1200w scanners

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiggalowile
    • Nov 2003
    • 34

citaat:Geplaatst door delighted

citaat:Geplaatst door Stan

Hoi,
    Ik ben van plan om 4 1200 watt scanners aan te schaffen.
    Mijn budget is ongeveer EUR 2500,--.
    Verouderd type is geen probleem.
    Weet iemand leuke (occasion) scanners en een gepaste besturing?

Is een Martin PAL 1200 iets? Misschien wel erg log, groot, zwaar.
    Waarom is de enige eis dat ze 1200W moeten zijn? Wat wil je er mee gaan doen, en welke effecten wil je bereiken? ZIjn dat niet veel belangrijkere vragen?

offtopic:
    PAL = Purchase Another Lightingsystem
    D'r zitten gewoon touwtjes in

Nochtans goed als het een vaste plaats is met een voor in die tijd revolutionair messensysteem !
    *** created light so in a way were just advertising ***.

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Ik weet niet voor welke locaties ze bedoeld zijn, maar heb je rekening gehouden met de vermogens opname van een 1200W scan. Er gaan max 2 scans op een 16A groep.
      Wij hebben zelf o.a. GLP Startec's 1200 geven inderdaad veel licht maar vragen ook veel stroom en zijn groot en zwaar.

m.v.g. Herman

Comment

• Michel_G
        • Dec 2003
        • 376

offtopic:
        citaat:Geplaatst door test12

Ik weet niet voor welke locaties ze bedoeld zijn, maar heb je rekening gehouden met de vermogens opname van een 1200W scan. Er gaan max 2 scans op een 16A groep.
        2x1200= 2400 wattjes. is dat het maximum ??? Ik zet hier thuis wel eens min. 3000 tot 3500 continu op een 16A groep, maar heb nog niet 1 keer de stop eruit zien vliegen.

Of zeg ik nu iets doms (zal wel, is normaal voor mij) Of bedoel jij 2400 (ex. eventueele andere stroom die scan nog trekt) om aan de veilige kant te blijven ???

ontopic:
        Zou inderdaad het idee voor zulke zware (meestal ook letterlijk zwaar en groot). Zijn genoeg ander opties die misschien wat minder lichtopbrengst hebben, maar veel handzamer zijn. Zoals al eerder gezegt is: hang dan wat meerdere lichtere scan's op. Zou gewoon op zoek gaan naar een 575 HMI scan (meeste goede lichtopbrengst en nog redelijk handzaam).
        Is weer terug !

Comment

• test12
          • Jan 2003
          • 901

De 1200W lamp is een gasontladings lamp (HTI of MSR enz.)welke via een ballast (voorschakelapp.) gevoed wordt en deze heeft ook z'n verliezen o.a. blindstroom. Vandaar een stroom opname van 7 tot 8 ampere, in iedergeval meer dan (1200w/240V=)5A.
          Lamp met elektronische ballast neemt ca 7A en met magnetische ballast ca 8A op.

m.v.g. Herman

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

simpel lijkt me, als je goedkoop wil ga dan voor martin 1220 XR'en, goed voor disco en redelijk fel, iig veeel meer als d'r cmy-broertjes.
            Als je wat duurder wil moet je kijken naar goldenscan 3's met dezelfde mogelijkheden alleen denk ik niet voor jou prijs te vinden, mogelijk is de goldenscan 2 iets maar die heeft geen rotogobo's.

verder zou je idd eens kunnen kijken naar intella's, maar die zijn maar 700msr, en ik vindt ze duur voor d'r mogelijkheden, of misschien een setje stratossen iets? zijn wel oude moving heads met 575 vmsr, maar wel betaalbaar te vinden, fel en snel.

Ralph

Comment

• Rock On
              • Jan 2004
              • 250

Ìk zou idd kijken naar een spotje van HighEnd. Intellabeams zijn wel gewichtig.
              Mijn favoriete scan ooit is nog steeds de Technobeam, licht (19kg), een prima output voor een 250W lamp, (zet een schone Techno naast een vieze Cyber, en je kan echt lachen), erg stil en goede warmteregulering.

Succes d'r mee.
              "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Michel_G
                • Dec 2003
                • 376

citaat:Geplaatst door test12

De 1200W lamp is een gasontladings lamp (HTI of MSR enz.)welke via een ballast (voorschakelapp.) gevoed wordt en deze heeft ook z'n verliezen o.a. blindstroom. Vandaar een stroom opname van 7 tot 8 ampere, in iedergeval meer dan (1200w/240V=)5A.
                Lamp met elektronische ballast neemt ca 7A en met magnetische ballast ca 8A op.

m.v.g. Herman
                dankjewel, dit is het antwoord wat ik wou
                Is weer terug !

Comment

• Stan
                  • Feb 2004
                  • 11

Ik heb een keer Technobeams gehuurd, en deze vond ik te zwak. De kleuren, gobo's enz. waren wel erg goed.
                  Kan iemand mij antwoord geven op de vraag hoeveel meer de lichtopbrengst is van de volgende scanner's ten opzichte van een Technobeam en een mac 500:
                  -HES Intellabeam 700HX
                  -Golden Scan 3 HMI 1200

Comment

• test12
                    • Jan 2003
                    • 901

Een nieuwe HMI/MSR 1200w geeft meer licht dan een nieuwe 700w.
                    De licht opbrengst van gasontladingslampen is behoorlijk afhankelijk van de verstreken branduren. Een lamp gaat niet vaak defect maar de lichtopbrengst is niet hoog genoeg meer.
                    Bij een 1200w is deze levensduur al veel korter dan bij de lichtere modellen. Vandaar dat het mogelijk is dat een nieuwe 575w meer licht geeft dan een oude 1200w.

Bovengenoemd is geen rekening gehouden met de openings hoek en de effectiviteit van de fixture.

m.v.g. Herman

Comment

• Stan
                      • Feb 2004
                      • 11

Het gaat mij natuurlijk om de effectiviteit van de scan.
                      Ander zou de Intellabeam meer lichtopbrengst hebben dan een mac 500,
                      en dit is denk ik niet het geval!

Comment

• karelg
                        • Jan 2003
                        • 112

Ik heb onlangs 4 PAL1200's gekocht, en ik moet zeggen dat ik blij ben van de aankoop. Daar komt toch wel een BAK licht uit zeker!
                        En je hebt ten minste heel wat effecten (roterende gobo's, cmy, zoom, framing systeem, frost, focus).

Eerlijk gezegd: uit een PRO1220 komt dus geen licht uit voor een 1200W.

Het hangt er natuurlijk van af waarvoor je ze wil gebruiken, welk vervoer je hebt en hoeveel je wil tillen. Persoonlijk verkies ik ook geen intellabeam of goldenscan3 1200. Intellabeam: geen zoom, geen cmy, geen roterende gobo's, geen framingssysteem; Golden scan 3 hmi 1200: geen zoom, geen cmy, geen framingsysteem, geen focus
                        Misschien Superscanzoom? Maar ja, je wou er 4 voor 2500€ zeker?

De vraag is natuurlijk: investeer je dan niet beter in iets "commerciëler"?
                        Als je voor 4000€ 4 PAL1200's kunt hebben, kan je dan voor even veel geld ander materiaal kopen waarmee je een mooiere show kunt brengen?

Ik weet het niet direct. Indien jullie denken van wel, waarmee dan?

Comment

• Stan
                          • Feb 2004
                          • 11

@karelg
                          PAL1200's vind ik te zwaar en te groot.
                          Zoals ik al zij kan ik misschien beter maar 2 scans kopen,
                          en dan gelijk 2 goede.
                          Weten jullie scans die binnen het budget passen en ongeveer evenveel lichtopbrengst
                          hebben als een mac 500?

Comment

• R. den Ridder
                            • Sep 2000
                            • 1500

PAL 1200's moet je kunnen vinden voor dit geld, net zoals martin 1220 XR'en en flink gebruikte goldenscan 3's. of met een beetje geluk tigerscans welke je voor minder kunt krijgen, maar die zijn er een stuk minder gemaakt.

dus als ik even samenvat:

- intellabeam: leuk, maar te weinig functies
                            - GS 3: goed, maar te duur voor de aanwezige mogelijkheden
                            - 1220 CMY: niet fel genoeg
                            - 1220 XR: nog steeds niet fel genoeg
                            - Technobeam: buiten budget
                            - PAL 1200's: storingsgevoelig en te zwaar.

als ik dan bovenstaand lijstje kijk, je eisen (discowerk) en je budget, blijven er mijns inziens 2 spots over, met als outsider de goldenscan 3 die ik erg aanraad, te weten:
                            - 1220 XR en
                            - Intellabeam

heb toevallig ervaring met beide spots en mag zeggen dat ze beiden best te doen zijn allebij even fel, maar bedenk daarbij dat de XR wat bruikbare functies heeft die een intellabeam mist en die best belangrijk zijn, zoals roterende gobo's, prisma en een goede focus.
                            daarentegen is de intellabeam echt bomvrij, en kan de 1220 best kuren hebben indien je ze verwaarloost, dus de keuze is aan jou!

Comment

• badboyscrew
                              • Aug 2000
                              • 304

Zal wel weer commentaar krijgen hierop maar toch mijn mening in deze.....

De 1220 absoluut niet doen nog nooit zo'n grote lompe bak meegemaakt met gewoon 0,0% licht op brengst hebben ze ooit naast een studiospot 250 gezet en die won gewoon dik met lichtopbrengst en dan toch bijna 1 Kw verschil in lamp vermogen.

Intellabeam een oude maar zeer degelijke spotmet een zeer goede licht opbrengst wint van een cyberlight litho 1200 watt met gemak in het licht opbrengst.

Maar die ik echt mis in de lampen hier is de Cyberlight CX heeft 1 roto gobo wiel, 1 statisch gobo wiel, kleuren wiel, focus, en iris moet toch meer als voldoende zijn voor recht toe recht aan disco werk en moet zeker tweede hands te vinden zijn.

groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• Stan
                                • Feb 2004
                                • 11

@ badboyscrew

De Cyberlight CX is zeker een mooie scan,
                                maar kun jij ze ergen 2e hands vinden binnen mijn budget?
                                Ze zijn 2e hands rond de 2000 euro incl. flightcase.

@ R. den Ridder
                                Wat is er zo goed aan de Goldenscan 3?
                                Hoe groot is de lichtopbrengst? Zou je ze kunen vergelijken met andere scans/mh?

Comment

Working...