ervaringen met ministrobbo E27

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Starfish
    • Jul 2002
    • 7

ervaringen met ministrobbo E27

hallo,

ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met kleine stroboscooplampjes met een E27 socket; ik heb een soort kerstverlichting gekregen met dergelijke lampen op, 5 in totaal op een snoer van 5 meter, maar dit geeft niet hetzelfde effect als diegene die ik al heb zien hangen in de truss van verschillende producties, de lampjes flitsen te weinig: soms om de seconde eens, andere hebben soms een halve minuut nodig om eens te flitsen...[V]
    daarom wou ik eens nieuwe kopen, ik heb wat info gezocht en ben op verschillende soorten gekomen...
    blijkbaar is de Botex Cf-1 Cityflash het meest gebruikte en heeft ook de meeste opties, maar is dan ook wel verruit de duurste.

heeft er nog iemand ervaringen met dit soort lampjes?
    en wil deze ervaringen met me delen?
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

Wij hebben er ook een kleine 200 van die botex variant,

Ik kan het je echter afraden deze te kopen.
    Mits je ze voor vast gaat gebruiken en dus niet mee los/vast draaid iedere klus.
    Want voor verhuur of klus gebruik zijn ze echt te fragile...

SuCCeS

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

hoi, heb dit jaar bij de bredase revue er gebruikt in een decor, en werkte goed, maar heb ze idd wel moeten "customizen" met her en der wat gaffa en constuctielijm aangezien ze gewoon uit elkaar vielen (de kleurenkap schoot los) bij de beweging van de trekkenwand, maar effect was goed, was een of ander gevalletje zonder instelbare snelheid, knipperde eens in de 2 a 3 seconden, precies goed voor mij, geloof dat high-lite ze levert naast die botex'en.

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Hey Ralph, was jij die avond ook in Chassé dan? Ik stond in de middenzaal namelijk... heb wel aardig wat decorstukken voorbij zien komen, groots aangepakt in ieder geval .

Comment

• R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

die avond...hele week op de vloer gestaan daaro, is een vrijwilligersklusje wat idd flink formaat heeft

Comment

• karelg
            • Jan 2003
            • 112

Het probleem met zulke e27 strobos is dat de lamp breekt bij de minste stoot die zo'n strobootje krijgt. Met als gevolg dat gans de boel na een keer of 3 verhuren om zeep is.
            De reden: het strobolampje zit (bij de onze althans) maar met één aansluitingspin vastgesoldeerd op de printplaat. Dus wanneer die een schok krijgen, blijft de aansluitpin mooi vast hangen aan het printje, maar breekt de lamp. Er is nog wel wat silicone aangebracht tussen lamp en printplaat, maar dat helpt dus geen bal.
            Als je veel tijd hebt, kun je die misschien ombouwen.
            Anders kan ik maar één raad geven: blijf er af.

mvg,

Karel

Comment

• Rock On
              • Jan 2004
              • 250

Wij verhuren ook 100+ vsn die dingen van Botex, en als er per keer verhuren gemiddeld één kapot gaat is het veel.
              Wat inderdaad wel zo is, is dat je eerst alls schroefjes van de kapjes goed moet checken op losse.
              Het maakt ook uit natuurlijk hoe je het vervoer regelt. Wij hebben kunststofmanden van Overtoom (plm 40 x 70cm) met deksel en dat gaat erg goed.
              Ik wens je veel plezier met je uiteindelijke aankoop.
              "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

Working...