HTI lampen vervangen Roboscan 812

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emillio
    • Jan 2004
    • 54

HTI lampen vervangen Roboscan 812

Ben druk bezig 4 Martin Roboscan 812 te reviseren, komen uit de plaatselijke discotheek, en lagen daar voor oud vuil op een hoop gesmeten in de garderobe.
    Kan het hele zaakie incl. 2308 controller voor weinig meenemen.
    Heb al twee 812's liggen thuis eentje met Martin Metal Halide lamp 150 watt, en eentje met een Osram 150 HTI.
    Zie er niet veel verschil in behalve de prijs. Zijn drie verschillende merken te koop de goedkoopste van GE met 1000 branduren en 900 lumen, daarna de Martin met 2000 branduren en 900 lumen, en daarna de Osram met 750 uur maar 1200 lumen.....
    Iemand ervaring???
    Meneer, wilt u de Dire Straits draaien? Dan wordt het gezellig
  • emillio
    • Jan 2004
    • 54

P.S. heb die 4 ouwe bakken draaiend met 1 GE lamp, 1x Osram HTI type Q2, 1x Osram Q5, en 1x Osram Q6.....maar de GE is erg geel, en de Osrams erg verschillend in het wit......Tevens de reden om ze alle 4 te vervangen zodat er 6 dezelfde wit komen te hangen!

Comment

• pilot
      • Nov 2003
      • 267

Ik heb er ook 6 allemaal uitgerust met osram hti 150 en hier is wit echt wit ook de levensduur valt allezins mee,en ja als je ze verhuurt zul je een bedrag moeten reserveren voor vervangings lampen.Heb ook nog 8 robocolors 2 met 120V 250 watt lampen levensduur 50 uur.Hier wordt ik echt niet goed van lampen staan in serie is er een kapot dan gaat de andere ook.
      master-qsc en de rest

Comment

• johan L.
        • May 2001
        • 384

In alle 6 nieuwe lampen duwen van 1 type, is je kleurtempratuur gelijk en je levensduur ook.
        Das eigenlijk t enigste adives wat ik kan geven
        Net deed ie het nog.

Comment

• emillio
          • Jan 2004
          • 54

Alles vervangen is ook wel de optie die ik in gedachten had, maar was benieuwd naar ervaringen met de verschillende merken...

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

Je kunt best verschillende merken erin zetten als je maar erop let dat ze dan allemaal dezelfde kleurentemp hebben, anders krijg je echt lelijke kleurverschillen, heb die dingen zelf ook eens in de kroeg gehad hangen.

aloha
            ERC

Comment

• Exact Lighting
              • Jan 2004
              • 10

Hallo,

Ik heb zelf gedraaid met Osrams HTI in de Roboscans. Moet zeggen dat deze lampen erg duur zijn, maar je scans errug goed uit de verf laten komen;
              1. Geven meer licht
              2. Zijn mooi witter, dus 'lijken' al feller

Doet even zeer in je portemonnee, maar ik zou het toch doen !

Comment

• emillio
                • Jan 2004
                • 54

Iemand die me kan vertellen of dit de vervangingslamp is van osram waar in dit forum over gesproeken wordt?

HTI 150W GY9,5 12X1
                Komt nl. 2x voor op de Osram site onder metaal halide en metaal halogeen lampen
                en dan een met een GX en een met GY fitting....
                179 euries is dat een beetje reeele prijs?

Comment

• emillio
                  • Jan 2004
                  • 54

Bedankt voor jullie tips, ik heb vanmiddag 4 osram HTI 150 watt lampjes opgehaald, via een grote multinational in TL lampen had ik ze met 30 euro korting, maar toch even 580 euro aftikken voor 4 van die rotlampjes.....ik denk dat je qua gewicht beter goud aan kan schaffen???
                  Iemand een idee waarom die dingen 179 euro moeten kosten??

Maar toegegeven prachtig wit fel licht, scans komen weer keurig tot zijn recht, met de twee die ik al had was ik niet echt onder de indruk, maar heb vanavond wat scenes geprogrammerd met alle 6, even andere koek...

Gr. Emillio

Comment

• VERVALLEN

Bij mij staat er gewoon GE 150W op, dus bij mij zitten er de CSS lampen in. Iets goedkoper dan de HTI, maar als men deze lamp goed afregelt geven ze nochtans ook mooi wit licht ipv geel licht zenne. Geel licht --> lamp vervangen.

Is het waar dat HTI lampen kunnen ontploffen als men deze te veel uren gebruikt?
                    Ook al zou de lamp nog min of meer "fel" zijn na 750h, moet men deze dan echt perse wegsmijten en vervangen, of kan het geen kwaad ze te laten branden tot ze niets licht meer geven?

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door emillio

Ben druk bezig 4 Martin Roboscan 812 te reviseren, komen uit de plaatselijke discotheek, en lagen daar voor oud vuil op een hoop gesmeten in de garderobe.
                      Kan het hele zaakie incl. 2308 controller voor weinig meenemen.
                      Heb al twee 812's liggen thuis eentje met Martin Metal Halide lamp 150 watt, en eentje met een Osram 150 HTI.
                      Zie er niet veel verschil in behalve de prijs. Zijn drie verschillende merken te koop de goedkoopste van GE met 1000 branduren en 900 lumen, daarna de Martin met 2000 branduren en 900 lumen, en daarna de Osram met 750 uur maar 1200 lumen.....
                      Iemand ervaring???
                      De goedkoopste lamp is de martin MMH lamp (2000h)
                      De iets duurdere lamp is de GE CSS (1000h)
                      De duurste versie is de OSRAM HTI (750h)

Dus hoe minder uren ze meegaat, hoe meer ze kost
                      Osram is afzetterij vind ik! Ik denk dat ik me bij de GE CSS ga houden

Prijzen zie http://www.evdv.com/Products_Prices/Lamps/lamps.html
                      (2e categorie gasontlading 150W bekijken)

Deze prijzen zijn groothandelsprijzen.

Comment

• MSSS
                        • Jul 2003
                        • 365

pssst heb je gezien wanneer de laaste post was? 4 maanden terug
                        oleole ik heb EV :)

Comment

• VERVALLEN

Tijd om dus er terug aan te beginnen eh "lamzakken"

Comment

• emillio
                            • Jan 2004
                            • 54

Is wel een beetje een gedane zaak hier, maar och...

Maar Fou als je een beetje goed door mijn postings wandelt zul je merken dat ondanks de prijs en levensduur de Osram toch een goede optie is, kijk maar eens naar de foto's hier:http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...TOPIC_ID=10355

De buitenste twee zijn voorzien van Martin lampen, verschil lijkt me duidelijk!!!

Comment

• VERVALLEN

Ok de Martin MMH lampen, maar hoe zit het dan tussen de general electric lampen en de osrams? Ik heb horen zeggen dat tussen deze 2 het verschil van lichtoutput bijna niet merkbaar is bij nieuwe lampen.
                              En de osram kost nog bijna 't dubbele van de general electric lamp

General electric: GE lamptype CSS 150W

Comment

Working...