Kunnen jullie 'volgen' ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Bij Riverdance, hangen er 8 volgspot kooien in het stage-grid... Just people doing this
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• delighted
      • Jul 2003
      • 420

citaat:Geplaatst door AJB

Bij Riverdance, hangen er 8 volgspot kooien in het stage-grid... Just people doing this
      Uhhh... WRONG!!! Ik heb de show nog nooit gezien, maar ik weet voor 1000% zeker dat daar AutoPilot2 wordt gebruikt.

Het is uiteraard mogelijk dat in bepaalde scenes er alleen volgspots gebruikt worden, maar de show tourt zeker met APII.

Comment

• Scan head
        • Feb 2004
        • 143

nee, dat klopt neit want ik heb het optreden opgenomen en daar zag je toch echt movingheads hangen... en die zaten er nooit naast... zo precies kan een volgspotter nooit zijn!

Comment

• delighted
          • Jul 2003
          • 420

citaat:Geplaatst door Scan head

nee, dat klopt neit want ik heb het optreden opgenomen en daar zag je toch echt movingheads hangen... en die zaten er nooit naast... zo precies kan een volgspotter nooit zijn!
          Zowel AutoPilot als volgspotters zijn niet foutloos

Comment

• Scan head
            • Feb 2004
            • 143

Wat isb het verschil tussen autopilot en autopilot 2?

Maar bij zulke gigantische tours mogen er geen fouten gemaakt worden lijkt mij zo

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

Wat isb het verschil tussen autopilot en autopilot 2?

Maar bij zulke gigantische tours mogen er geen fouten gemaakt worden lijkt mij zo
              Autopilot 2 is de verbeterde versie van AP 1.

Uiteraard is het de bedoeling om zo min mogelijk fouten te maken. Maar als je afhankelijk bent van techniek kan er wel eens wat misgaan. En aangezien we allemaal mensen zijn maken we ook allemaal wel eens fouten. Er zal dus geen enkele productie (hoe professioneel ook) foutloos zijn.

Bij een grote show zullen er wel betere operators e.d. neer worden gezet die er voor proberen te zorgen dat eventuele fouten zo min mogelijk of zo kort mogelijk zichtbaar zijn. Maar voorkomen kan je iets dergelijks nooit.

Comment

• Scan head
                • Feb 2004
                • 143

Maar op die video zie je echt geen duidelijke opmerkbare fouten... alles is tot op de sec. gepland en ik weet 100000% zeker dat het via moving heads gaat

Comment

• delighted
                  • Jul 2003
                  • 420

Maar op die video zie je echt geen duidelijke opmerkbare fouten... alles is tot op de sec. gepland en ik weet 100000% zeker dat het via moving heads gaat
                  Ik draai regelmatig shows met autopilot en het merendeel van de shows zijn er voor het publiek nauwelijks fouten op te merken. Toch komt het wel eens voor dat een spot flipt, of een uitschieter maakt omdat ie de verbinding met acteur ff kwijt is. Shit happens.

Kan dus best zijn dat je naar een show op video zit te kijken waar autopilot gebruikt wordt en dat het er foutloos uitziet. Dit houdt echter niet in dat het systeem dat wordt gebruikt ALTIJD foutloos is. Sowieso zal de productie nooit een video van een show op de markt brengen waar ernstige fouten inzitten. Dus denk niet dat je een heel representatief beeld hebt.

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

citaat:Geplaatst door delighted

Uhhh... WRONG!!! Ik heb de show nog nooit gezien, maar ik weet voor 1000% zeker dat daar AutoPilot2 wordt gebruikt.
                    Sorry...maar je zit fout Jullie spreken over de groep Riverdance waarschijnlijk, is spreek over het 1ste Ierse event met Michael Flatley; RIVERDANCE... Wie me niet gelooft is van harte welkom om de video te komen bekijken
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• delighted
                      • Jul 2003
                      • 420

Sorry...maar je zit fout Jullie spreken over de groep Riverdance waarschijnlijk, is spreek over het 1ste Ierse event met Michael Flatley; RIVERDANCE... Wie me niet gelooft is van harte welkom om de video te komen bekijken
                      Zijn er twee riverdances dan??? [8)] Heb geen idee over welke we het hebben. HEt enige dat ik weet is dat er onlangs een riverdance in Europa is gaan touren, en die hebben zeker AutoPilot )

Comment

• Scan head
                        • Feb 2004
                        • 143

Die man speelt ook gewoon in shows maaar hij doet ook solo's idd! maar dan hebben we nog steeds geen antwoord op mijn vraag.... als je daar alleen maar moving heads ziet hangen die op de danseresen schijnt (geen volgspot) en hoe kan het eigenlijks? autopilot is toch maar voor 4 personen?

Comment

• delighted
                          • Jul 2003
                          • 420

Die man speelt ook gewoon in shows maaar hij doet ook solo's idd! maar dan hebben we nog steeds geen antwoord op mijn vraag.... als je daar alleen maar moving heads ziet hangen die op de danseresen schijnt (geen volgspot) en hoe kan het eigenlijks? autopilot is toch maar voor 4 personen?
                          AutoPilot kan inderdaad maximaal 4 beltpacks tegelijk volgen.
                          Ik heb geen idee hoe de scene eruit ziet die je bedoelt, wellicht kan je die online zetten oid. Dan kunnen we hier wellicht makkelijker meedenken.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

Dat systeem is toch ook wel uit te breiden neem ik aan? Als 1 AP 4 beltpacks neemt, kun je er dus 8 pakken met 2 systemen lijtk me, neem aan dat je de frequenties enzo gewoon kunt veranderen ivm storing?

Comment

• delighted
                              • Jul 2003
                              • 420

citaat:Geplaatst door (iCe)

Dat systeem is toch ook wel uit te breiden neem ik aan? Als 1 AP 4 beltpacks neemt, kun je er dus 8 pakken met 2 systemen lijtk me, neem aan dat je de frequenties enzo gewoon kunt veranderen ivm storing?
                              Ik heb het nog nooit gechecked, maar volgens mij kan dat dus niet. Op een beltpack kan je namelijk alleen maar een kanaal instellen (1 t/m 4, eigenlijk tot en met 8, maar tot 4 wordt maar ondersteund)

Comment

• Scan head
                                • Feb 2004
                                • 143

Kun je die dingen dan niet door patchen? er moet toch wel de mogelijkheid zijn om meerdere mensen te volgen... misschien dan wel met meer autopilots maar het moet kunnnen...die movingheads ( zo'n 25 hingen daar) hadden voor 1 persoon 1 MH.... dan moet dat dat toch wel kunnen?

Comment

Working...