Par vraaggies

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Knakkerz
    • Feb 2004
    • 47

mensen als ik 8 parren wil aan sluiten heb ik dan genoeg aan dit? Botex SC-4 4-kanaals Licht sturing ?? alvast bedankt
    Professional...nee / Beginnertje... ja

Comment

• delighted
      • Jul 2003
      • 420

Je hebt er wel genoeg aan, je zal dan wel groepjes van 2 parren moeten maken. Je kan dan dus niet iedere spot onafhankelijk van elkaar aan of uit zetten. Dan heb je de DC 8-8 nodig

Comment

• Knakkerz
        • Feb 2004
        • 47

ok maar kan je ook zo doen dat je 2 standarts hebt met ieder 4 lampen dat je van 2 rode 1 setje maakt zegmaar enz.. ??

Comment

• LND
          • Jan 2004
          • 100

citaat:Geplaatst door Knakkerz

ok maar kan je ook zo doen dat je 2 standarts hebt met ieder 4 lampen dat je van 2 rode 1 setje maakt zegmaar enz.. ??
          Inderdaad, alles hangt af van de addressering die je dan aan de pars geeft. Op de DMX-bar kan je vier adressen instellen, dus elke lamp kan je een willekeurig adres geven van 1 tot 512. Normaalgezien zal je dus je eerste lamp op je DMX-bar adres 1 geven, je tweede adres 2, ...

Als je dan een vierkanaals lichtsturing koopt, kun je adres 1 tot 4 aansturen. Alles hangt dus af van de adressering die je geeft aan jouw pars. Als je bv. de twee par-latten naast elkaar zet, en je geeft van de linkse lat de meest linkse par adres 1, de tweede par van links adres 2, ... Dan kun je best symmetrisch werken door bij de rechtse lat de meest rechtse par adres 1 te geven, de tweede van rechts adres 2, ...

Moest je dan de kanalen van 1 tot 4 aflopen krijg je :
          -o-------!-------o-
          ---o-----!-----o---
          -----o---!---o-----
          -------o-!-o-------

Als je een achtkanaals lichtsturing koopt, zal je ze allemaal apart kunnen aansturen ...

Leander

Comment

• Knakkerz
            • Feb 2004
            • 47

weet je ook wat voor "schakel"paneeltje hebt bij de Botex SC-4 4-kanaals Licht sturing
            ? als ik daar 8 parren op wil zetten... of zal ik het beste uitkomen bij een Botex DC-4 4-kanaals DMX Licht sturing ?? prijs is erg verschillend []

Comment

• LND
              • Jan 2004
              • 100

weet je ook wat voor "schakel"paneeltje hebt bij de Botex SC-4 4-kanaals Licht sturing
              ? als ik daar 8 parren op wil zetten... of zal ik het beste uitkomen bij een Botex DC-4 4-kanaals DMX Licht sturing ?? prijs is erg verschillend []
              Met een SC kun je noch flashen, noch dimmen, ...
              Het is enkel 4 lichtjes om beurt laten aanfloepen, niet meer ...

Comment

• Knakkerz
                • Feb 2004
                • 47

ohw loool dus dan mot ik die DC-4 4-kanaals dmx lichtsturing neme?

Comment

• LND
                  • Jan 2004
                  • 100

ohw loool dus dan mot ik die DC-4 4-kanaals dmx lichtsturing neme?
                  Dat zou toch ook mijn keuze zijn ....

Comment

• Knakkerz
                    • Feb 2004
                    • 47

o.k dan naaaa ik neem toch maar voor 8 channels Botex DC-8 8-kanaals DMX Licht sturing [] tis wel wat duurder maar je ebt er meer an [8D]

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Als je 2 DMX-4-bars neemt en een dmx-controller zoals de DC-4, dan hoef je per statief maar 2 draden te trekken: 1x 230V-snoer en 1x DMX-snoer (XLR)

Zo te lezen wil jij je lampen voor een beginnende disco gebruiken?
                      Dan is PAR 56 erg geschikt voor je om mee te starten.
                      Wil je niet moeilijk doen met verschillende dingen kopen? Koop dan een set als deze: http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=5417

Comment

• Knakkerz
                        • Feb 2004
                        • 47

tjah dan kom je natuurlijk wat duurder uit

Comment

Working...