eenvoudige versie hiervan. Je gebruikt executor buttons voor je que's en chasers en je werkt met aparte palletes voor je pan/tilt, gobo, color etc. welke je uiteraard ook weer onder executors kan zetten (1 knopje voor alle scans rood bv.). De faders zijn voor dimmergroepen.

Tevens aan de linkerkant de mogelijkheid om wat chasers te plaatsen met een snelheids- en fade schuif om snel de snelheid te veranderen.

Klinkt wel als een serieuze optie voor je.
                            Het enige probleem van de ScanCommander is dan wel dat het niet heel gemakkelijk is om je dimmers aan te spreken. Het kan wel, maar echt gemakkelijk is dit niet. Maar als er nooit een serieuze show gemaakt hoeft te worden en het eenmalig programmeren van een paar chases voldoende is, dan is dit inderdaad een optie.

Een ander nadeel vind ik persoonlijk ook dat het niet mogelijk is om een diskette in de tafel te steken. Je zal dus ook nog zo'n dure memorycard aan moeten schaffen.

Comment

• R. den Ridder
                              • Sep 2000
                              • 1500

klopt...betreft d'n Thuur, want bij het fortuin zijn ze onlangs overgegaan naar een.....Enigma

De spullen bij d'n thuur zijn trouwens niet kapot, maar het gebruik is te lastig voor de gemiddelde DJ daar!

Comment

Working...