Functie 3 x DIPswitches op trichroma

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Doe voorzichtig met schoonmaken. De kleurenwielen zijn al ruim 4 jaar niet meer te krijgen.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Floor
      • Oct 2000
      • 130

De lenzen zijn allemaal al vervangen door frostfilters, deze trichroma's zijn namelijk voor de Bijenkorf duidelijk helemaal "custom verbouwd". Gelukkig zijn alle kleurenwielen nog helemaal heel, en ik kon er voor de zekerheid nog een setje reserve bij krijgen.
      Aangezien veel (of toch in ieder geval een aardig aantal) mensen deze armaturen toch blijken te kennen dan meteen maar een vervolgvraagje over "de lichtweg"; direct na de lamp zitten er in mijn armaturen twee matglazen venstertjes. Zijn deze standaard? Het lijkt me naleikj vreemd om op DAT punt in je armatuur al te gaan diffunderen met je bundel, als dat ook al met de frontlens gebeurt. Geeft dat niet alleen maar verstrooiing? Of is het misschien meteen ook een hittefilter? (ook dan zou het toch helder glas kunnen zijn?)

Dat oppoetsen ga ik morgen zeker even proberen met één reflector, ze zijn alleen wel extreem lastig te verwijderen, vooral omdat die ellendig grote elco er valk naast zit [}]

Omdat de armaturen nu helemaal uit elkaar liggen voor de schoonmaak heb ik die DIP-switch setting van je nog niet kunnen proberen Kokkie, maar wel al bedankt, het lijkt aardig overeen te komen met de setting die bij mij in ieder geval een werkend armatuur opleverde voordat ik ging poetsen.

Inflatables hebben we op school niet, maar ik heb wel uit een sterke oude fan een sky-tube gemaakt van witte chikara (vliegernylon) en daar komt zeker een keer een trichroma onder!

Rechtuit de bocht door!
      Floor

Comment

• Floor
        • Oct 2000
        • 130

Allemaal heel veel dank voor de hulp en goede raad.

De eerste spot is schoon en de refelctor gepoetst, en er komt ineens een STUK meer licht uit.
        Kokkie, je DIP-switch setting werkt.
        Volgende week de rest en ik heb een leuke collectie.

Rechtuit de bocht door!
        Floor

Comment

• moogholland
          • Sep 2004
          • 1

Hello groep,

Even over de FLY trikleurenbakjes.
          Ik heb dr ook een stuk of 4 pasgeleden gekocht maar bij het schoon maken bleek een glas niet vast te zitten.
          Je begrijpt gevallen en stuk.
          Ik krijg de indruk dat FLY echt niet meer bestaat de mailtjes worden gebounched. Weet iemand nog waar ik zon glas lens zou kunnen vinden ?

Dank, dank,dank
          alvast

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

Heel misschien heeft Flashlight er nog wel een paar ergens in een hoekje onder het stof. De reden dat ze er uit gingen was namelijk dat er geen kleurenwielen meer te krijgen waren. Dus misschien hebben ze in het magazijn van de TD nog wel wat onderdelen.
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

Even n hele harde schop vooruit in de tijd, haha....

Maareh, die glaasjes zijn puur voor de hitte, en ik vraag me af of er mensen zijn die een oplossing voor hebben (het glaasje eruit halen leverd aanzienlijk meer output op!, maar ik durf het i.v.m de electronica niet om hem eruit te houden), mensen dus die dit op n goede manier hebben opgelost?
              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

Working...