losse laser systemen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lightwave
    • Jun 2003
    • 3

losse laser systemen?

Hallo,

Ik heb laatst een losse laser diode van 300mW gekocht, nou zoek ik hiervoor een besturingsprint met software of zo iets dergelijks...

En ik bedoel niet zo'n lasercrab printje!!
    Maar eigenlijk iets met meerdere prisma's of figuren optie's
    die jezelf kan bepalen met snelheden en zo.

'k weet niet of dit bestaat

Het hoeft niet dmx te zijn als er maar iets van potmetertjes opzitten
    of via een poort van de pc aan te sturen is.

Weten jullie hier iets meer over, of hebben jullie zelf ooit zo'n ding gebouwd of gekocht.

laat het me even weten,

m.v.g.

Gerard
  • johan L.
    • May 2001
    • 384

Levensgevaarlijk,

Iemand die niet eens weet hoe t werkt die zelf gaat sleutelen met een 300mw laserdiode.

Ik zou zeggen zoek t lekker zelf uit.
    Net deed ie het nog.

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Ik sluit me bij johan aan, een laser van 300mW kan je iemand zonder problemen blind mee maken, wat is de golflengte ervan ? hoeveel uvlicht komt ervanaf ?

en waarom koop je niet gewoon een scanningsysteem ? een laserprojector mag niet gebruikt worden zonder fatsoenlijk veiligheidssysteem... wil je dat soms ook zelf gaan maken ? (het kan wel... maar het is lastig) Naja veel succes ermee

Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Lightwave
        • Jun 2003
        • 3

citaat:Geplaatst door johan L.

Levensgevaarlijk,

Iemand die niet eens weet hoe t werkt die zelf gaat sleutelen met een 300mw laserdiode.

Ik zou zeggen zoek t lekker zelf uit.
        JAJA alles is gevaarlijk...

Maar dat vroeg ik niet!!!!!

Geef gewoon informatie waaraan ik iets heb!
        en niet van die mening SHIT!!!!

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

En met zo'n reactie kom je er hier helemaal niet, ik mag het misschien niet zeggen maar toch hoop ik stiekem dat het je eigen ogen zijn die je kapot maakt voordat je de kans krijgt om je publiek voor de rest van het leven te verblinden!
          We're ready to party, are you?

Comment

• dj Q-bone
            • Sep 2001
            • 171

Ik raad het je niet aan om hiermee te gaan spelen, want je hebt hier eenbehoorlijk gevaarlijk "speeltje" in handen. Ikzelf ben met mijn 532 NM 9 mw Groene laser al heel voorzichtig. Maar ik zou zeggen kijk eens op www.mylaserpage.de Hier kan je voor ongeveer 150 euro een setje van 3 mot-1 scannertjes kopen. 2 van deze gebruik je in een x-y opstelling voor grafische en beamshow's de derde voor blanking, tenzij je laser al een blanking input heeft natuurlijk
            Er komt dan ook meteen een DAC-printje mee (digitaal analoog convertor) die je op de paralelle poort van je computer kan aansluiten, het enige wat je zelf moet doen is de scannertjes op de DAC en de voeding aan te sluiten.
            Software hiervoor vind je ook op zijn pagina en is gratis (poppelscan).

Maar ik raad je nogmaals aan eerst heeeel veel informatie over lasers en veilig werken hiermee op te zoeken. Als je hem voor je disco wil gebruiken ook de nederlandse wetgeving hier rondom lezen. Verder veel succes

Comment

• tomv
              • Jun 2003
              • 331

elektuur heeft een boekje speciaal over lasershow systemen.
              heb het nu toevallig langs mij liggen.
              Lees dat maar eens en dan denk nog eens goed na.
              Echt gevaarlijk, MAAR niet onmogenlijk

succes
              Tom

Comment

• Lightwave
                • Jun 2003
                • 3

citaat:Geplaatst door dj Q-bone

Ik raad het je niet aan om hiermee te gaan spelen, want je hebt hier eenbehoorlijk gevaarlijk "speeltje" in handen. Ikzelf ben met mijn 532 NM 9 mw Groene laser al heel voorzichtig. Maar ik zou zeggen kijk eens op www.mylaserpage.de Hier kan je voor ongeveer 150 euro een setje van 3 mot-1 scannertjes kopen. 2 van deze gebruik je in een x-y opstelling voor grafische en beamshow's de derde voor blanking, tenzij je laser al een blanking input heeft natuurlijk
                Er komt dan ook meteen een DAC-printje mee (digitaal analoog convertor) die je op de paralelle poort van je computer kan aansluiten, het enige wat je zelf moet doen is de scannertjes op de DAC en de voeding aan te sluiten.
                Software hiervoor vind je ook op zijn pagina en is gratis (poppelscan).

Maar ik raad je nogmaals aan eerst heeeel veel informatie over lasers en veilig werken hiermee op te zoeken. Als je hem voor je disco wil gebruiken ook de nederlandse wetgeving hier rondom lezen. Verder veel succes

dank je wel,

Ik zal zeker oppassen voor het gebruik ervan maar het is puur een experiment voor school.

Ik ga hem niet gebruiken voor een of andere disco show ofzo.

Ik wil er gewoon meer over weten dus ik kan alleinformatie goed gebruiken b.v.d.

Comment

• driesmees
                  • Apr 2003
                  • 1076

voor een project voor school is 5 mW reeds genoeg hoor...
                  [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...